The gift that keeps on giving

Jeg var-som dere vet- overlykkelig da Solskjær ble annonsert som midlertidig manager for verdens største fotballklubb. MIN klubb, Manchester United. Jeg har vært i Manchester og på kamp hver eneste måned denne sesongen og det bare gjør så vondt i supporterhjertet når det har vært så mørkt og kjedelig som det var under Mourinho. Jeg ville virkelig at han skulle lykkes for oss, og han hadde min støtte lenge, alt for lenge egentlig. Til slutt så var det ingen utvei at han måtte gå. Så selv om mange mente Solskjær var et risky og dårlig valg så var jeg så glad, for de opplevelsene jeg har hatt denne sesongen har vært mer dårlig enn bra. Det kunne ikke bli så mye verre enn det allerede var og at en av mine favorittspillere skulle ta over var fantastisk.

Ole Gunnar Solksjær har nå skrevet seg inn i historiebøkene. Ingen har hatt en bedre start som manager som han. Fem seiere av fem mulige.

JEG er jo gira, dere som følger meg har vel fått med seg det. Jeg siter her å skriver med et smil om munnen og ER SÅ GLAD! Men det som er så moro er jo at hele verden har “Norge-feber”, det har ringt journalister fra hele verden som vil høre vår reaksjon og hva jeg tenker. Solskjær har virkelig satt oss på kartet og han har bare smelt til å bevist alle kritikere feil. Det er så herlig!

Så kan man si at han har hatt en lett start. Men hallo, han har fått klubben på rett kurs igjen! Det var faktisk det han ble ansatt til å gjøre. Ingen kunne bedt om en bedre start. Så kommer det selvfølgelig større motstandere og da får vi virkelig se hva dette laget kan er gode for. Og vi kommer nok til å avgi poeng. Men spiller man med filosofien til Solskjær så er det faktisk helt greit!

I går møtte vi Reading og selv om vi vant 2-0 så var det ingen trygg kamp. Det er det dårligste kampen vi har spilt under Solskjær, men dette viste jeg vi ville komme til å se- og garantert noe vi blir straffet hardere på også utover sesongen. Solskjær kan ikke trylle selv om det kan virke slik akkurat nå om vi ser på resultatene.. Laget er fortsatt det samme- på godt og vondt. Det Solskjær skal ha stor ros for er at alle får faktisk sjansen. Han har i tillegg sett alle kampene som United har spilt også under Mourinho fordi han elsker United. Og følger man med på et lag så får man favoritter og syndebukker. Men Solskjær har ikke kommet inn å forhåndsdømt spillere. Nettopp der er han stikk motsatt av Mourinho, han kastet sine egne til ulvene ved hver minste feil de gjorde. Solskjær kom inn og sa at alle skulle få en sjanse. Både før og etter kampen sier han at det er helt greit å gjøre feil. Det lærer man av, han vil også at de ikke skal være redde for å prøve- og å feile. Tenk dere for en lettelse det må være for en spiller å ha en slik mann i ryggen. Som vil at ALLE skal lykkes, og ikke bare en selv. I dag gikk vi videre i FA-cupen, med et reservepreget lag. Vi fikk se Chong få spilletid, ingen baklengs. Vi kan ikke forvente festfotball hver eneste kamp, men jeg ble underholdt, vi vant. Nok en godkjent kamp spør du meg.

Men på søndag blir en stor dag. En virkelig prøve. Solskjær kommer selvfølgelig til å starte med de beste tilgjengelige og spiller vi som vi har gjort denne måneden er jeg sikker på at vi vinner. Men det blir vår første ordentlige test mot et sterkt lag og det blir veldig spennende.

Jeg deler også ut denne t-skjorta av Cantona- da må dere følge meg på Instagram å sjekke min siste post der. annmari_olsen

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top