Den egentlige grunnen til at jeg ble Unitedfan

Det spørsmålet jeg blir stilt aller mest, faktisk hver eneste dag, er hvorfor jeg ble United supporter. Og jeg har fortalt hvorfor mange ganger både her på bloggen og ellers, at jeg begynte å like fotball og det første laget som fikk min oppmerksomhet var Manchester United. Jeg kommer fra en bil-familie. Pappa vet ikke hvor mange biler han har en gang og alle der er lidenskapelig opptatt av biler. For meg er biler kun et fremkomstmiddel- jeg har ikke lappen en gang! Tror jeg må være den eneste fra Toten som ikke har det faktisk, haha! Men uansett; ingen i familien var da (dette har heldigvis endret seg!) opptatt av fotball. Det var ingen lokale lag jeg kunne følge hver helg der jeg da bodde. Det eneste jeg fikk se av fotball var de få kampene som ble vist på tv. Og det lille jeg fikk med meg via media. Tenk hvor vanskelig det var før i tia! Jeg leste nyheter på text-tv og det var måten å få med seg det siste liksom. Dette var jo i glansårene til United, og jeg ble superfan av Beckham og syntes det var så kult at Solskjær var fra Norge! Og jeg husker jeg så litt av en kamp og tenkte “wow- dette er jo dødskult”! Og resten er historie..

Men så viser det seg at jeg hadde glemt en liten detalj. Det stemmer det over altså, men det morsomme var at jeg ELSKET Mot i Brøstet, og jeg var så forelska i Nils! Jeg trodde jo han var en ung gutt, og han var så morsom. Vi har fortsatt puta mi hjemme som jeg brukte da jeg var rundt 10 år, og på den står det ‘Sven Nordin’ med et stor hjertet rundt, hahah.. Så når jeg var hjemme her i sommer med noen venner så sier foreldrene mine at det er jo ikke rart det var United jeg endte opp med å holde med- Nils var jo ihuga Unitedfan. Så måtte vi se episoden og det er jo helt riktig!   

Nå hadde jeg nok helt sikkert fortsatt å bli Unitedsupporter uansett, men det er en morsom tanke faktisk, hva som gjør oss til supportere. Som regel er det foreldrene eller noen nære som avgjør det, i mitt tilfelle Nils i Mot i Brøstet!

Når det kommer til hvorfor jeg er så ‘gal’ så har jeg nok ikke en forklaring bortsett fra at jeg er litt gal. Jeg tror bare at folk stusser mer over det fordi jeg er dame. Hvor mange mannfolk dropper vel ikke en bursdag eller ser på kamp på puben hver uke? Men er man dame er det liksom litt rart.. Men jeg er en ‘alt eller ingenting’ person. Det er lite i livet mitt jeg er likegyldig til og samtidig vier tid til. Enten så liker jeg noe eller så liker jeg det ikke. Og liker jeg noe, det kan være hva som helst- så blir jeg nesten litt besatt. Er det en forfatter jeg liker så leser jeg alt han har skrevet, er det en artist så hører jeg på alt og drar på konserter, når det kom til mat og jeg lærte litt om veganisme leste jeg alt jeg kom over av forskning, så dokumentarer og utforsket- og ble veganer på et knips uten om å være pesceterianer eller vegetarianer først. Er det noe jeg liker så ‘leker ‘ jeg ikke. Da gir jeg alt. Og når de fleste på min alder sluttet å bry seg om fotball fordi de fikk kjærester osv ble jeg bare enda mer gira. Og fotball er en ting som aldri vil forvinne fra livet mitt, alt annet kommer i andre rekke. Jeg planlegger alt etter terminlista og det av den enkle grunn at jeg er supporter. Jeg kommer aldri til å forstå de som dropper å se kamper fordi det passer dårlig. Kanskje er jeg ekstrem, men jeg elsker det!

Og nå om dagen har vi jo fått en så kraftig oppsving at jeg går nærmest på skyer, haha. Sommerfugler i magen og smiler konstant. Livet er best som rød 😉

 

I had a ‘question round’ on my Instagram-story a couple of days ago where you guys could ask me anything and I would answer here. And since I get this question literally everyday I will start with answering why I became a United supporter!

I’ve answered it many times already and the short story is I loved Beckham and Solskjær and United was FUN to watch!

But it’s actually a miracle I’m this crazy about football, because no one in my family was at that time! (That’s changed  now though!) I’m from a small place 1,5 hour north from Oslo. Just imagine the smallest village with farmers, cows, miles away from the next neighborhood and people talking super village accent- I’m from a place like that. And my family is a ‘car family’ if that’s something you understand. My dad doesn’t know how many cars I got and his and my brothers passion are cars, so every time I’m home they just talk about the new car and what projects they have and I’m sat there like…🙄 I don’t even have a driver license!! Haha like the only person from a village that doesn’t know how to drive a car. Anyway; no one was interested in sports, so that’s the reason I don’t support a local team. The little I got to see from football was the matches that was showned at tv in the weekends, and I saw a little here and there in the media.. and it was all about Solskjær because he had made it in England, it was the glory days of United and I remember watching part of a game and was blown away, it was awsome! So United it was, and the rest is history..

But I had forgotten a little detail and also forgot to tell people about this- until now! There was a comedy show in Norway which I LOVED! And I was in loved with one guy in it, a funny guy that always were making jokes and got his friends angry, little did I know that he was over 40 years old hahaha he played a teenager. Anyhow- I loved him and we still got my pillow at home where I have written his name with a big heart round it. And it turns out that he was a massive United fan. My parents watched an episode where he went crazy under a game and they told me it had to be the reason why I got my eyes on United. Haha

It’s funny though, what makes you a supporter. Normally you get it from your parents or someone close. I got it from a fictional character 😂

I’m pretty sure I would have supported them anyway, but it’s a funny story!

What made you a United supporter?

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

5 thoughts on “Den egentlige grunnen til at jeg ble Unitedfan

  1. I’m s United supporter cos at 5 yes old my fave colour was red and I grew up in Manchester.

    Like you no family interest I used to go with my Dad as s bonding session hecwirked really hard he made notes about work on the programme!

    Won the league under Sir Matt in my first season. Bobby Charlton my hero turned out to be the last league win for 26 years!

  2. Hey Ann Mari! Rascal van Russ here – a ST holder at Old Trafford (from London 😂).
    Really enjoyed reading your story, although I knew that the reason was David Beckham, but still tv was funny to read the village story and all that 😅🤣
    Becks was also the reason number 1 why I became a United fan. But it was England national team that I was watching him in first, before I found out he plays for United.
    Anyways, hope you are well. Hope to see you at OT soon. x

  3. Tilbaketråkk: My Homepage
  4. Loved hearing about how you became a fan of the greatest team. I became a fan, not because of my dad, but because of my uncle.
    My dad is a massive West Ham fan and my uncle is a United fan. Obviously being a young boy I rebelled against my dad and followed my uncle in supporting Manchester United 😂😂
    Supporting United through the good and bad times and I believe with Ole at the Wheel, he can get us back to where we belong.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top