Pogba

Pogba er vel den mest kontroversielle spilleren per dags dato og det er aldri stille rundt han. Jeg la ut et innlegg for noen dager siden på Instagram der jeg skrev min mening om han, og etter å ha lest kommentarene så er det klart at folk er veldig splittet i hva de mener om han, skal han beholdes eller ikke? Ganske så 50-50 hva folk mente i mitt innlegg i hvert fall, og vi har sterke meninger rundt denne mannen! Jeg mener vi bør beholde Pogba, men ikke for en hver pris. Med det mener jeg at han må beholdes om han vil bli værende i United, ingen spillere er større enn klubben så om han ikke vil, så er det bare å selge han! Ingen er uerstattelige.

Måten Pogba er på, gjør han elsket og hatet. Personlig ser jeg ikke problemet med spillere som er aktive i sosiale medier, det er slik det har blitt. Jeg forstår virkelig ikke alt hatet der, men selvfølgelig bør det times riktig. Å legge ut tullete ting etter et tap for eksempel er uhørt! Men på det her har ikke Pogba vært den verste, det er Lingard og han fikk en siste sjanse av Solskjær forrige sommer. Det jeg ser Pogba legge ut er jo egentlig bare positive ting, han er en karismatisk person, han elsker å danse og showe. Glemmer vi hvor mange tidligere United spillere som har drevet med utagerende festing, utroskap, fyllekjøring osv? Ganske så mange av våre helter og legender har litt ‘svin på skogen’ så jeg synes mange er meget urettferdige mot Pogba. Så vidt jeg vet er han muslim? Aldri sett bilder av at han drikker eller er beruset? Uansett, han er en veldig misforstått person. Og folk er så utrolig raske med å dra konklusjoner og å dømme folk. Vet vi ikke hvordan media jobber? De lever av å skape historier! Tenk over ordet SKAPE. De spør altså en spiller om fremtiden, om han for eksempel kunne tenke seg å spille for Real Madrid eller Barcelona, eller om han vil tilbake til hjemlandet sitt. De vet hvordan de skal formulere spørsmålene for deretter å lage historien de vil ha. Er det så ille at noen da svarer om at man ikke vet hva fremtiden bringer? At man er åpen for ting? Vi kan faktisk ikke forvente at alle svarer at de er Manchester United til døden skiller de ad. Er Pogbas hjerte i Manchester United? Mest sannsynligvis ikke, men det er helt greit. Det er en sjelden vare nå, i alle klubber. Vi kan, selv om hjertepumpa øker kraftig hver gang jeg tenker tilbake på det, på Herrera, mr. I love United, forstår og elsker klubben like mye som oss osv, han forsvant i sommer fordi han ikke fikk høy nok lønn! Flere klubber har nå vokst seg store og populære, det er dessverre ikke lenger kun United som er det store, barn vokser opp nå og har like stort forhold til City, Liverpool, Chelsea og resten av lagene som kriger om topp 5/6! Spillere bryter løfter på en lav sko om det er til deres fordel så jeg synes Pogba får ufortjent mye dritt, jeg blir så sliten av det. Noen ganger så tenker jeg at det beste er om han drar, så slipper vi det surve-sirkuset vi har. Den oppførselen enkelte har vist Pogba gjør meg kvalm. Åpenlyst trakasserer fyren når han går og takker fansen, folk skriver de verste ting på nettet.. Jeg forstår godt om han drar, tar med familien sin til et land der de føler seg mer hjemme. Men igjen, jeg tror at Pogba er tøff. Han forstår dette og hvordan sosiale medier er.

99% av ting er spekulasjoner. Var det en feide mellom han og Mourinho? Mest sannsynlig, men vet vi mer enn det? Det gjør vi ikke.. Og ting virket mye bedre da Solskjær tok over. Men det er en ting jeg er 100% sikker på, og det er at Pogba er profesjonell når det kommer til hans karriere. Han vil spille mest mulig for å utvikle seg, han vil vinne trofeer og han vil ha suksess. Han vil ikke være skadet! Selvfølgelig gjør han det som skal til for at han kommer raskest mulig tilbake, han har en plass på landslaget å kjempe for også så de som tror han faker skader fordi han vil vekk bør kanskje tenke litt mer over hvordan dette spillet fungerer…

Solskjær er ingen ‘happy go lucky’ person. Han er tøffere enn det media skal ha det til. Jeg tror han og Pogba allerde er enige om hva som kommer til å skje med hans plass. Jeg tror Solskjær vil beholde han- men kun om Pogba vil. Og har han sagt nei så har ikke Solskjær råd til en Lukaku og Hererra tabbe igjen. Da må det handles erstattere med en gang. Jeg vil ha spillere som vil kjempe for Manchester United, derfor blir jeg glad om Pogba fortsetter, men om han drar så er det også greit. Drar han så blir karrieren hans i United en stor skuffelse, for oss fans, men også for hans egen del. Dette er hans best år så jeg ville likt å ha han i minst 3 år til, men han kommer til å dra, spørsmålet er når.

Pogba er verdensklasse. En midtbanekriger, han serverer pasninger få andre kan og spiller andre gode. Jeg vil gjerne se litt Pogba og Bruno-magi neste sesong!

One of the most controversial player the past years and definitely for us United fans. We seem to have very strong opinions about him and many have asked me how I feel about him. I am fan of Pogba but no player are bigger than our team, pretty simple really. I also believe Pogba is a misunderstood player, I get his personality and understand that social media not always paint the right picture of a story. I believe that just because it’s Pogba, he gets a lot of shit and the media and fans loves to find negativity in everything, but also; he has at times done unnecessary things. What I do know though, is that football and his career is his life. He wants to be the best, he wants to win trophies and have success. So when it comes to his professionalism into his fitness it’s 100%. He does not want to be injured and he wants to get back on the pitch ASAP. Is his heart at Manchester United? Probably not, but that’s a rare thing these days unfortunately. It comes down to the simple question: does he want to play for United? If yes, we should back him and stop with the social media abuse. If he wants to leave, let him! I won’t be sad, no one is irreplaceable and we definitely don’t want a player here that doesn’t want to be here. But he will leave United as a disappointment and that’s bad for his career to look back on. What I want? I want him to stay. He’s a world class player so of course I want him in this team if he’s up for it himself! Why’s your thoughts? ⚽️

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

3 thoughts on “Pogba

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top