Corona, utsatt bryllup og fotball- bør sesongen annulleres?

Hallo! Hvordan har alle det i disse karantene-dager?

Jeg har aldri forestilt meg at jeg og vi alle skulle leve så tett på en pandemi, men samtidig så er jeg jo ikke overrasket heller! Vanene våre har endret seg drastisk og alt er så mye mer globalisert enn før så det var vel bare et spørsmål om tid før det skulle treffe verden så hardt. Jeg håper dette vil føre til strengere lover i Kina når det kommer til disse markedene blant annet. Jeg kjøper, så langt det lar seg gjøre, ingenting som er produsert i Kina fordi jeg synes lovene de har i landet er forkastelig når det kommer til dyrevelferd og jeg anbefaler alle til å gjøre det samme.

Det er ganske så spesielt å leve i en storby nå og se hvor ‘død’ den har blitt. Med så mange bedrifter som må legge ned og folk som står uten jobb så håper jeg dette går fort over, selv om jeg tror det kommer til å vare lenge. Det hjelper lite om vi gjør alle tiltak om ikke hele verden gjør det samtidig, viruset må jo dø ut før vi kan begynne å leve som normalt igjen. Og det tror jeg vil ta lang tid!

Vi alle er berørte av dette, min hverdag er selvfølgelig forandret, skolen min er stengt så all undervisning går digitalt så jeg sitter hjemme å leser hver dag, og Sats er stengt så jeg merker det blir noen lange stillesittende måneder det her. Jeg prøver å trene en time hjemme hver dag, og det går greit selv om det ikke er det samme. Jeg skrev for en måned siden at jeg var så stresset fordi kalenderen min var så full. Jeg hadde mange reiser og planer hver eneste uke frem til vi skulle gifte oss, men nå er alt avlyst. Utdrikningslaget mitt skulle egentlig være forrige lørdag og bryllupet om en måned og det er det eneste jeg er veldig lei meg for ikke skjer. Fester og turer får man alltid tatt igjen, men jeg hadde sett så frem til å gifte meg. Selvfølgelig blir det til at vi setter en ny dato så fort vi vet det er sikkert, men når man føler så sterkt at man vil gjøre det rette og virkelig få startet en felles fremtid sammen så er det kjedelig å måtte utsette det. Jeg er IKKE gravid forresten, mange har spurt om det siden vi gifter oss såpass fort etter forlovelse, haha. Jeg kan skrive mer om det en annen gang, men det handler først og fremst om religion. Og vi kommer til å ha to seremonier. En liten, intim seremoni der vi feirer giftermålet med våre aller nærmeste, og senere et stort bryllup med alle våre venner og familie til stede. Det er ingen fasit på hvordan ting gjøres, men vi er opptatt av at det skal være riktig for oss så vi gjør det på denne måten.

Jeg merker alle tar dette på ulik måte, men jeg forstår ikke hvorfor man skal diskutere meningene sine så mye. Jeg gjør det myndighetene anbefaler og bestemmer. Selv om det kanskje er trygt å være sammen med flere personer så synes jeg ikke det er det rette å gjøre akkurat nå. Man er anbefalt å være så lite ute blant folk som mulig og det synes jeg vi alle bør klare. Jeg gikk tur med ei venninne den uken det hele startet så hun er den eneste jeg har vært sosial med (gått på turer ute i skogen) siden vi to kun har omgått hverandre og Alex selvfølgelig. Det er kjedelig ikke å kunne være der for alle vennene som kjeder seg og vil finne på ting, men vi må være fornuftige nå så varer dette forhåpentligvis ikke så alt for lenge. Jeg har også lyst til å dra hjem til Toten for å være hjemme der, men jeg har nær familie som er i risikogruppen så det tør jeg rett og slett ikke. Det her er kjipt for oss alle, men vi må se det store bildet her og ikke være egoistiske.

Selv om jeg tar dette på stort alvor så må det være lov å si at man savner fotball noe helt enormt! Men jeg skal si det er verdt å gå glipp av noen kamper om det ender med at Premier League sesongen blir annullert. Altså, jeg forstår noe så sinnsykt hvor kjipt dette må være for Liverpoolsupporterne! Jeg hadde klikka i vinkel og hatt hjerteklapp hver gang det kommer nye oppdateringer om sesongen hadde det vært mitt lag som endelig kan vinne tittelen på over 30 år. Det er jo helt sykt! Men det er nå alle kan kalle meg smålig for jeg synes det er litt gøy også 🙂 Det må være lov! Så ender det sikkert med at Liverpool vinner serien, men enn så lenge så er dette et morsomt scenario, spesielt når jeg har fått ukentlige ting tilsendt på sosiale medier fra Liverpool-fans, vært stille fra de en stund nå 🙂 🙂

At de utsetter EM sier hvor stort dette er.. Og de kommer selvfølgelig til å prøve å få sesongen til å bli spilt ferdig på en slags måte, men jeg klarer ikke å forstå hvordan de skal få det til? De kommer ikke til å være klare allerede 30. april, null sjanse. Det hjelper heller ikke å spille uten publikum så lenge viruset herjer og man ikke vet hvem som kan være smittet. Jeg sier ikke dette bare fordi Liverpool ligger ann til å vinne, men sikkerheten må jo komme først! For alle, blant annet spillerne og hele teamet deres. Ingen cuper er ferdigspilt så det er ikke bare Premier League som er viktig her. United spiller tross alt om en Champions League plass neste sesong som er uhyre viktig. Andre lag kjemper om å holde seg unna nedrykk. Alt dette har enorme økonomiske konsekvenser som for mange klubber er avgjørende om de kan fortsette. Den eneste løsningen jeg ser på som fair er å ende sesongen nå. Ingen vinner Premier League, ingen lag rykker ned, og neste sesong spilles med to ekstra lag. Blir sesongen utsatt pga denne så vil det jo alltid bli krøll. Bedre å ende det nå og håpe alt er klart til august. Og om det betyr at vi igjen må starte neste sesong med Europa League så er det kjipt, men vi er en av klubbene som faktisk klarer det økonomisk, selv om det selvfølgelig er en demper både økonomisk og sportslig. Men dette er en unntakssituasjon, og det må vi bare forstå. Sesongen nå er jo for meg ødelagt uansett. Hva er fotball uten fansen? Jeg er heldig som er forlovet med en die hard United supporter så vi kan se kampene sammen uansett, men tenk å sitte i karantene alene i stua å se laget ditt løfte Premier League pokalen og du får ikke feiret? Det tar jo vekk all gleden! Time to pull the plug..

Eneste ‘sporten’ jeg har glede av akkurat nå er poker. Jeg skulle egentlig dratt til Dublin for å spille NM i disse dager, men siden det ble avlyst så starter det i kveld ‘Norgescupen’ hos Betsafe kl 19:45 med 10.000 euro i premie, hver onsdag og fredag frem til det kåres en vinner 25. april så det blir moro å delta på. Det koster 11 euro å være med!

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

One thought on “Corona, utsatt bryllup og fotball- bør sesongen annulleres?

  1. I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog and was wondering what all is needed to get setup?

    I’m assuming having a blog like yours would cost a
    pretty penny? I’m not very internet savvy so I’m not 100% certain. Any suggestions or
    advice would be greatly appreciated. Thanks

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top