Ny kamp- nye muligheter

Heisann!
Ser at jeg ikke har oppdatert her inne siden rett før sesongstart, og det med god grunn.. Det har jo, bokstavelig talt, ikke akkurat vært noe å skrive hjem om.

At United ville få en tøffere start pga mindre hvile enn de andre klubbene grunnet lengre sesong var jeg klar over. At vi heller ikke hadde fått styrket laget ville vi også få merke.

Men å bli KNUST av Crystal Palace i første runde, den så jeg ikke komme! Det var så til de grader overkjøring. United spilte som det var en treningskamp helt uten betydning og det var seriøst helt forferdelig å være vitne til. Crystal Palace vant fortjent.

Andre runde mot Brighton var jo en kamp vi kom rimelig godt ut av og tre poeng takket være VAR. Vi var igjen ikke det beste laget, Brighton jobbet hardt og ville mer enn United. Vi var heldige og vi ble reddet av en helt ny VAR- situasjon hvor vi får straffespark ETTER kampen er blåst av. 100% korrekt, men det hadde vært meget hyggelig om United kunne avgjøre kampen litt før. Hjertet mitt fikk testa seg i det minste og man kjenner man lever..

Tottenham-kampen var jeg veldig usikker på før avspark. Selvfølgelig har jeg, og fortsatt får jeg sykt mye ‘banter’ og folk som vil le av meg/oss/United etter en slik smell. Men vet du hva? Det er MYE verre å tape for Crystal Palace. Mot Tottenham starter United friskt og fikk i mine øyne en utrolig streng og urettferdig utvisning av Martial i første omgang. Jeg kan meddele at min vei mot en banne-fri hverdag stoppet greit opp den søndagen. Jeg HATER filming og juks, måten Lamela hiver seg ned etter en klaps 10 SEKUNDER etter det skjer gjør meg fortsatt forbanna. Det koker inni meg. Han slår først og Martial lar seg dessverre provosere. Det som hadde vært fair er om begge hadde blitt utvist. Selvfølgelig ødelegger dette kampen da vi mister en av våre beste menn og United klarer ikke omstille seg. Overkjøring igjen. 3-1, 4-1 eller 6-1 betyr liksom ingenting. Det er flaut uansett når de ikke kjemper.

Etter et vondt tap så liker jeg egentlig å få inn en ny kamp ganske fort for å komme seg videre. Men akkurat nå, trengte både jeg og laget en desperat pause! Jeg elsker jo fotball og hater i grunn pauser fordi det er så kjedelig. Men forrige helg storkoste jeg meg faktisk. Jeg hadde en rolig helg hjemme, så på serier og slappet av, og ikke ofret jeg United en tanke. Og det har vært så deilig. Jeg lar dessverre tap og dårlige prestasjoner påvirke meg litt for mye. Jeg startet for lenge siden å være veldig aktiv på Twitter, jeg legger ut noen ting på kampdager, men det stedet er blitt et sted som er fylt med negativitet og jeg orker rett og slett ikke. Jeg skriver mine meninger og tanker og svarer litt på det mine følgere skriver. Men jeg orker ikke engasjere meg så mye fordi alt er så negativt. Jeg holder meg mer til Instagram og blogg hvor jeg lufter tankene jeg har. Har liksom ikke helt skjønt hvorfor folk hisser seg så sykt opp på internett og krangler med folk, men det er jo åpenbart en ting så dess mer jeg holder meg unna, jo bedre for min egen del. Jeg er langt fra naiv, som dere leser så har jeg ikke på ‘supporter-brillene’ og frikjenner United hele tiden. Men ting jeg ikke får gjort noe med selv prøver jeg å gi lite energi tilbake. Anbefales!

I dag er det i gang igjen, en nydelig runde ser det ut som- men det er jo veldig opp til United om jeg sitter med den følelsen i morgen. Jeg er dessverre langt fra positiv. Maguire er ute å kjøre, og det ser ut som det er mye utenomsportslige ting som er roten til det vonde. Lindelöf fikk ikke spille mot Tottenham etter en svak start på sesongen, Solskjærs avgjørelse for dagens laguttak er neimen meg ikke lett. Når skal spillere benkes og ikke? Svært få som fortjener det etter smellen mot Tottenham, men igjen så er det ikke slik det funker heller.

Nå har vi jo fått inn noen nye spillere som ser veldig lovende ut! Faktisk. Selv om jeg ikke klarer å være fornøyd dette vinduet da Solskjær helt åpenbart ikke har blitt hørt! Hadde vi fått inn to ekstra, unge og spilleklare spillere så hadde jeg vært kjempefornøyd! Men alt unntatt VDB blir gjort i siste liten og det virker veldig krampeaktig. Synes forøvrig det blir sykt kult å se Cavani i Uniteddrakt og han ser ut som han er mer enn nok klar til å spille for oss. Fitnessen hans er i hvertfall upåklagelig, la oss håpe han blir suksess!!

Vonde tap skjer i fotball, uansett. Det var ikke bare United som har gått på smeller denne sesongen. Liverpool ble fullstendig avkledd av Anton Villa, men selvfølgelig er det Solskjær som får høre det mest. Og det er greit, for Solskjær må bevise noe. Han må prestere. Hans største jobb nå er å vise at United takler et tilbakefall, det har han gjort nå, men det er ekstremt viktig så tidlig i en sesong. Spillerne MÅ VILLE VINNE, de må heve seg over media og at de ikke får hjelp avvæpne supporterne under kamper. Det er en vanskelig tid for alle, men fotball er for mange det lille lyset i en ellers grå hverdag så please Manchester United: vinn i kveld!

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top