Min mening om ‘Solskjær ut’ gjengen

Jeg kan jo gjerne starte dette innlegget med å repetere meg selv; ting tar tid.

Mitt forrige innlegg, før Southampton kampen, tok jeg et lite oppgjør med alle disse ‘Solskjær ut’ folkene. I mine øyne er du en dårlig supporter om du har den meningen. Hvorfor? Her kan jeg skrive langt, om alt fra historien til klubben og våre managere, hva som liksom skal skille oss fra de store kjøpelagene, til hvordan vi som fans bør oppføre oss.

Jeg rakk ikke skrive om innlegget mitt om til norsk på lørdag så det ble bare på engelsk den gangen, men det jeg skrev da er høyst aktuelt nå også. Kan vi egentlig forvente å vinne Premier League denne sesongen?! Jeg har alltid vært litt for optimistisk til laget mitt. Alltid hatt troen selv om det virkelig har blåst hardt. Men jeg innser jo selvfølgelig at ‘vi’ er ikke det vi en gang var. Vi mistet bautaen vår, vi mistet mannen som klarte å dra det lille ekstra ut av hver eneste mann på banen, et geni. Samtidig mistet vi trenerstaben og mange rutinerte spillere (som ikke før denne sommeren har blitt erstattet!!) og inn kom nye managere med hver sin filosofi, alle hadde egne ønsker om spillerstall og spillestil. Og sistemann ut er Ole Gunnar Solskjær som tok over et mildt sagt lag i kaos og oppløsning.

Det har gått fire kamper så langt. FIRE. Og folk vil ha Solskjær ut. Det er så flaut og vondt å lese! At noen som holder med samme lag som meg virkelig er så ‘kortreist’.

Solskjær uttalte i sommer at han skulle være ‘ruthless’. Og det var noe vi alle ønsket! Så leser jeg fra disse ‘Ole out’ at det har han ikke verdt så han bør få sparken asap! Unnskyld meg (eller deg er vel bedre sagt)- men hva faen?

Spillere som ikke ville spille for United/ikke hadde motivasjon til å konkurrere om plassen sin og som ikke passet inn i hans spillestil skulle ut. Så langt kan vi telle Herrera, Fellaini,  Lukaku, Sanchez, Smalling og Darmian pluss Valencia ut pga alder. Det er flere spillere som ikke fortjener å være her, men dette er ganske bra på en sommer faktisk. Valgene til Solskjær vil betale seg på lang sikt

Så kan vi snakke om det som har kommet inn, vi alle er enige at det er for lite. Men vi har beholdt De Gea, vi har beholdt Pogba. Vi har kjøpt to forsvarsspillere som har vært solide og som bare kommer til å vokse. Daniel James var et kupp! Røverkjøp. Og tror dere ikke Solskjær skulle ha ønsket to til på midten og en stjernespiss?! Selvfølgelig! Men kjøp av spillere er ikke bare opp til han, han kommer med sine ønsker og kan ha en stor påvirkning når det kommer til å snakke med spillerne og få dem til å ønske seg hit. Men før det må det ligge nok penger på bordet, og ikke minst en garanti fra Ed og Glazers at han får lov til å handle. At vi ikke fikk inn nok på slutten er ikke Solskjær sin skyld. Men jeg tar faktisk en tynn stall hver dag fremfor store egoer som ikke vil kjempe for laget sitt. Ole sendte dem vekk og vil heller satse på unggutta enn ‘dødkjøttet’ i stallen. At folk ikke ser at dette er ‘ruthless’ og en progresjon er som tidligere sagt flaut og vondt.

Så kan vi se på resultatene. Ja, selvfølgelig er vi alle kjempeskuffet over bare 5 poeng. Men igjen vil jeg dra frem ordet progresjon. United spiller faktisk mye bedre nå. United skaper absolutt flere sjanser enn før. Alle kampene vi har spilt denne sesongen har United vært det beste laget. Og jeg sier ikke det som en dårlig taper. Men vi har vært best- men der vi feiler er bortsett fra å ha flaks- marginene på vår side så har det vært motsatt. Vi har ikke klart å punktere kampen da vi har hatt sjansen til det, det gjelder hver kamp. Vi ser at vi ikke er sterke nok på midten og vi mangler en dødelig spiss. Jeg er sikker på at Martial og Rash tar er nytt steg denne sesongen, og at Greenwopd får sjansen også. Men vi skulle trengt en målgarantist.

Klarer vi topp 4 så er jeg fornøyd. Topp 4 er progresjon. Og ja, som United fans så er vi vant med å forvente mer, men laget våres er per dags dato ikke gode nok. Så topp 4 for meg er bra nok og mer enn det vil være en bonus. Alle lag opplever slike dupper. Og det vi går igjennom nå er mer enn en formdupp. Det er en reparasjon og oppgradering etter Moyes, van Gaal og Mourinho. Nå er det Solskjær sin tur og jeg tar en dårlig plassering i flere år mot at han gjør det på sin måte, tetter hull og bygger United DNAet i hver eneste spiller. Jeg hater å brikke dette eksempelet, men se på Klopp og hva han har gjort med Liverpool.

Det er fortsatt moro å se United spille fotball, og det kan vi takke Ole Gunnar Solskjær for.

Eller vil du heller være som denne idioten?

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

7 thoughts on “Min mening om ‘Solskjær ut’ gjengen

  1. Veldig godt skrevet her 🙂 og som du skriver, en 4 plass er meget godt med tanke på at stallen er ung og ganske ny! men synes at vi har fått en utrolig godt start likavel, ikke enkelt når det finnes sånne mennesker som vil ha Ole out, når han holder på og bygge et nytt team med spiriten som class of 92 hadde. Jeg gleder meg til resterende del av sesongen!

  2. Det er fortsatt tidlig og si noe så idiotisk som “OGS ut” blir for dumt. Som du skriver han tok over klubben i ett massivt kaos.. gi nå mannen sjansen til og vise hva han er god for… han har fått 1 overgangs vindu.. alt er ikke gjort på ett vindu… merker jeg blir litt lei meg og se supportere kommer med slike dumme utsagn som dette.. vi må stå bak klubben vår uansett vær… GGMU ❤

  3. Moro å lese!
    Men å tro at Ole er rett fyr,det tviler jeg på!
    Og ikke sammenlign han med klopp,hvertfall da kjære deg!
    Det klopp har gjort,kommer Ole ALDRI til å gjøre!
    Molde,fungerer bedre nå enn da han trente de!
    Cardiff gikk jo til helvette!
    Vi scorer ikke mål og slipper alt for lette mål!forsvaret er tragisk!
    Så at du sier de spiller bedre nå,må du forklare bedre?
    Jeg blir mer skremt av at dere tror Ole er rett fyr!!

  4. Vil nå si tid også kan settes i forbindelse med resultater. Du skriver fire kamper, men må ikke glemme at samme Solskjær var manager forrige sesong. Mener og ha lest at han kan vise til 1-2 seire på de 10 siste kampene, så skjønner godt spørsmålet om han er rett mann. Det hjelper nok lite med progresjon om ikke poengene ruller inn jevnt og tålmodigheten fra fans og ledelse kan få satt seg på prøve. Kan si meg enig i en ting at jeg ikke er fan av å bytte ut manager titt og ofte da de får for liten tid til og sette sitt preg på laget. Blir spennende å se om dem har tålmodighet med Solskjær, men tror ærlig at det fort kan begynne å brenne under beina på han og bli en tøff sesong.

  5. Admiring the tіme ɑnd effort yοu pᥙt into your sitee
    and in depth іnformation yoᥙ offer. It’s awesome tо come ɑcross a blog
    eѵery once in a while tһat isn’t the same unwanted rehashed material.

    Excellent гead! I’ve bookmarked your site аnd I’m adding
    your RSS feeds t᧐ my Google account.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top