Transfers, Pogba, Ed&Glazers ++

Lenge siden jeg har blogget nå så jeg tenkte å komme med et lite innlegg. De som leser her følger meg sikkert på Instagram også siden jeg er mye mer aktiv der, og da har dere sikkert fått med dere at jeg har ligget med beinet i gips en god stund nå. Jeg har spilt fotball i mange år, takler som en uredd Jones og er generelt fryktelig klumsete og surrete, men jeg har aldri brekt noen ting på kroppen (sett bort i fra ribbeina) før nå. Lang historie kort; jeg ble trampa så hardt på foten at det ble brudd. Og hele foten ble gipset, i fargen RØD selvfølgelig. Se bort i fra smerter i foten så går det veldig bra nå, jeg ble så dårlig av medisinen at jeg var sengeliggende i to uker, men nå er formen fin og gipsen er endelig tatt av så nå blir det krykker noen uker til så er jeg forhåpentligvis tilbake i topp form veldig snart!

Terminlisten er endelig ute og vi starter med et brak hjemme mot Chelsea! Det er ikke tvil om at Solskjær er presset fra dag 1 så det er så viktig at alt klaffer fra første stund. Og det er også derfor jeg er mer utålmodig nå enn noen sinne fordi signeringer lar seg vente på. I fjor var det VM på dette tidspunktet så det var annerledes for klubbene da, men dette er i tillegg kanskje den viktigste sommeren noen sinne for United. Skal klubben bli suksessfull igjen må det starte NÅ!

TRANSFERS

DANIEL JAMES. Første signering er klar og selv om dette ikke er en stor signering så er jeg veldig fornøyd. Jeg synes United bør satse på unge, talentfulle spillere som har vist at de kan jobbe hardt som Solskjær kan videreutvikle og forme inn i laget sitt. Og det er nettopp det vi får i Daniel James. Det lille jeg har sett er bra og jeg husker han fra forrige sesong mot City i FA cupen. Det er mye bra i han her så absolutt veldig spennende.

Hvem vil jeg ha inn?
Min drømmesignering er De Ligt og det hadde vært enormt om United hadde fått han! Det er min soleklare nummer 1. Om vi selger Pogba så må det ytterligere forsterkes på midten og i tillegg trenger vi en høyreback og spiss. Jeg vil helst ha inn 5-6 nye. Og UT med Young, Jones, Smalling, Darmian, Rojo og Sanchez.

POGBA- Mine tanker om siste uttalelse: jeg bryr meg faktisk sjelden om ‘uttalelser’ fra spillere fordi jeg kjenner media. Jobben deres er få flest mulig til å lese/klikke seg inn på saken og da lager de ofte overskrifter som ikke er gjenkjennelig med teksten i det hele tatt og som regel er ordene vridd godt på. Siste stunt fra Pogba derimot kommer han ikke unna, da han ble filmet og etter å ha sett det så er det klart han vil vekk fra United.
Min mening? Jeg er sykt skuffa og provosert. Du trenger en utfordring sier du? Hva med å fullføre det du starter med? Hva med å bevise at du kom tilbake til United og klarte med ditt talent å lede de tilbake til suksess? Jeg har hatt delte meninger om Pogba lenge, og siden jeg- om min magefølelse også sier det- gir jeg alltid spilleren tvilen til gode. Han er, om han vil, en av verdens beste i sin posisjon. Jeg tror også planen til Solskjær er å bygge laget rundt Pogba og jeg tror, med forsterkninger at det ville funket. Det er grunnen til at jeg vil ha han på laget, han kan være en leder om han vil og jeg hadde ikke hatt noe problem å hatt han som kaptein så lenge han hadde spilt for drakten og ikke for sitt ego. Nå virker det som sagt at han ikke er fornøyd og vil vekk, men nå er heldigvis United i førersetet akkurat der så vi skal i det minste få en klekkelig sum pluss eventuell en spiller i tillegg tilbake. Ingen spiller er større enn klubben og det er det aller viktigste. Vil han vekk nå så vil dette være noe som vil komme igjen og igjen som et problem så da er det bedre å bli kvitt problemet en gang for alle. Om han derimot er klar for å kjempe for United så skal jeg ønske han tilbake i august, gir han respekt så gir vi også det tilbake.
Er United bedre med eller uten Pogba? En Pogba i god form kommer inn på alle topplag og er noe vi absolutt trenger, men med tanke på hvor lite konsekvent han er så er det like mange dårlige som gode kamper han har så han er også erstattelig.

MATA.
United ga han nettopp en 3-års kontrakt og her har jeg delte meninger. Jeg ELSKER Mata, en fantastisk person blant mye råttent. Han er nok veldig viktig å ha i garderoben, for de unge spillerne. Han har absolutt den rette personligheten og innstillingen til å være med videre! Men han er rett og slett ikke god nok lenger til å spille fast. Og det er nok helt sikkert ikke det som er planen til Ole heller, men at han drar ut forhandlingene og ender med en skyhøy lønnsøkning gir meg en dårlig vibbe. Ikke det klubben trenger nå, men igjen så viser dette hvor dårlig United er med forhandlinger. At vi forlenger kontrakter med Young, Jones og Smalling så er Mata langt fra krise, jeg er bare veldig uenig i lengden av kontrakten og lønnen.

ED/GLAZERS
Det florerer med #unfollowunited #ed&glazersout osv osv, jeg er usikker hvor stor effekt dette faktisk har og hva som er riktig å gjøre som supporter. Jeg føler meg ganske splittet faktisk og derfor ikke hengt meg på verken det ene eller andre. Det jeg uansett tenker er viktig er å støtte Solskjær og laget som er klart i august. Det vil alltid være ‘min jobb’. Så er det selvfølgelig mye jeg misliker med Glazers og hvordan de tok over klubben og spyttet sin gjeld inn. For disse mennene så handler det om penger, og kun det. Det samme kan sies om Ed og også her er det vanskelig, det er så mye mer innviklet enn å bare sparke noen eller å ansette en DoF. Styret må innse at grep må tas nå, en DoF tror jeg er veldig viktig å få inn og som styret lar få makt. For Ed er genial på business, han drar i land verdens største sponsoravtaler som også er viktig. Men vi må få inn en person med fotballkunnskap, en mellommann til styret og Solskjær. Jeg forventer egentlig ikke så mye før det skjer, noe jeg ikke tror skjer denne sesongen- dessverre. Solskjær sa han skulle bli knallhardt som sjef og jeg håper han er det mot styret også.

Jeg fikk spørsmål om hvilken spiller fra fortiden jeg ville valgt tilbake om jeg hadde muligheten og svaret kom momentant; Keane. Mangelen på lederskap er klar og vi trenger virkelig spillere som er der for å jobbe knallhardt hver eneste kamp. Som kan lede og som ikke gir seg. Vi trenger spillere som krever respekt og som motstanderne frykter, en sånn som Keane.

Mangelen på Premier League har virkelig meldt seg her i heimen og nå som den nye drakten er handlet inn og sesongkortene er sendt fra Manchester så kan jeg nesten ikke vente til å dra over igjen! Først er det selvfølgelig kamp her i Oslo og det blir veldig moro! Jeg følger med på World Cupen og Copa Amerika, men ikke slavisk. Det er liksom ikke det samme. På denne tia i fjor var jeg i Russland og fikk servert herlige kamper hver eneste dag. Nå må vi bare håpe det blir litt fortgang på signeringer så har vi noe å glede oss over. Det går fort til pre season og siden det blir store endringer så bør de være klare helst i går spør du meg.

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

One thought on “Transfers, Pogba, Ed&Glazers ++

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top