tanker om solskjær, kampen om topp 4 og Barcelona

English version further down

3 tap på de siste 4 er langt fra hyggelig. Selv om jeg selvfølgelig er skuffet så er jeg heller ikke veldig overrasket. Tanken jeg satt igjen med etter kampen på tirsdag og nok et tap mot Wolverhampton er at Solskjær har en stor jobb foran seg. Han er 100% riktig mann for Manchester United nå, at våre egne supportere allerede er ute etter å ta han er jo bare komisk. Det er lett å sitte i etterkant å skrive hva han burde gjort bedre, men det er virkelig ikke så enkelt.

Problemet er stallen vår. 70% er rett og slett ikke bra nok. Og det er- og kommer til å være et stort problem ikke bare denne, men også neste sesong. Med financial fair play regulation så kommer vi ikke til å kjøpe alle de spillerne vi faktisk trenger i sommer. Det er umulig å fikse i ett overgangsvindu og derfor ikke en quick fix som vi gjerne kunne håpet på. Vi supportere må lære oss å smøre oss med tålmodighet, nå har vi fått riktig mann inn i klubben og det er det viktigste. Så er det like viktig at klubben støtter Solskjær med å gi han midler til å styrke laget. Som sagt så vil ikke dette bli fikset på en sesong, vi kan jo selvfølgelig håpe, men jeg tror at problemene ligget dypere enn som så dessverre. Det er jo klart etter tre managere på seks år og utrolig mange feilsigneringer tross den enorme pengebruken.

Jeg skrev for noen måneder siden at den gode flyten var mer enn en ny manager bounce, at vi fikk inn Solskjær har virkelig forandret og forbedret mye. Men så er det jo også slik at laget fortsatt er det samme som under Mourinho. På godt og vondt. Mest vondt.

Tapet mot Wolverhampton er på spillerne og ikke Solskjær. Når de ikke setter på soleklare sjanser så blir vi straffet- igjen! Slike tap er så sinnsykt frustrerende for vi skulle ledet 3-0 etter 20 minutter og da kunne vi rodd 3 poeng i land. Man skulle jo tro at de som spilte denne kampen ikke bare spilte for seier, men også en plass på laget mot Barca? Det virket virkelig ikke slik. Kappkjøret om fjerdeplassen blir ekstremt, sånn jeg ser det så er det umulig å si hvem som sikrer seg for det er så tett. Realistisk så må vi vel vinne fem av dem, men klarer vi det? Når vi ikke klarer jobben mot Wolverhampton så blir det ikke lettere mot City, Chelsea og Everton feks.. Jeg tror dessverre ikke vi klarer det. Og det er 100% på spillerne. At det trenger å ryddes i stallen er en underdrivelse.

At vi nå skal møte Barcelona om noen få dager har jeg meget blandede følelser om for å være ærlig. Jeg begynner faktisk å le når jeg ser for meg Jones og Smalling i forsvaret mot verdens beste angrepslag. Dette blir en høyt interessant kamp! Det kan bli så stygt, vi kan bli smadret. Men igjen så er det disse kampene jeg elsker, jeg vil jo at vi skal spille mot de beste i verden, være med å kjempe om en seier mot de. Vi fikk et mirakel i Paris, nå trenger vi bare ett i Manchester og deretter Barcelona så går det fint!;) Som sagt kan dette bli meget stygt og det kan fort bli min verste kamp jeg opplever, men jeg har faktisk en god følelse. Haha, misforstå meg rett. United kommer ikke til å valse over Barca å vinne komfortabelt, men jeg tror faktisk om Solskjær legger opp en taktisk plan og spillerne faktisk møter opp på jobb og gir alt så har vi en sjanse. ALLE må step up big time og vise hvorfor de spiller for United! Det blir så spennende det her.. På vår side så er det Barcelona som har alt å tape, vi er til de grader underdogs. Selv om jeg er forberedt på tap så håper jeg at Solskjær klarer å preppe laget og at alle leverer sin livs kamp. Da kan det bli en opplevelse jeg aldri vil glemme..

3 losses out of 4 games.. Not good at all but I’m not really surprised either. Even though we all loved the good start with Ole, I knew we couldn’t get too carried away. Unfortunately. The thought I had after yet a loss against Wolverhampton is that Ole got a big job ahead of him. That our own supporters already is out there saying Solskjær needs to go is beyond me. Of course most of back him, but it’s actually one reason I’m not that active on Twitter at the moment. I love it to discuss football but it’s too much negativity there and how people speak to others is just a bit too much for me to be honest. Solskjær is 100% the right man for us. He will turn things around but it will take time. He already changed a lot and proven he got what it takes, but his team is still the same team as it was under Mourinho. In good and bad ways, mostly bad unfortunately. 

The problem is our squad. Roughly 70% isn’t good enough. Many is at their best simply a squad player. And this is something that won’t be fixed this summer, with the financial FairPlay we won’t be able to buy all the players we may want and need. Ole need big financial backing from the board and he needs to form the team, and buy the players that will fit into that. And for the rest? It’s time to leave. Too many has enjoyed the ride with big wages with no effort given. Hopefully it will be a busy summer. 

A part from backing Ole with transfers, the biggest job now is to find a middle man between Woodward and the manager, that must be sorted out ASAP. 

It’s not no longer in our hands to decide if we will make top four or not. We need help from the others team and unfortunately I believe we won’t make it. We have some tough games left and it’s our damn fault if we don’t make it. But it will be a close call!

Manchester United vs Barcelona. The toughest draw and we are massive underdogs. In some ways I would like an easy draw, but also these are the type of games we all love isn’t it..?! We want to face the best teams! We haven’t had any luck so far with our opponents but we are still here, it ain’t over yet. The players have looked uninspired lately but in Wednesday night they better show up at work. I’m actually laughing when I’m talking about the game, we got Jones and Smalling and we’re facing Barcelona and the best attacking team in the world. It’s insane! But man, I can’t wait! Old Trafford is waiting for me. 

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

2 thoughts on “tanker om solskjær, kampen om topp 4 og Barcelona

  1. Fine jente, du har peiling, enig med deg i mye 🙂 Høyre backen må vi ha ny, høyre flanke og vi må ha en sjef i midtforsvaret..da er vi på god vei spør du meg. Selvsagt så må midtbanen også ha sine forsterkninger Glory, glory

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top