Ole’s at the wheel

I dag våknet jeg med null stemme, kroppen så sliten at den ristet. Det var et mareritt på flyplassen med overbooket fly så jeg og Alex måtte splitte oss, jeg hadde problemer med bagasjen og generelt alt føltes veldig slitsomt ut. Ikke den beste starten akkurat og ikke det jeg trengte etter tre meget morsomme dager i Manchester.. Men nå er alt glemt, jeg er hjemme og alt jeg klarer å tenke på er kampen. FOR EN KAMP!! Jeg var forsiktig optimist før kampstart, men Chelsea er aldri lett å møte så jeg turte ikke forvente for mye, men det ble jo over all forventing. 

4-0 mot Chelsea!! For en start for United, vi sang 90 minutter i strekk selv om halsen gjorde vondt og jeg nesten ikke hadde stemme igjen. Men jeg var så gira, slike kamper for meg en enorm energi at jeg kan stå å hoppe å synge fra start til slutt (ikke rart jeg er sliten i dag). Det var en perfekt kamp. De nye spillerne spilte fantastisk, nå ser vi virkelig hvor viktig det er med et sterkt og stabilt forsvar! Maguire var en maskin!! Jeg nøt virkelig å se United spille fotball og det er det lenge siden jeg har gjort. Alle spillerne var på, og jeg elsket feiringene deres, spesielt av Daniel James sin scoring. Får tårer i øynene av å se reprisen, du kan se hvor mye det betydde for han. 

Vi var på Bishops før kampen og sang i flere timer, møtte venner jeg ikke har sett på lenge. Etter kampen var jeg så sliten etter full tenning på Stretford End and vi dro for å spise mat og deretter tilbake til hoteller for bare å slappe av med en serie og litt ekstra søvn. Angrer ikke på det nå! 

Fredag hadde vi bord på Tattu og det stedet anbefaler jeg virkelig. Imponerende bar og drinkmeny og maten er noe av det beste jeg har spist. Super service og et kult og sentralt sted. Mange spillere er der ofte også for de som bryr seg om det. 

Lørdag spiste vi lunsj på Liquior & burn. Et meksikansk sted med god mat og drinker. Vi så litt sport og møtte noen venner på pub før vi slappet av før vi deo ut igjen. Kveldens middag var på Fazenda og selv om det er et biffsted så har de også egen vegansk meny og en stor buffe så alle var fornøyde. Skal jeg ut å spise så vil jeg heller betale litt mer for å være på et fint sted med god service, god mat og drikke enn å spare et par hundre kroner også være på et dårlig sted. Alle koste seg og vi dro videre på Impossible hvor vi hadde bord og der var det sykt moro!

Jeg ser på mobilen at jeg har fått mange meldinger fra folk som lurer på hvor de bør dra ut for å spise, dra ut og hvor de bør være før kamp. Jeg vil ALLTID hjelpe folk på det området, men når jeg får meldinger når jeg allerede er i Manchester så har jeg dessverre ikke alltid mulighet til det. Og det er ikke for å være overlegen eller ikke å gidde, men det er min fritid, jeg er med venner som har tatt ferie for å dra over og da vil jeg bruke tiden på dem og også nyte tiden der, ikke bruke flere timer på mobilen. Men det jeg skal gjøre er å lage et innlegg her med mine personlige tips så kan folk lese det om de ikke får svar 😃

Manchester leverte virkelig denne helga og jeg har så mange bra minner. En helt fantastisk følelse at United overbeviser såpass- måtte dette fortsette!!

Today I woke up with no voice, so tired my body was shaking. I had a nightmare at the airport with overbooked flight and trouble with my baggage. Not the start you want to have on a Monday after three very fun days. But now I’m back home and OH MY GOD WHAT A GAME YESTERDAY!!! I was slightly optimistic but it’s Chelsea and that’s never an easy game. 

Bishop Blaize was buzzing and we had such a good time there with so many friends I hadn’t seen in ages. Singing for hours before it was time to go to Old Trafford. I can’t explain with words how excited I was. To hear ‘this is the one’ whilst going up the stairs to Stretford End.. it’s amazing and not much in life can beat that. Well, 4-0 does 😉

4 f….. 0!!! What a start for United! I sang the whole game trough even though my throat was so sore and I barely had voice left. It was a perfect game. Wan-Bissaka and Maguire is well worth the money United payed for them. Maguire was a machine!! And you can see how important it is with a good defense! I really enjoyed watching them yesterday and I have waited for this feeling a long time now. We are back!!

After the game I was so happy! But also so tired and hungry so we went for lots of Chinese food then straight back to the hotel so we could rest. I don’t regret that today!

A good opening week for all top teams, may this continue for United!!

Friday we went out and had a table at Tattu, it’s a really cool place with amazing drinks and food. It was so good and I had the best vegan ‘chicken’ I’ve ever tasted. Definitely going back there next time I’m in Manchester again. 

Saturday we went to Liquor & Burn for Mexican food (my favorite!) and a drink. After that we watched some sports and met up with some friends then home for a power nap before it was time to get ready for dinner and drinks. We had booked Fazenda and many asked me what I was doing there as a vegan (it’s a steak place) but they do have a vegan menu and the buffet is also amazing. Every restaurant except a full vegan serves meat and I can’t decide for my friends what to eat since they will eat meat anyway I have to respect that but it’s important for me that we all get good food and you definitely get that at Fazenda! It’s also close to all bars and clubs so after dinner we had table at Impossible and it was so much fun! 

Manchester definitely delivered this weekend and I got so many good memories from it. This week will all be about getting back to healthy routines and I have to start training my leg after my injury so I left party AM in Manchester 😂

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

2 thoughts on “Ole’s at the wheel

  1. Jeg følger hele tiden med på dine tanker rundt vårt kjære Manchester United. Jeg så at du var nervøs før kampen mot Chelsea, men jeg var kanskje mer nervøs🙈 Helt uvirkelig at vi vant 4-0!👏😍 Håper vi får en strålende sesong ut i fra forutsetningene👌😁

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top