Mine favoritt drakter/ my favorite shirts

                           English version further down 

Endelig folkens.. Endelig har jeg fått tak i mine to favoritt drakter! Det er umulig å bare velge èn- men disse to og hjemmedrakten fra ‘99 er mine soleklare favoritter!

Jeg vil først og fremst presisere at dette er ikke et kjøpt reklameinnlegg! Jeg får sykt mange meldinger fra de som følger meg og det er som regel United relatert og da går det enten på billetter og turer, eller drakter. Så dette innlegget er rett og slett bare for å hjelpe de som spør.

Jeg har samlet på drakter i nesten 15 år nå så samlinga har bygd seg fin og stor, men disse to har jeg lett lenge etter og vært grønn av misunnelse på de som er den lykkelige eier av noe så fint.

Så fant jeg endelig noen som hadde begge to, og de vil i tillegg dele ut TO valgfrie drakter til to av de som deltok i konkurransen på min siste post og det syntes jeg er så moro! Jeg sa det i min forrige post her, at jeg vil starte å gi tilbake til de som følger meg. Har man muligheten til det, så er det noe alle burde gjøre. Og de som følger meg vet hvor høyt jeg elsker mine kjære United drakter- jeg vil en dag telle opp og lage et eget innlegg, men det vil ta tid!

Som sagt, jeg får ikke betalt for det her, jeg håper de som følger meg stoler på min troverdighet når jeg skriver om noe. Det er en sjelden vare å stole på bloggere og influensere dessverre, deres jobb er å skrive om ulike produkter hver dag og det er vanskelig å stole på noen som reklamerer for fin hud og glansfullt hår når man samtidig har ansiktet fullt av Botox og håret er extensions, som dere ser så gjør ikke jeg slike reklamer. Jeg har denne bloggen for å dele tanker og opplevelser, ikke for å tjene penger på reklame. Det finnes et hav av nettsider som selger fotballdrakter og jeg har handlet av de aller fleste. Og de har hatt litt variabel kvalitet, men stort sett har jeg vært fornøyd så jeg skal ikke si at andre er dårligere. Men det er mye lettere å anbefale noen som jeg vet leverer bra nå, så det er derfor jeg skriver om en spesifikk side akkurat i dag. Jeg har tidligere postet mange innlegg om drakter så om folk vil finne noen andre jeg har handlet av så ligger det i arkivet her, men det er litt for stor jobb å samle alt. Jeg tagger alltid de jeg handler av også på Instagram for eksempel, fordi jeg vet jeg får mange spørsmål om det. Men siden jeg deler ut drakter fra disse i dag, og de er mine favoritter så fortjener de et eget innlegg!

Altså, kall meg en enkel sjel- men jeg blir oppriktig GLAD av å se på disse draktene. Og hvem minner det meg om? Jo, legendene i Manchester United, de som gjorde at jeg ble fan. Giggs, Cantona, Keane, Beckham.. Jeg gikk for min nummer en, Giggs, på begge draktene og jeg elsker de!

Nå har jeg bare vasket de en gang, men kvaliteten er bra. Stoffet er godt og mykt. Størrelsen går fra Small – XXL og jeg har Small og jeg vil si de er litt store. Jeg er 174 høy og bruker alt fra barnestørrelser og x-small til small- medium i drakter, og jeg vil si denne kunne også passet en medium dame, men siden det er herrestørrelser så er den nok en god small til menn.

Prisen er også betraktelig snillere enn hos den offisielle klubben. Nå kjøper jeg bare drakter til meg og Alex, men tenk en familie på 4 for eksempel, da må man opp i minst 5000kr for at alle skal få drakt. Det er ganske sykt.

En liten funfact er at jeg hadde siklet på denne drakta (den hvite og blå) siden ja, 1992 haha, den har alltid vært en av mine favoritter. Men umulig å finne… Så fant jeg endelig en, og jeg var så glad! (Se bildet under). Brukte den 4 kamper på rad, og gjett hva? United tapte jammen meg ALLE kampene så den drakta er rett og slett uflaks! Så jeg tør jo ikke bruke den igjen derfor har jeg ønsket meg ny siden Moyes-dagene og det er en god stund siden. (Og ja, selvfølgelig har jeg matchende skjørt- og jakke haha)

Disse draktene kan man foreløpig kun bestille på Instagram og kontoen heter @kit.lord_fc

Klikk på linken så kommer siden opp, det er helt trygt å bestille derfra og det tok noen uker å få de. De har også drakter til andre lag, og også for barn.

People! Let’s talk about shirts! I reckon you all know I’m a big geek when it comes to football shirts, every single shirt I own is special, it got its own history and it bring back lots of memories! And you can never have enough shirts, also, there’s nothing more sexy than a person in a classy United shirt. If you disagree, you are wrong 😂

So yeah, I’ve been collecting shirts in 15 years now so I’m proud over my selection! One day I’ll do a post about every single one, but that will take some time haha

My all time favorite shirt are the home shirt from ‘99. The style and design are so good, and to top it of with the biggest achievement in English football history it’s hard to beat that one. But these two beauties I’ve got my hands on now are my top 2 and 3 favorites! Easily.. Looking at them it brings back memories of our big legends, players that are the reason I’m a fan now.. Keane, CANTONA, Giggs, Beckham.. The list is long we all know all of them and using this shirt brings something extra to it. When I first got them I was so happy with them, I danced around in them at home and wouldn’t take them off.

Since my collection is pretty big, I get so many questions about where it’s bought etc and I wish I could answer them all but I can’t. I think I’ve ordered shirts from 30 different websites, from eBay and of course from I was younger. If you look back on my blog I have written about retro shirt many times, but it’s too much work bringing it all together in one post so this is the reason I’m talking about one specific website today because this is my new favorite store!

It’s only possible to order trough Instagram right now, but it’s 100% safe

This is men sizes so I guess they are true to size, but for me it was a little to baggy in a small, but I wear kid size to extra small to a small- medium, it all depends on how I want it so I prefer to have a lot to chose from and if it’s too big I tie it in a knot in my waist (life hack and thank you Chrissy for learning me😂)

The site is called @kit.lord_fc and they got all kinds of football shirts, training gear, all you can think of really.

And obviously it’s a “fake” shirt. These are not produced in the 90’s but honestly, I don’t care about that. The fabric is soft and good, I have washed them so the quality seems good as well. I’m not saying other webpages are bad, but I will never recommend something I know is bad or I wouldn’t have bought myself. As you can see, I wear these shirts a lot. A good argument is also that we don’t want to support the Glazers! You won’t believe how bad supporter I was made out to be in July because I renewed my season ticket and bought the new shirt!?! Well, one problem is solved now by supporting this small website and not the Glazers!

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top