Snart er sesongen over

I dag kl fire spilles siste runde i Premier League for denne sesongen. Det er som regel trist og vemodig at det er over og vi går mot en sommer uten fotball. Men likt som tre sesonger på rad er jeg mer lettet. Jeg elsker fotball og mener Premier League er den beste ligaen i verden, ingen kamper er lette og det er der forskjellen mellom Premier League og La Liga ligger. Selv om Real og Barcelona har mange verdensstjerner har de lettere kamper gjennom en hel sesong enn engelske lag har. Det er mye tøffere og spillestilen helt annerledes, å vinne Premier League er det største for meg. Så å være vitne til at laget du elsker spiller ræva fotball år etter år er helt forferdelig.

Fergusons glansdager er over og jeg viste at etter han ville alt forandres. Men jeg var klar for kampen og med sesongkort så har jeg dratt over til Manchester å heiet laget frem uansett hvor mørkt det har vært. Jeg ga både Moyes og van Gaal støtte. De begge trengte tid, men det ble klart at ingen av de to levde opp til “The United way”. At vi ikke vinner titler på noen sesonger kan jeg leve med, men det disse to managerne hadde til felles var at de frarøvet både spillerne og oss supportere fotballgleden. Det har vært nitrist å se United spille under disse to. Old Trafford ble et luftslott og motstanderne kom på besøk med selvtillit- DA er det noe veldig feil!

Van Gaal fikk heldigvis avslutte med å ta United til topps i FA-cupen, men det var på høy tid at han forsvant fra klubben.

EN GLEDENS DAG da det ble offisielt at Mourinho var vår nye manager. Det er mange supportere som ikke er enig med meg, men jeg mener det var det beste som kunne skje klubben vår. Og det mener jeg fortsatt! Men det har ikke akkurat gått på skinner for the special one heller..

Så hvordan skal jeg oppsummere sesongen på kortest og best mulig måte? Det gjør jeg med ett enkelt ord; poengsløseri. United har hatt skuffende mange svake kamper og kamper vi lett skulle vunnet og hvor vi var det beste laget så avga vi poeng. Og det har dessverre vært altfor mange kamper hvor det har skjedd og derfor står vi der i dag uten en topp 4 plassering og nok en dårlig Premier League sesong. Laget har kun seg selv å takke på akkurat det. I sommer håper jeg det blir solgt mye “skrot” og inn med nytt blod. Inn med spillere som vil kjempe for å være en del av englands største fotballag. Det er på tide å bli best igjen og det kan man ikke med dagens stall. Dessverre. Mange som har spilt fast denne sesongen er rett og slett ikke bra nok. Mange er gode å ha i troppen, men ikke til å starte hver eneste kamp. De er ikke gode nok til å lede Unted til nye høyder og det har de klart å bevise fint i et par sesonger nå. Det- og et insane tøft kampprogram har gjort det veldig vanskelig for United i år. En ligasesong har 38 kamper. På 5 måneder har United spilt 37 kamper så det er klart at det er en grunn til at vi nok en gang havner utenfor topp 4. Spillerne er slitne og jeg trenger vel ikke nevne lista med skadede spillere igjen. At det er Mourinho sin skyld er bare tull, men å kvitte seg med så mange spillere i januar var nok ikke like lurt. De hadde vi trengt de siste månedene..

I dag spilles ligaens siste runde, men på onsdag er det sesongens viktigste kamp og resultatet av den avgjør hele sesongen. Så jeg kan ikke skrive hvordan jeg synes sesongen har vært før den er ferdig spilt. For vinner vi den har vi Champions League spill og vi har vunnet et nytt trofé. Taper vi er det en krise sesong og torsdagskamper igjen ett år til.

Siste kamp på Old Trafford denne sesongen blir mot Crystal Palace. Ingen lag har noe å spille for plasseringsmessig, men jeg vil ikke kimse av denne kampen. Mourinho har sagt han vil hvile spillere til finalen og i dag er det ungguttas tur! Tenk deg for en følelse disse gutta sitter med i dag, de skal debutere på førstelaget til Manchester United! På torsdag ble Angel Gomes kåret til beste spiller på U18 og i dag får han kanskje sin debut for førstelaget. Med sine 16 år, 8 måneder og 21 dager vil han bli den yngste spilleren i Premier League. Tenk for en uke han har hatt og motivasjon han har nå! Samme med de andre, i dag kan de vise seg frem og det blir spennende å se på. Pogba trenger litt spilletid så han sammen med unge, raske gutter kan bli moro å se. Forhåpentligvis kan de avslutte årets Premier League sesong underholdene.

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top