hvem fortjener å bli årets spiller?

I kveld er det duket for den årlige kåringen på Old Trafford med fem forskjellige kåringer og Player Of The Year selvfølgelig er det største. De Gea har vunnet tre år på rad og det sier det meste om hvor dårlig United har vært de siste årene. De Gea har vært fantastisk og absolutt fortjent det hvert eneste år, men at han ikke har hatt konurranse en gang om prisen er trist. I år er det heldigvis mange utespillere som fortjener den og jeg har nevnt mine favoritter under her. Det blir spennende å se. Det er livesending på MUTV i skrivende stund så det er det kvelden min skal brukes på.

En som har blitt en stor favoritt hos meg er HERRERA! Kamp etter kamp kjemper han og er kanskje den spilleren som blør mest for drakta. Han har vært en viktig spiller denne sesongen og om han fortsetter i denne retningen vil han bli en av verdens beste. Han jobber hardt og i mine øyne et bra kapteinmateriale for neste sesong. Han er profosjonell og han vet hva det betyr å spille for Manchester United, han er like sur som meg etter tap og i motsetning til andre spillere som går smilende bort til motspillere og gir high five så er det deilig å se at han ikke gjør det, han har jo vært på gråten under intervjuer etter kamp for han er så sur og etter kampen mot City gikk han rett bort til Agüero å forteller han akkurat det han fortjente å høre. Til å være en liten spanjol er det mye temperament i kroppen og på banen er han en god leder og er det noen som har PASSION er det denne mannen.

BAILLY tok Premier League med storm og har reddet United mange ganger denne sesongen. Han har virkelig imponert meg og har vært en bauta i forsvar. Jeg hadde ikke trodd han skulle takle det så bra så tidlig, men han har vært en kjempe fra dag en og gjort få feil.

ZLATAN. Da han kom til klubben i sommer så var jeg i ekstase. Jeg har digga Zlatan i mange år og det var fantastisk å få han til United! #itszlatantime tok av på nett og han har ikke skuffet. Med 28 mål og tosifret assist så har han absolutt gjort jobben sin. Han har hatt noen dårlige kamper og misset på store sjanser, men han har bidratt med mange viktige mål og to stykk sølvtøy kan vi takke denne mannen for. Han har reddet oss mage ganger og dratt laget med seg, en mann med sterkt lederskap! Han har en aura rundt seg som gjør han til noe unikt, noe våre spillere beundrer og motiveres av og som motstanderne frykter. Zlatan ble også nominert til PFA Player Of The Year så at han er favoritt til å bli årets spiller blant supporterne er ikke overraskende.

POGBA. Samme som Zlatan så var jeg i ekstase da Pogba ble kjøpt og kom tilbake til klubben! Prislappen og verdens dyreste spiller-stempelet har fått tatt stor plass og satt mye press på han. Media har ikke vært snille og hver dårlige kamp har de dratt frem prisen på han og at han ikke har innfridd. Han har hatt noen dårlige prestasjoner og vært ustabil, men han er virkelig uunnværlig på banen og laget mister mye kreativitet da han ikke spiller! Jeg føler han ofte har blitt syndebukk og fått ufortjent mye dritt. Vi må huske at han er ung og at laget har hatt generelle vanskligheter. Hadde de andre spillerne satt sine sjanser så hadde han vært den store assistkongen! Han har servert utallige gullballer og jeg er sikker på at neste sesong vil bli fantastisk for denne spilleren.

VALENCIA. Fra å være høyrekant har Valencia tranformert seg til å bli en av de beste backene, han har imponert stort og på sitt beste er han absolutt i verdensklasse! Han har en syk arbeidskapasitet og vokst stort under Mourinho. Han har vel vært vår mest stabile spiller denne sesongen? Et ord; MASKIN!

Det står nok mellom Zlatan, Herrera og Valencia. Det er vanskelig å velge en favoritt og det er jo en herlig motsetning fra de siste årene. Disse spillerne har vært uunnværlig og uansett hvem som vinner så er det fortjent. Jeg setter en knapp på at det er Zlatan som vinner!

Det er også andre priser som kåres blant annet Goal of the season. Lingards mål mot Leicester var nydelig, men det må bli Mkhtaryan og hans skorpionmål mot Sunderland. Rooneys frispark som også ble hans 250 mål for klubben må også med. Mine topp 3, men håper Micky sitt vinner.

Players’ player of the year er også en pris der spillerne stemmer selv på hvem de synes fortjener å bli årets spiller. I fjor vant Chris Smalling, det blir spennende å se hvem som vinner den. Jeg tror det enten blir Zlatan, Pogba eller Herrera her også.

Det er også årets akademispiller  og årets reservelagsspiller, men jeg har dessverre sett hvor lite på det denne sesongen til å uttale meg, men at Tuanzebe vinner sin nominasjon er nok ganske sannsynlig da han har fått sin PL-debut og gjort det veldig bra. Rashford vant i fjor og han har vokst utrolig mye å etablert seg til å være en fast mann på førstelaget. Han har hatt en fantastisk sesong og forhåpentligvis vil han vinne den største prisen om noen år om han fortsetter denne kurven!

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

3 thoughts on “hvem fortjener å bli årets spiller?

  1. Mye enig i det du sier. For min del så står POTY mellom Herrera, Pogba, Valencia og Zlatan – alle verdige vinnere i mine øyne

  2. Enig i det meste du skriver her Ann Mari, men tror at første halvdel var for dårlig av Pogba(og resten av laget og men) til at han vinner iår. Men siden jul er han bare blitt bedre og bedre, løper mer og mer så gleder meg ti neste sesong hvis lagets progresjon fortsetter. Så tror og det står mellom Ander og Zlatan, og tror/håper som deg på Herrera. Ha en finfin tv-kveld.
    GGMU

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top