det er ikke bare-bare å være fotballsupporter

Herregud for en kamp det var på Torsdag! Først nå klarer jeg å sette meg ned for å prøve å skrive litt om det. Skal sjekke på Finn.no om det er en hjertestarter til salgs der for jeg var ikke langt unna å stryke med! Unitedhjertet fikk til de grader kjørt seg og jeg hadde ikke sett for meg en slik dramatisk avslutning! Men slik blir det jo når man ikke avgjør det tidligere.

Det var veldig blandede følelser da kampen ENDELIG ble blåst av! Lettelse og glede for vi var endelig i finalen og jeg var sikker på at vi skulle ryke, men jeg var også fortvila og forbanna over spillet! Sint for at vi mister Bailly og at United gjør det så jævlig vanskelig for seg selv! I mine øyne en feilaktig utvisning på Bailly og dessverre så bidro Valencia faktisk med å få han utvist da han dytter Guidetti så han faller-svært dramatisk-i bakken. Ikke med vilje selvfølgelig, men de mistet hode og det var veldig urutinert da vi var så nære slutten. Guidetti utnytter selvfølgelig det for alt det er verdt og tar seg til ansiktet (selv om det var øret Bailly berørte) og faller om. At det var han som avsluttet sirkuset med å bomme på åpent mål var prikken over i’en. KARMA, kjære deg.

United er i finalen og nå som jeg har roet meg ned gleder jeg meg enormt til Stockholm! Første finale i Europa på mange, mange år- veien har vært lang og hvor fantastisk er det ikke at nå er vi bare en kamp unna et trofé?! Det blir ingen lett kamp det heller, men nå gjelder det for Mourinho å være smart. La de som starter i finalen spille på rett tid, gi de som trenger hvile fri og de som må ha kamptrening spille. Nå har han mer friheter over hvem han kan hvile så det blir uansett et sterkere lag som stiller til finalen (med de vi kan bruke vel og merke).

Pogba var banens beste synes jeg og klarte å holde roen mens galskapen foregikk. Det er skremmende å se hvor fort vi rakner og at Fellaini-igjen- redder oss og tar oss til en finaleplass. Vi har ikke det beste utgangspunktet mot Ajax, men Mourinho og spillerne må gjøre det beste ut av situasjonen. Samtidig håper jeg de er motiverte og leverer sitt livs kamp den dagen. For nivået på mange av spillerne har vært skremmende dårlig nå. Det er mye som må forbedres, men akkurat nå og frem til finalen skal jeg NYTE at vi faktisk er der og heller glede meg stort over det!

Jeg synes også at det var veldig bra at Mourinho lar Romero stå i finalen! Om De Gea skulle fått plassen så hadde det vært dårlig gjort, for Romero har vært veldig god og absolutt gjort seg fortjent til det!

Og for en herlig feiring av Mourinho etter kampen var blåst av! Jubler mot Unitedfansen og tar opp et George Best skjerf og jubler som en gal. Godt å se på! Den seieren var like viktig for han som oss.


Nå gjenstår det bare tre kamper i Premier League; Tottenham, Southampton og Crystal Palace. I dag er det borte mot Spurs og det er alltid en kamp jeg gleder meg til, men i dag er jeg ikke der.. Jeg har ikke samme “match-humør” om jeg kan si det slik.. For hva betyr Premier League nå? Jeg kan jo ikke gå inn i kampen å forvente seier. Og det er jo en kjip følelse. Jeg tar selvfølgelig drakt på og ser den, men den har liten betydning. Det jeg kan håpe på resten av sesongen/ oppbygning til finalen er at Jones+Smalling får minst en god kamp ?og holder seg skadefrie og at unggutta kommer til. Pogba mistet dessverre faren sin på fredag etter lang tids sykdom så det skulle vel bare mangle at han ikke spiller i dag, og jeg tror at de spillerne som Mourinho tenker til finalen hviles i dag og får spilletid mot Southampton. En motivasjon til de som spiller nå er at de kan vise seg frem og kanskje vise at de er verdt en finaleplass de og?!

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

3 thoughts on “det er ikke bare-bare å være fotballsupporter

  1. Taper mot Spurs.lurer på hva unnskyldninga til José blir da!1-1 mot celta er tragisk!!!

  2. Hjelper ikke hvile spillere!!!når de er utvilt og klarer 1-1 mot vigo!José må slutte å surve over alt mulig og vøre en god manager som han ikke har vært i et par nå!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top