Den største kampen

De to største klubbene i engelsk fotball møtes nok en gang søndag og alle som liker fotball gleder seg til denne kampen. Dette er en av de største kampene i sesongen og Liverpool er nok det laget som er deiligst å vinne mot. Det er alltid mer enn 3 poeng som står på spill, det er æren og gleden av å gni det inn til de andre etter kampen. På søndag står det enda større ting på spill; vinneren av denne kampen er også den som mest sannsynlig stikker av med 4.plassen og Champions League kvalifisering. En ekstrem viktig kamp på alle måter!

Helt fra jeg gikk på barneskolen var alle splittet, holdt du med Liverpool eller United? Så helt fra lita jente av har jeg hatt denne holdningen; anti Liverpool og pro United. Kunne nå vært mye verre mener nå jeg! 

Mange forstår seg ikke på mitt engasjement til fotball og Manchester United og det er greit nok. For det er ekstremt og ingenting kommer i veien for laget mitt. INGENTING. Manchester United kommer i første rekke- uansett. Mange synes jeg er gal, men jeg kunne ALDRI ha droppet en kamp for en middag eller bursdag eller hva det måtte være. Det er helt utenkelig, jeg planlegger livet mitt etter programmet til United- hvor lenge jeg kan jobbe, når jeg må trene, hvilke helger jeg kan være med “ikke fotball-venner”, jeg bruker ufattelig mye penger på å dra over, jeg har ikke telling på hvor mange drakter jeg har, jeg skriker meg hes under kamp og fortsetter til stemmen er borte. For meg er det ingen mellomting, mange synes kanskje jeg må ofre bort ting, men for meg er det er lett valg; dette er min hobby, min lidenskap og jeg ELSKER klubben min. Jeg er dritstolt av å være Manchester United supporter og jeg HATER Liverpool. Jeg er ekstrem og mitt forhold til Liverpool er naturlig nok helt motsatt enn den kjærligheten jeg har til United.

Chelsea og City supportere kan snakke seg ihjel på klassespillere, pokaler og hvor mye penger klubben har, men de alle vet at Manchester United mot Liverpool vil alltid være den største kampen i Premier League og når disse to klubbene møtes så snakker hele fotballverden om det uansett hvilke lag man holder med. Det blir ikke større kamper enn dette i England. I forhold til City og Chelsea så har Liverpool en klubbhistorie, det skal de ha. På den andre siden så er de også veldig glad i å snakke om den. 













Det er mange grunner til at jeg hater Liverpool. Det har alltid vært sånn, jeg drar ikke alle over en kam, men så og si alle supportere jeg har møtt er så sinnsyk avskyelige. Det går ikke ann å snakke med de om fotball, helt umulig å ha en saklig diskusjon. Og jeg hater Chelsea og City, men Liverpool topper den lista fint. For meg er det også personlig, jeg har fått høre mye dritt fra andre supportere, men Liverpoolsupportere topper der også. Jeg har nok fått flere tusen hatmail opp gjennom årene og hovedsaklig fra Liverpoolsupportere. De har ønsket meg død og noen har også skrevet at om de ser meg skal de kaste syre på meg eller voldta meg. Jeg forstår selvfølgelig at dette kommer fra syke folk, men det bidrar ikke til å forbedre synet mitt. Jeg har blitt spytta på i Oslo også av norske “normale” folk, blitt kasta ølglass etter og utenfor Andys løp de etter meg, dro av meg supporterskjerfet og kastet det i søpla. Hyggelige folk. 

Rivaliseringen er altså så stor- fra begge sider, det er en spesiell stemning før kamp og jeg ELSKER den!! Det er aldri kjedelige kamper mellom disse to lagene, jeg håper på en god og underholdene match der de beste vinner fortjent. Så hva tror dere blir resultatet? Jeg tror vi vinner, men det blir en vanskelig kamp. 

Jeg er i hvertfall kampklar og det er oppmøte kl 12.00 på Scotsman for alle Red Devils! Sist gang kom det inn noen stakkars scousere som ikke viste sin besøkelsestid og som helt sikkert hadde en av sine verste kampopplevelser, godt å kunne bidra med det. Vi skal synge oss hese og forhåpentligvis feire en seier etterpå.

 

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

50 thoughts on “Den største kampen

  1. Deilig at du er ekte engasjert!!! Pool kampene er de største og ekstra spennende på søndag. På tampen av sesongen og vi kniver om CL plass. Jeg skjelver allerede i spenning! Kjenner meg igjen i å sette opp jobbing og sosiale tilstelninger ut fra terminlista! United foran alt og sånn er det bare! Deilig å følge bloggen din Ann Mari! GGMU

  2. Dette er noe av det mest usaklige innlegget jeg har lest!
    Grunnen til at du får så mye “pes” fra LFC gjengen, er fordi du
    Mest sannsynligvis henger med de verste utd supporterene!
    What you see is what you Get miss! Tro meg, etter deres motgang ifjor.
    Så er i grunnen ikke utd fansen stort bedre enn LFC sin!
    Lykke til på søndag!
    Coys

  3. Hva tenker du når du ser deg selv i en bh og det står skrevet “fuck Liverpool”
    Skjønte ikke poenget med å flashe puppene dine her,annet for at det skulle bli ett blikkfang… Snodig
    Men du får gutta i rette stemning da,det skal du ha….

  4. Er så enig med deg. United kommer først i rekka hos meg og.
    Er desverre ikke så mange rundt meg som har forståelse for for hvor mye United betyr for meg.
    Hva syns du om United så langt i år da? spør du meg så er det visse spillere som har underprestert i forhold til månedslønninga.

  5. Når du sprer like mye udreglighet som du du mener du har fått så er det kanskje ikke så rart at folk ikke liker deg. Når du hater så mangt så kan det være at du får tilbake det samme du sender ut eller? men hvor alvorlig kan man ta ei dame som er selverklært sex-ekspert og lever av å ta av seg klærne…

  6. Hah skal bli godt å knuse dere i morgen spesielt etter oppgulp som dette, YNWA AND DEATH TO SCUM

  7. Skjønner godt at du har lyst på liverpoolspillerne når man ser på unitedspillerne..😂

  8. Liker engasjementet ditt, Men vil si du tar feil om at det er titanene i PL som møtes. Det er bare 4 plass mot 5 plass. United storhets tid er historie, og Liverpools er gammel historie på lik linje med romer tiden.
    Om Romerne gikk til krig med grekerne idag så er det ingen som ville kalt det ett oppgjør mellom de to største maktene her i verden. Sorry Mac, verden går videre, USA har tatt den tronen for leenge siden og før dem var det Storbritannia osv.
    Du mener Liverpool supportere lever i historien sin, men det gjør jaggu man utd supportere og gitt 🙂
    Men som nøytral gleder jeg meg og til kampen imorgen. Håper det blir en thriller. Lykke til 🙂

  9. Herlig. Tror du virkelig at du er en ekte Unitedsupporter? Bondske nordmenn som synger sanger på gebrokkent engelsk, er noe av det mest uekte som finnes. Snakka med en del engelskmenn som ler av dere. De har ikke lyst til at turist”supportere” av deres lag, skal ta billettene deres.
    Anglofile bønder.

  10. Gjør lite at du linker gammel dritt, dere vinner aldri igjen og dere kommer ALDRI til å få gammel storhet tilbake

  11. Godt å se at du ikke har noe imot oss Arsenalsupportere. Vi som har både historie, mye penger, gode spillere og trofeer! Måtte det beste laget vinne imorgen

  12. Geir Bjerkland: bakgrunnen for det bildet er for en engelsk banter side på Facebook der de gjerne ville ha en Unitedsupporter til å skrive det på puppene. Er jo bare humor, men ja spesielt 😉

  13. Er no strengt tatt El-Clasico på søndag.
    Ingen av disse 2 PL klubbene er noe å glede seg over, hverken prestasjons messig eller underholdnings verdi.

  14. Tommy: jeg VET jeg er en ekte Unitedsupporter. Jeg kommer ikke fra England, men er det eneste kriteriet for å være supporter?! Mange ler kanskje av gale nordmenn ja, men jeg kjenner en haug med engelske folk (supportere og ikke) som elsker oss og de fleste er bare hyggelige. United er verdens største klubb med 600 millioner supportere og selv om det drar til seg mye turisme ol så skal vi være glade for det- både for klubben og byen. Du bør heller gå inn i deg sjøl og spørre hva faen som er ditt problem med at du bryr deg så med at vi holder med et engelsk lag! Klovn!!

  15. Når du skriver sånne innlegg som dette her er det ikke rart at folk er stygge mot deg. Du ber om det selv. Er redd for at du har fortjent alt det stygge du har vært gjennom. Hvis du ber om bråk så får du bråk, enkel logikk, men jeg forventer ikke at en blåst i hue bimbo som deg vet hva logikken er.
    Btw deres kjære captain shrek er scouser selv.

  16. Latterlig innlegg, som bare viser hvor lite reflektert du er. At enkelte liverpool supportere er avskyelige er helt sikkert, men det har alle andre lag også. En grunn til at de “supporterene” du møter ikke kan ha en saklig diskusjon med deg, er muligens fordi du bare er en supporter, som ikke har noe kunnskap om fotball og selve spillet. Drapstrusler er motbydelig, men helt ærlig, hvilken respons forventer du av de innleggene du poster?

  17. IQ’en din lyser jo opp rommet her.
    du sitter å snakker om “ufordragelige supportere” i et eneste langt blogginnlegg der det KUN er oppgulp mot andre supportere.
    ikke skarpeste kniven i skuffa du gitt.

  18. 10 poeng til Jørgen 😀
    Hvor seriøst skal man ta ei jente som må kle av se for å bli lagt merke til 😀

  19. #Footballdidnotstartin1992
    Vil bare kommentere ditt utsagn om Liverpool-supportere; av alle mine kompiser (som holder med ulike lag), mener 90% av alle dem at Man Utd-supportere er i en liga for seg selv når det kommer til smakløshet, men, så igjen da…hvis du virkelig er så provoserende som du fremstår som her, så er det kanskje ikke så lett å være saklig når man snakker med deg om fotball heller? Just my 2 cents

  20. Stå på Ann Mari! Helt enig med deg i at dette er årets kamp. Få ting som kan hevde seg med dette. De kommentarene fra scouserne her må du bare tåle.. De fleste av dem er bare frustrert og utsultet etter sølvtøy. Kjenner meg godt igjen i det du beskriver her jeg. Og de kunne prøvd å ta fra meg skjerfet uten å miste noen tenner samtidig. Hehe. U.N.I.T.E.D U.N.I.T.E.D United are the team for me

  21. Du fremstår som en ganske barnslig og arrogant person uten selvinnsikt, og når du i tillegg har trynet fullt av botox så er det ikke rart at folk ikke ønsker å diskutere fotball med deg eller ha noe med deg å gjøre.

  22. Digger deg jeg Ann Mari…c”,)… Mange barnslige kommentarer her, men det får enn leve med i fotballen.. Håper på seier i dag, for da hører du ikke en dritt av Liverpool supporterne og vi kommer langt frem i rekken til å i alle fall klare 4 plassen. Men jeg trur vi kan klare 2 plassen og vist vi vinner i dag. Da er alt opp til oss selv, for vi skal spille mot de tre lagene som ligge over oss før denne sesongen er over.. Så alt kan skje…c”,)… LYKKE TIL MED KAMPEN I DAG..!!

  23. Haha hvor mange syke Loserpool supportere finnes der ute. Er det mulig å bli noe mer kvalme grunnet et blogginnlegg. Fysj og faen

  24. Kan du fortelle meg hva en saklig diskusjon om fotball er for noe? Er det noe slikt som:
    Person a) “X fotballag er bedre enn y fotballag”
    Person b) “Hvorfor?”
    Person a) “Fordi de er bedre”
    ?

  25. Like engasjert i fotball som du er i å flashe puppene? Selvfølgelig er det hat mellom disse 2 fans av lag. Kampen begge ønsker å vinne over alt på jord.

  26. Hahahahaa dette innlegget er kun basert på oppmerksomhet! Haha jeg ler meg ihjel.
    Jeg er liverpool supporter og har vært det i en del år nå. Men har respelt for alle lag og supportere. Har heller ikke noen grunn til å legge ut om hvor syyyyykt fan jeg er og digger klubben daaaa xP :P:P haha. Det var noe jeg kunne gjort som fjortenåring. Tydeligvis er det noen som vokser opp sent. Haha, lo meg virkelig ihjel av dette innlegget. Kok tilbake når hjernen din har fylt 15 😉

  27. Hvis Ann Mari oppfører seg barnslig er det jo moro å se at alle andre oppfører seg voksent da. Hore og skum er vel typiske og voksne ord i Pool fansens ordordbok.Hvis dere hater denne dama finn på noe annet enn å lese hva hun skriver da.

  28. Hei Ann Mari! Vil først og fremst si at det er en så fantastisk deilig følelse å se en jente som deg, SÅ ivrig etter fotball og så klart Manchester United. I likhet med meg! Helt magisk! For det andre, så tenkte jeg meg en tur til England, og Manchester United så klart. Håper på å få til en tur før sesongen er over, og på Old Trafford. Dette er min første tur noen sinne, og lurte derfor på hvor det er ok å leie hotell, og hvor flybilletten og kampbilletten er billig? Evt, har du lyst å ha æren av å være mitt reisefølge for første gang, og vise meg rundt på og i Manchester? 🙂

  29. Blir for teit å si du HATER Liverpool. Du kan si du hater de supporterne som er stygge og slemme,men du har ingen grunn til å hate et fotballag. Hate er et veldig sterkt ord.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top