Derby day!

GOD MORGEN!

Jeg våknet tidlig i dag og meget opplagt! Jeg har lært meg å ta det rolig (med unntak om jeg er i Manchester) dagen før slike kamper. Jeg skulle egentlig vært i Manchester nå, men med flypriser på 8000 kr så droppet jeg det, det er faktisk alt for drøyt. Utrolig kjipt, men det er en heldig person som fikk billetten min til kampen. Ingenting er bedre enn å stå på Stretford End under slike oppgjør. Scotsman er en god nummer to og siden jeg er i Manchester modus er det ikke lenge før jeg tar en kafe Baileys til frokost. For dere som har tenkt dere til Scotsman må dere være tidlig ute i dag, alltid mye folk på storkamper og for å få plass bør dere være der ikke senere enn halv to 🙂

I dag er det nok en gang en ekstrem viktig kamp. Ikke bare er det en viktig kamp om seier og 3 poeng, men det er også kampen om hvem som er best i byen. Er Manchester rødt eller blått? Vinneren av kampen vil stå som Top of the league. Kun 2 poeng skiller lagene så dette er en kamp begge lag intenst vil vinne. 

Det er mange store kamper å se tilbake til, mest gode øyeblikk, men også noen helt forferdelige. Så dette kan gå begge veier. City er et av de vanskeligste lagene  å vinne mot, men jeg blir uansett skuffet i dag om vi ikke vinner. United får en stor prøvelse i dag..

Det har vært en berg og dal-bane for United i det siste. Stortap på Emirates for deretter å vinne 3-0 mot Everton og et greit resultat nå på onsdag i Moskva. Men i dag må vi vinne, gjør vi det beviser vi at United fortsatt er med helt i toppen. Om vi taper så føler jeg vi er rett under topplagene City og Arsenal, men fortsatt bedre enn Liverpool og Tottenham. Og i mine øyne er ikke det bra nok, det har vært vanskelig å si hvor gode vi egentlig er denne sesongen siden prestasjoner har variert så grådig og jeg håper det blir en overbevisende seier i dag så vi viser at det fortsatt går fremover.

Få lag er bedre å slå enn City. Oppgjøret forrige sesong var helt magisk. Det vil nok være et av mine favorittøyeblikk på Old Trafford, stemningen var elektrisk og en helt fantastisk seier. Mot denne kampen har jeg hatt litt blandede følelser, men vi skal være veldig glad for at City har både Silva og Agüero ute med skade, med de kunne det fort blitt en reprise mot Arsenal. Dette må United utnytte seg av.

Mitt lag:

DDG
Darmian Jones Smalling Blind
Schneiderlin Schweinsteiger
Mata Herrera Martial
Rooney

Og en annen ting. Vår kaptein, Wayne Rooney fylte i går 30 år. Han ble hyllet i media over hele verden for hva han har utrettet. En fantastisk fotballspiller, det som er synd er å lese alt søppelet som folk lirer ut av seg når en spiller ikke presterer bra nok. Rooney har vært i varierende form de siste årene og mange har ikke samme synet på han nå som før. Det har vært mye spill i kulissene og noen ting skjedde som var unødvendig, jeg forstår godt at noen ikke vil støtte en person om han vil vekk fra klubben. Det gjør ikke jeg heller! Men hvor mye vet vi egentlig om alt som skjedde da Rooney ønsket seg vekk, hva sa egentlig Ferguson og var alt sant? Det spekuleres så sinnsykt mye og folk trekker egne konklusjoner, greit nok det, men må dere spy det ut blant oss andre supportere? Vi alle representerer United når vi tar på oss drakta og da synes jeg vi heller skal støtte laget og ikke slenge dritt om enkeltspillere. Vi må forholde oss til det som skjer på en ordentlig måte, Rooney skrev under, han sa gang på gang han var fornøyd med tilværelsen og han fortjente å bli kaptein. Bare tenk hvor mye den mannen han kjempet og blødd for drakta. Jeg er helt enig i at han per dags dato ikke er god nok, og i dag blir kanskje den største kampen hans denne sesongen for i dag MÅ han prestere. Om ikke bør han benkes, jeg er jo ikke blind- jeg forstår han ikke har gjort seg fortjent til å spille så mye. Men han er vår kaptein, man benker ikke en kaptein så enkelt. Jeg tror det fortsatt ligger mye i Rooney og han trenger vår støtte. Og Rooney er viktig i slike oppgjør, han har rutine og kan kjempe som en pitbull. La oss håpe det skjer og at jeg slipper å lese mer dritt om våre egne spillere. Det er selvfølgelig helt på sin plass å diskutere prestasjoner til enkeltspillere, men å si at Rooney er dødt kjøtt og kan kastes fordi han er ubrukelig blir for drøyt når du holde med United og Rooney nærmer seg scoringsrekord for klubben. En rekord han mest sannsynlig vil ha for alltid. Så noe riktig har han vel gjort og vi skal være takknemlig for det. Vi er United- vi støtter laget og spillerne våre like mye i medgang som motgang. Om du er for å kaste ut spillere etter en dårlig periode kan du vurdere å gå over til lillebror, der gjør de slikt.


Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

One thought on “Derby day!

  1. Plastikksupportere gidder jeg ikke bruke energi på. Rooney, mestscorende på landslag og snart på vårt kjære UNITED. Er og blir legende! Idag har jeg en god følelse. Trur vi kjemper $hitty i senk!
    Dritkjipt å ikke være ringside idag. Neste sesong er det bare å booke seg inn på Pool og $hitty. GGMU❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top