Tidenes kamp

Den følelsen jeg har inni meg selv nå er vanskelig å beskrive. Jeg har troa på at vi tar gull, men på den andre siden er jeg ekstremt usikker. Jeg går rundt med sommerfugler i magen, så mye gleder jeg meg til dagens kamp!

Vi er så nære å ta gullet. Vi blir igjen historiske og det er helt utrolig. Om United klarer dette vil det nok være den største prestasjonen til Sir Alex med tanke på alt denne sesongen har bydd på. Med tidenes skrekkliste med skader og Glazer-gjelden. Det er helt latterlig å sammenligne det med City sine muligheter. De har penger til å kjøpe seg alt de ønsker. Men en ting kan ikke kjøpes, og det er erfaring! Det er kunnskap, en bra leder, historie og ikke minst sjel. Manchester United har flere millioner supportere som brenner for laget sitt og støtter det gjennom alt. Det har ikke Manchester City! Og alt det laget vårt har av kvaliteter slår i mine øyne Citys kjøpekraft.

Jeg synes City er et sirkuslag! Det er noe tull hele tiden og jeg har ventet på at dette “perfekte laget” skal slå sprekker. Og det har de begynt å gjøre nå. Det er altfor store egoer på et lag. Spillerne krangler på banen og innad i klubben. De har urokråka Ballotelli og ikke minst Tevez. For meg er det utrolig at han fikk tillit igjen i City etter å ha satt seg selv foran klubben og gjort akkurat som han vil. Det viser hvor svak Mancini er som leder som først står frem i media og sier han aldri skal få spille mer, for så og ta han inn i varmen. Han mister troverdighet som manager. Og når flere spillere støtter Tevez på det han gjorde så viser det ikke akkurat et samhold for klubben. De virker som noen bortskjemte barn som krever, krever og krever!

Jeg kan si mye stygt om City, men jeg skal være ærlig å si at de har imponert stort og de er vår største utfordrer av en grunn. De har spilt bra fotball denne sesongen så at de ligger i toppen er ikke rart. De er ekstremt effektive og farlige, noe vi har fått merke selv.

Kampen som spilles på Etihad stadion i kveld blir ikke bare et spennende derbyoppgjør, det blir den viktigste kampen på mange, mange år. Tidenes kamp er rett rundt hjørnet. Vi husker alle kampen i høst da vi ble slaktet på hjemmebane. Men det skjer ikke nå! Det er ikke sikkert at det blir seier, men United vil kjempe for å vinne og gjøre sitt beste. Er det en mann som reiser seg etter et tap så er det Sir Alex Ferguson.

Det er de to beste lagene i England som møtes. Begge kjemper for gull og seier. Det kommer til å blir en spennende og underholdene kamp og jeg er sikker på det kommer mål begge veier.

Jeg er utrolig spent nå, og det er så vanskelig å kunne tenke seg til endt resultat. Kampen er så åpen og det blir spennende å se hva slags spillestil United går for. Vil dem presse og holde tempoet oppe for å vinne kampen eller være mer safe å satse på uavgjort? Jeg håper de vil gå for seier og spikre spikeren i kista en gang for alle!

Jeg tipper jo alltid resultat og da sier jeg at United vinner 2-1. Og det krysser jeg tær og fingre for.

Aldri har BELIEVE betydd mer enn nå – vi må ha tro på laget vårt. Vi må støtte laget og vise dem at vi står bak dem uansett hva, sammen skal vi klare dette!

GLORY, GLORY MANCHESTER UNITED!

Om du tipper korrekt resultat i kommentarfeltet her og samtidig spiller for min. 100kr. på kampen kan du vinne 1000kr. rett på din Betfair-konto!

http://betting.betfair.com/no/fotball/premier-league-city—united-believe-270412-233.html

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

10 thoughts on “Tidenes kamp

  1. It will be the game of the games. Best wishes to Sir Alex Ferguson and to all players, there is only one United Mancherster United.
    Elias

  2. ææh, er selv manu fan. og må si at jeg gledgruer meg til denne kampen. Er så nervepirrende som bare det! Vi få krysse fingrene for MANU!!

  3. faen.. men jeg har fortsatt trua, vi må holde hodet oppe! city møter newcastle neste gang, og det tror jeg ikke blir lett for dem;)

  4. Mancini viser styrke ved å tilgi Tevez når han beklaget for oppførselen sin ikke svakhet. Nå er “sirkuslaget” som du kalte oss i førersetet og Newcastle kan vente seg helvete til helgen! Vi skal knuse dem som vi knuste Manjew på OT! 1-6 oooooohhhhhYEEEAAAAHHHHH!!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top