Ny sjanse

Mitt forrige innlegg om fotball startet noe som dette: “Herregud for en deilig dag, man MÅ jo elske super-søndag!” Jeg må nok korrigere meg selv der, man må ikke nødvendigvis elske “super-søndag”. Spesielt ikke når det går super-dårlig og det er super-fortjent. 

Jeg er jo evig optimist og har så og si alltid trua på laget mitt. Til og med under Moyes hadde jeg trua lengre enn de fleste. Mot Arsenal dristet jeg meg til å tippe noe som 4-1 seier til United? Så feil kan man ta, gitt!! 


Startet veldig bra da, hadde jo med mine to favorittgutter på jord som også var kampklare så dette måtte jo bli en bra dag trodde vi!

Men det er bare å bite det i seg å innse at vi ble utspilt av Arsenal fra første stund. De var ekstremt gode, alt klaffet og de vant fortjent. De vant alt av dueller og mange av spillerne våre leverte sin dårligste kamp til nå denne sesongen. Dessverre. Laguttak og taktikk skal jeg ikke begynne å gå inn på her for jeg blir så forbanna. Det virket som vi kom uforberedt til jobben rett og slett, om vi undervurderte Arsenal og trodde vi var mye bedre enn hva vi egentlig er vites ikke, men vi feilet i hvertfall. Noe så grådig også, dårlig fra første pasning. Og slikt er så utrolig skuffende..

Så hva gjør man da? Leverer barn og drar ned igjen for gravøl. Heldigvis er de beste supporterne på Scotsman!

Å se samtlige på laget ditt ha en dårlig dag på jobben gjør automatisk din dag dårlig. Mange av oss legger livet våres i hendene på overbetalte gutter som løper rundt på en bane etter en ball. Jeg kan forstå at folk som ikke har interesse for fotball synes dette er sykt, men det er slik det er. 

Jeg driver med noe jeg selv kaller for selvpining. Og det er å lese alt om kampen i ettertid. Se intervjuer, lese statistikk, overskriftene og kommentarer og innlegg på sosiale medier. Det verste er å se kampen i reprise. Hvorfor spør jeg meg selv veldig ofte for det gir ingen god følelse alltid, men det er bare slik at alt av United må jeg “suge” opp. Jeg må få med meg alt, til og med alt det dårlige som kommer etter et tap. Og det er kanskje rart å si det, men det gir meg enda større “motivasjon” til neste kamp. For nå vet jeg hva som ble gjort feil og hva jeg forventer til neste kamp. Og om jeg, ei lita frøken fra Toten har klart å funnet løsninger så bør nok mr. van Gaal, Giggs og resten av teamet fått noen idèer også. (Carrick og Sweinsteiger bør ikke starte samtidig i morgen for å si det sånn)..

Uansett! Dette ble mye negativt! Men det hjelper ikke å være negativ og jeg anser meg som en positiv person og en problemløser. Vi kan sitte i timesvis å finne feil i spillemåten og laguttak. Vi alle har spørsmål om filosofien til van Gaal og hans ledermåte, men vi må også forstå at ingen er perfekte. Til og med vår kjære Ferguson gjorde feil og vi må la vår nye manager få støtte. Plastikksupportere som har vist seg frem de siste årene og som ropte høyt på søndag kan ta første og beste fly til London, vi vil IKKE ha dere hos oss.

La oss se på noen positive ting her:

Vi har startet sesongen bedre enn i fjor, det er framgang.

Vi har vunnet 9 av 13 kamper

Rooney og Carrick er spilleklare igjen og Rojo og Herrerra nærmer seg. Håper virkelig Herrerra får spilletid nå.

United slår som regel alltid tilbake etter et tap.

Vi er bare 2 poeng bak serieleder City og ligger på en 3.plass så langt.

City har flere spillere ute med skade, viktigst er Agüero og Silva. 

Martial månedens spiller i Premier League. VÅR spiller. EN SPISS! Fantastisk.

Og Manchester United er verdens beste klubb å supporte! Jeg ELSKER laget mitt og selv om jeg føler meg 14 år når jeg skriver dette og samtidig legger ut de neste to bildene så gir jeg f i det, for dette elsker jeg!!

Priceless blikk fra meg da jeg får spørsmål og hvor mange drakter jeg har og hvilken som er favoritten.. Haha!

Vi står fremfor en ekstremt viktig periode nå. Endelig er landslagspausen over og i morgen er det igjen matchday. Herregud, supporterlivet er jo latterlig enkelt og deilig. Selv om vi gikk på et forferdelig tap sist så fikk dette innlegget meg faktisk i ordenlig godt humør igjen og håper også DU er klar for kamp i morgen da de blå skal slås!

Det er kanskje normalt å være pessimistisk mot kampen på Lørdag. Stortap mot Arsenal og United har ikke vunnet på Goodison park siden 2011, men dette er en kamp vi MÅ vinne. Neste motstander er City og det er en kamp vi fort kan tape. Vi kan ikke gå inn i den kampen med to strake tap i serien. Uaktuelt. Her må vi bite oss fast å spille for 3 poeng fra første stund. For vi har faktisk kvalitiet i laget, viktigste synes jeg er at det blir balanse i laget og at spillerne utfyller hverandre. I morgen har vi en ny sjanse til å lede serien, det avhenger selvfølgelig av City og at de taper kampen, men denne sesongen virker det som alle kan slå alle så vi kan håpe på det og spillerne spille for seier!

På tide å ta en ny seier på Goodison nå og jeg håper jeg ser dette laget i morgen: 

DDG, Darmian, Smalling, Blind, Rojo, Schneiderlin, Schweinsteiger, Mata, Valencia, Rooney, Martial

Nå er kroppen sliten etter en uke med jobb og trening. Endelig fredag og helg! Pappaen til Bea kommer på besøk til oss i helgen og det er det nærmeste jeg kommer svigers så det blir hyggelig! Det blir også litt jobbing, men av det morsomme slaget og bortsett fra det skal helgen nytes ved å slappe av. GOD HELG 🙂

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

3 thoughts on “Ny sjanse

  1. hihi!😀 Ditt innlegg gjorde at jeg gleder meg mer enn gruer meg til kamp imorgen! Jah, svigers kommer 😂
    Love u beib ❤

  2. Deilig seier idag. Solid defensivt og endelig satt angrepsspillet! Detta lover godt og blur rastløs av å vente på neste match! Nå skal Russera og $hitty gruses til uka! Gleder meg som en guttunge på julekvelden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top