siste kamp for mourinho?

Nei, nå er det ikke mye moro om dagen. Jeg snakker selvfølgelig om mitt kjære United og at et fotball-lag skal bety så mye er ikke bare-bare for meg. Jeg er en ‘alt eller ingenting person’ og når det kommer til United så er det utvilsomt alt. Jeg gir alt jeg kan som supporter. Og det kommer jeg alltid til å gjøre, men jeg må innrømme at slik tilstanden til klubben er nå så er det helt jævlig. Jeg tåler å tape kamper, møte motstand i lang tid. Det er ikke det, det er håpløsheten jeg sitter med. 

Sist jeg blogget så var det en utrolig tøff uke for United. Juventus og City borte er heftig for hvilket som helst lag. Men vi klarte å vinne i Turin, noe som ga meg en sårt etterlengtet lykkefølelse. Det er nettopp de kveldene der jeg lever for, det er fantastisk å kunne slå tilbake når hele verden hadde på forhånd avskrevet United og ønsket at vi skulle tape. Seieren smaker enda bedre da og jeg hadde forhåpninger om at dette ville gi gutta litt ekstra selvtillit mot City borte. Men nei.. Den kampen tapte vi fortjent og vi ble avkledd. United beviste at de ikke er gode nok, City er dessverre milevis foran oss. 

Og etter den helvetesuka der vi klarte en seier skulle det liksom bli lettere. Endelig en hjemmkamp mot et svakt lag. Som ender 0-0- på Old Trafford. Det er så trist at jeg har ikke ord. Det er INGEN unnskyldninger som er gode nok for et slikt resultat. Eneste som skal få skryt er Lindlôf, han kjempet som en helt til siste slutt og viste at han ville ofre alt for laget. Hadde frysninger av å se han kjempe mot smertene for å kunne hjelpe laget, hadde resten av spillerne gjort jobben sin kunne han ha fått går av før og vi trygt kunne spilt med en mindre mann. Et dritt resultat og en ny skade der vi har det som verst allerede. 

Mot Young Boys skulle vi sikre avansement i Champions League noe jeg ikke var redd for siden vi tross alt var på hjemmebane og greier. Og vi vant kampen. Det er ALLTID deilig med en seier i Fergie-time og naboene trodde sikkert jeg ble drept siden jeg skreik så mye, men vi trengte det målet og jeg forstår godt ‘feiringen’ eller hva man skal kalle det Mourinho gjorde for selv om det er alltid er godt med mål og seier så var jeg forbanna. Jeg har støttet Mourinho så lenge, men dette var første kampen jeg tenkte at nok er nok. Man kan si mye, men en venn skrev noe som jeg stiller meg 100% bak; det er gledesløst å se United. Det er null glede å spore hos manageren, fra spillerne og definitivt for oss supportere. Og jeg kan ikke beskrive det bedre enn det. Selv om vi vant kampen så var jeg langt fra glad. Og når jeg sitter med den følelsen har det gått for langt. Jeg er faktisk lei meg når jeg tenker over hele situasjonen. Jeg har sagt min mening om Mourinho før, og jeg står fortsatt for det, ting vil ikke løse seg om han får sparken. Men nå ser jeg ingen annen utvei. Og det er så jævla trist at fotballen er blitt som det her.

Hovedproblemet i mine øyne er at United ikke spiller som et lag. Vi har så mange gode spillere, men de ser ikke sine egne styrker og svakheter og det er null samspill. De har ingen plan. Kanskje det er en del av Mourinhos skyld? Absolutt en sjanse for det.. Men spillerne har en plikt til å gjøre jobben sin når de spiller kamp og det kan jeg helt ærlig ikke si det får bestått på. Det er ikke Mourinho sin skyld at de ikke klarer å vinne mot bunnlagene, det er på spillerne sin kappe. De kampene skal vi vinne uansett hva slags filosofi eller laguttak manageren gjør. De støtter ikke sjefen sin. Det er soleklart. Enkelte spillere fortjener ‘en lusing’, bot og til og med sparken for en slik oppførsel, men vi alle vet hvilken vei det går og den det går utover er Mourinho. Han er ‘ansvarlig’ og selv om det ikke nødvendigvis er det rette så er det han som må gå. Og med tap mot Arsenal så er jeg redd for at det blir hans siste kamp for United..

Det som er sykt er at ALLE lag kommer nå til Old Trafford med selvtillit. Og vi supportere står der og er redde. Fy faen, det er det tristeste av alt. I morgen drar jeg igjen til Manchester for å oppleve nok en storkamp. Men jeg er langt fra optimistisk. Jeg tror Jose ryker om vi taper, jeg tror spillerne skjønner det og.. Så det blir en meget interessant kamp, vil spillerne kjempe for seier da? 

Dere som er faste lesere vet jo at jeg prøver å være optimistisk. Akkurat nå er det ikke mye å juble for, men jeg kan avlutte med at tross det, så finnes det ingen bedre følelse enn å være RØD!

 

 

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

4 thoughts on “siste kamp for mourinho?

  1. Nå har dere i mine øyne hatt 3 gode managere!som ikke har fått det til!
    Og jeg leste at du skrev om kjøpe festen til Liverpool,greit nok!men de er fortsatt ikke i nærheten av United,siden fergie slutta!
    3 managere og så mye penger dere har brukt,burde blitt bedre!

  2. Spillerne bør kjempe om seier!
    2 managere som har fått sparken og en til på tur!
    Er ikke bare managere sin feil her!!!
    De fleste på United spiller og oppfører seg som klovner!
    Tror de er så gode,men de er rett og slett ikke gode nok!

  3. Kunne ikke vært mer enig i det du skriver! Har vært en av de som har forsøkt å være positiv, levd i optimismen om at dette kommer til å løse seg. Men etter city kampen innså jeg hvor langt unna vi er de blå i alt vi gjør, og påfølgende resultater har gitt magesår og en tom følelse. Jeg klarer ikke å peke ut en klar erstatter, men spillergruppa trenger å prøve en ny kampplan som skaper flere sjanser og gir oss mer enn 1 måls-seiere og uavgjort resultat.
    Ny manager må ha en aggressiv, offensiv og dominerende kampplan, være en som spillerne respekterer og som takler pressset av å lede verdens største klubb som bør være i en CL semi hvert år og kjempe om PL tittelen. Eneste jeg ser for meg nå er Zidane, hadde han bare snakket engelsk.. uansett, fortsett med det du gjør! Du er en herlig ambassadør for klubben vår og det er viktig at folk vet at det er lov å fortvile, men at man ikke er alene ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top