Sist United vant Premier League/ the last time United won the League

English version further down

Disse bildene er fra sist gang United vant ligaen. Jeg feiret selvfølgelig på min egen måte, kanskje ikke den mest tradisjonelle, men det var veldig moro! På den tiden jobbet jeg fortsatt som modell så jeg hadde min egen 'gull shoot' der en make up artist malte hele meg i gull! Jeg vant faktisk også en konkurranse gjennom supporterklubben der fans viste hvordan de hadde feiret. Der var gode, gamle dager..

2013 var året og for en sesong det var. Mye gleder og ekstremt mange følelser. Jeg har mange historier om meg selv og United, og en er da vi var på pub for å se United- Aston Villa. Van Persie scorer hat-trick og jeg jeg ble då glad at jeg besvimte! Alt svartnet og jeg stupte rett ned. Det varte kun typ et sekund så ikke noe alvorlig så etter ar de hadde forsikrer seg om at jeg var OK så lo de seg ihjel av meg og vi feiret hele nattan. Det var gode tider! Husker det var mitt første år i Oslo og Brighton var oppholdsstedet til United supporterne. Jeg hadde kun opplevd Bishops i Manchester og kjente hadde få Unitedvenner i byen, så å få et eget sted vi kunne synge høyt på var fantastisk husker jeg.

2013 er lenge siden nå og det er trist vi ikke har gjort det bedre enn vi har gjort de siste årene. Ikke overraskende, men trist er det. Jeg elsker Premier League og setter det høyere enn Champions League. 'Alt kan skje i en cup', men vinner du Premier League så er det fullt fortjent. Ikke noe flaks da.

Nå er det kun 13 dager igjen til 2018/19 sesongen sparkes i gang og jeg håper disse dagene vil være hektiske for United. De er halvveis inne i pre-season og hvis det skal komme inn nye spillere så bør det være klart før sesongen starter. Vi klarte å vinne Premier League med kanskje det mest middelmådige laget noen sinne som har vunnet ligaen. Men United vant ligaen fordi laget samlet var solid, de hadde en dødelig spiss og ikke minst Sir Alex Ferguson. Jesus gjorde vann om til vin og SAF gjorde Büttner, Cleverly og Evans til seriemestere, jeg er ikke sikker på hva som er mest beundringsverdig? Men med SAF så var det mulig, og hans siste sesong var uten tvil meget spesiell..

Fansen begynner nå å bli utålmodige, og jeg forstår mange av dem. Jeg er ikke den type supporter som nødvendigvis trenger å vinne noe hvert år. Jeg viste at veien og overtagelsen etter SAF ville bli tøff for de som fikk den oppgaven. Og to managere etter Ferguson har heller ikke gjort det lett for Mourinho. Det var ikke et 'Mourinho lag' han tok over og han sa 'døm meg etter tre sesonger'. Og det er helt fair! Det er mange som ikke støtter han og de vil heller aldri skjønne Mourinho, jeg er ikke enig i alt han gjør, men han har min støtte. Så lenge det har vært progresjon- noe det har vært- så har han min støtte. Men nå må han også vise til resultater. Jeg tror med noen nye spillere inn så kan vi vinne ligaen, stallen er alt for skrall til å kjempe hver uke der samtidig som det er cuper. Det er en lang og hard sesong så det må handles nå. Så forsterkninger trengs og spesielt i forsvaret. En arvtager til Valencia og Young (om ikke Shaw er en del av planen) må være prioritet nummer en.

Perisic er en spennende spiller som jeg tror hadde passet inn i United. Jeg vil heller ha Alderweireld enn Maguire selv om sistnevnte er sterkt linken til oss i skrivende stund. Men det er så vanskelig å vite hva Mourinho ser etter, han har jo dine favoritter som kun han kan forstå og kanskje har noen av unggutta imponert såpass at han vil gi noen av dem sjansen? Umulig å si, men jeg håper han har en plan og at det skjer noe snart. Bale er for meg en drømmesignering og av verdensstjerner den mest realistiske. Men jeg tviler på at Real vil selge han nå. Vi må uansett forsterke og det bør skje så fort som mulig så det blir noen spennende dager frem til sesongstart…

The photos is from the last time United won the league. I celebrated in my own way of course. Maybe not in a traditional way, but it was fun! I still worked as a model at that time so I had a make up artist who painted every inch of my body in GOLD and we did a photo shoot. I also won a competition in the Scandinavian support club on how fans celebrated the victory! Good old days…

2013 was the year, and what a season that was. I have many funny stories about my self and United, and one of them is when Robin van Persie scored a hat-trick against Aston Villa and United had won the league! I was watching the game in a pub with friends and I got so excited and happy that I fainted. Went straight down, after my friends asked if I was ok- which I was, we continued celebrating the night trough. Haha, good times for sure.

But 2013 is a long time ago. I love Premier League and put that higher than Champions League actually. Everything can happen in a Cup and it's not necessarily the best team that wins it, but to win Premier League you are the best. It's not debatable if you ask me..

There are only 13 days to go until the 2018/19 season kicks off and those days will go fast! We're halfway trough the pre-season and if transfers will be made, it will happen before the start of the season so exiting days ahead.. Or at least I hope.. We manage to win the league in 2013 with maybe the most mediocre team that ever won the league. But we did it because as a team they were solid, we had a deadly striker and most of all they had Sir Alex Ferguson. Jesus made wine out of water, SAF won the league with Büttner, Cleverly and Evans, I don't know what's most remarkable?! But with SAF it was possible and his last season was for sure something very special..

The fans are now getting impatient. And I understand many of them.. I'm not the supporter who necessarily need to win a trophy every season, I knew the road would be tough, hard and bumpy after Ferguson. The new manager need time to build his team and our boss now is Mourinho. He said 'judge me after three years' and I totally respect that. He will get time. I understand that many fans don't want him, I don't agree on everything he does- but he got my support. The last years hasn't been good for United, but he need to build his team. And we need to back him. When he took over it wasn't a 'Mourinho' team, but this is his third season and now I want results. There's been progression and I believe with some new players we can win the league. That also means things gotta start happen now. If you ask me we need a replacement for Valencia and Young (if Shaw isn't in Mourinhos plan), the defense must be our priority but we also need to strengthen the team all over. I'd say give the youngster a chance now and then, but we need something solid and it's a long season. If we're going to try and compete with the top clubs we MUST expand our squad.

I think Perisic is a very exciting player, think he'd fit United well. Alderweireld is good and I'd rather see him than Maguire tbh. But I have no idea what Mourinho wants, he got his favorites and hard to tell what his plan is. I would love to see Bale also, he's probably the most realistic world class player to sign, but I don't have my hopes up, I don't think Real will sell him now. But one thing is sure; we need to buy players. Interesting weeks ahead.

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

One thought on “Sist United vant Premier League/ the last time United won the League

  1. Rett og slett skremmende dårlig å se united!noe så tamt og dårlig!huff!vi får håpe det snur!klarer jo ikke ha skudd på mål engang!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top