Mourinho out?

Det har gått noen dagen siden vi røk ut av Champions League etter å ha tapt mot Sevilla, og helt ærlig så vet jeg ikke helt hva jeg føler om det. Jeg holdt det for meg selv, men før kampen så tenkte jeg at kanskje det beste er å ryke ut nå. Sånn som laget er så er vi faktisk ikke gode nok ute i Champions League, det er kanskje like greit å ende det nå enn å bli ydmyket i Europa- eller i verste fall i England mot City? Men så starter kampen og hver eneste celle i kroppen min vil ha seier. Da blir man så klart skuffet når det ender slik det gjorde. Da vi spilte uavgjort borte så var jeg så misfornøyd og hadde en dårlig følelse. Med den j…. bortemålsregelen så syntes jeg ikke 0-0 var bra i det hele tatt og vi ble straffet på nettopp det. Men vi tapte fortjent. Ingen tvil om det! Jeg har snakket mye om at laget aldri er konsekvent. Man vet aldri hva man får. Det gjelder spesielt i forsvaret. Men det er kanskje ikke så rart når det aldri er samme startoppstilling? Spillerne virker ukjente for hverandre og følger ingen plan. Mourinho feilet massivt med laguttak og taktikk. At Fellaini får starte er seriøst uforståelig for meg. Han var ikke den verste under kampen nå på tirsdag, men at han får hoppe inn etter å ha vært ute så lenge og i tillegg nekter å signere ny kontrakt forstår jeg bare ikke. Hva slags signal er det til de andre spillerne? Jeg syntes McTominay burde fått sjansen for den har han fortjent! I tillegg benker han Pogba i sesongens viktigste kamp. Dette tapet er på Mourinhos skuldre. Selvfølgelig har spillerne et ansvar også, men her var det skeis før avspark. Jeg er selvfølgelig skuffa nå, aldri gøy å tape en kamp. Det som skuffer meg mest er jo at laget vårt har så mye potensial!

Så er spørsmålet da; Mourinho out? Mange skriker om det! Supporterne er absolutt ikke fornøyde nå. Jeg er ikke fornøyd, men jeg står bak Mourinho. Jeg vil ha han som manager, jeg tror det er han som er det beste for klubben og som (en vakker dag) vil lede klubben tilbake til topp. Jeg vet det kan se mørkt ut akkurat nå, men vi kan ikke kaste hver eneste manager under bussen (haha) under en vanskelig periode. Vi må gi han mer tid.

En annen ting er at vi kan ikke bli opphengt i fortiden. Jeg får fortsatt et smil om munnen når jeg tenker på hvorfor jeg ble United supporter. På 90-tallet så var Manchester United verdens beste fotballag. De spilte fantastisk fotball! Angrepsfotball som tok pusten fra deg, det var underholdende! Og aldri noen tvil om at jeg var RØD! Å vokse opp under Ferguson var utrolig, vi var heldige der. Kanskje litt bortskjemte og? Jeg elsker å mimre tilbake til den tiden, men vi må også klare å se fremover. Og ikke sammenligne. Vi vil aldri igjen oppleve lignende som under SAFs tider, dessverre. Det han utretter var unikt. Nå er det nye tider og vi har en ny sjef. Mange av oss har nok forventet at de managerne vi har hatt etter Ferguson skulle følge i hans fotspor. Meg inkludert. Men jeg har innsett at det er ikke så enkelt. Den sjefen som tar over må få lov til å gjøre ting på sin måte, og slikt kan ta tid. Jeg tror også at noen ganger idealiserer vi Ferguson og mener alt han gjorde var perfekt, men alle som husker historien til klubben vet at det ikke stemmer. Vi vet hva 'Fergie time' kom fra, det gikk ikke knirkefritt hele tiden, det var nok av kjedelige kamper- og som Mourinho påpekte- Champions League har aldri vært klubbens sterke side.

Med det sagt, så har vi selvfølgelig lov til å være skuffet! Det skulle bare mangle når vi er så lidenskapelige til klubben vår. Men for å være helt ærlig, jeg tror ingen andre en Mourinho er sterk nok til å være sjef for United. Media og andre klubber og supportere er KONSTANT(!) ute etter å ta han og United. Hver eneste ting vris og vendes på. For spillerne også er det er press som ikke er menneskelig til tider. Og jeg har forståelse for at noen bukker under. Det var godt å se feks Bailly unnskylde seg på SoMe, at han skjønner hvor mye det betyr for oss. I morgen spiller vi mot Brighton i FA cupen og både Mourinho og spillerne må step up. Dette er nå vår eneste mulighet til å vinne noe denne sesongen. Jeg vil ha en reaksjon fra tirsdagens tap og et plaster på såret er en solid seier!

Helt på tampen her må jeg legge til at jeg ble overrasket over hvor mange Liverpool supportere som er inne på bloggen min?! Det eksploderte nærmest før/etter lørdagens kamp og tilbake var de etter tirsdagens kamp. Hva skal man si? Den som ler sist ler best?🤔😂 så lenge dere viser normal folkeskikk så er det bare hyggelig med en kommentar 😉

Da gjenstår det bare for meg å ønske dere en god helg og måtte United vinne! Jeg er dessverre blitt syk- igjen. Jeg fikk influensa etter New York turen og siden jeg aldri har hatt tid til å hente meg inn så har jeg småhanglet siden og nå utviklet seg til bronkitt. Jeg tror alltid at ting går over etterhvert, men i dag måtte jeg til legen så nå er medisiner på plass. Blir en rolig helg med andre ord, neste uke drar jeg på ferie så forhåpentligvis er jeg back on track så fort som mulig 😁💪

———————————————-

It's been a few days since the Sevilla game, and honestly I don't know what to feel. I kept it to myself, but before the game I thought maybe it's better to end it now, so we don't get humiliated out in Europe or even here at home against City? Because the fact is, we are not good enough for the Champions League. After the draw away I got a bad feeling and seeing the lineup I knew this would be though. I've talked about the lack of consistency around the players. But I think the main problem is no consistency in the lineup! The team doesn't play like a team. And when Fellaini gets to play from start, after being out so long and refuse to sign a new contract, I can only guess how that makes the players feel? Sure, they're professional, but I felt so sorry for McTominay. He deserved to start. Benched Pogba as well. In our biggest game this season. I just don't understand it. This is on Mourinho. I don't understand his game plan at all and he failed massively. It's on the players too, don't get me wrong. I'm sure he told them to score goals, but with no consistency in the team that's easier said than done. I'm disappointed, we deserved it- 100% but with the potential of this team we should be better, do better.

So Mourinho out or what?! People are definitely not happy. A lot wants him out, but I'm not one of them. I'm standing behind Mourinho and I think he's the one to bring us back. Back to the top, back to winning trophies. I know it may seem dark at the moment, but we need to give him time. We can't throw every manager under the bus (haha..) after a difficult time.

Another thing is that we can't be stuck in the past. I still get a smile on my face when I think of why I become a United fan. In the 90s United was the best football team in the world. They played amazing football. Attacking and entertaining football! There's was never a doubt, I was a red! And growing up under Ferguson was unbelievable. But Fergie's not here anymore. It's a different time and a different manager for our club. I think a lot of us expect Mourinho to take after Fergie. He was a genius so follow him? It's not that easy. We will never experience something like Fergie again, and that's sad to admit, but it's true. I also think we idealize Fergie sometimes. We all know the meaning behind 'Fergie time'. It wasn't smooth all the time. There was some boring games. And as Mourinho pointed out, Champions League hasn't been our best part.

With that said, we're allowed to be disappointed. I bet Mourinho is disappointed also. He failed with his tactics and the team let him down. The boss and the players need to step up now. Tomorrow we're playing Brighton in the FA cup and it's our last chance to win something this season. The players need to put in a solid performance tomorrow. A reaction to the loss, that they wanna win! That's what I expect for tomorrow.

Another thing; I didn't know I had so many scousers reading my blog?! Some leave comments now and then, but after the Sevilla game it was crazy. Like….why?😂🤔 I would never go onto a Liverpool fans blog or Instagram and comment! Haha, it's funny though!

Hope your weekend will be good and United will win! Unfortunately I'm sick, again, so this weekend will be spent as much time in the bed as possible. I got the flu after my New York trip but I didn't have time to rest so I never got rid of it and now it's developed to a bronchitis. I hate going to the doctor so I'm only there if there something really serious, I always believe I'll get well soon, but today I had no choice but to go there. I got lots of medicine so hopefully I'm back on track asap. Next week I'm on vacation so I need to be better for that! 😁

This picture showed up on my Facebook recently. Five years ago it was taken and it shows a young Olsen in Manchester ready for United- Real Madrid! It's been many defeats after that.. But one thing will never change, and that's the love for the club. Oh, and beer!

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

7 thoughts on “Mourinho out?

  1. Mye bra her.
    Enig med det meste men tenker litt at så mye offansiv slagkraft laget har så burde vi kunne fått til litt mer aggresiv angreps fotball.
    Har tro på at når sanchez og pogba blir samspilte kan dette bli bra.
    Men veldig innlysne innlegg.😁

  2. Your English is fucking excellent for a non-native speaker. Dig your shit 👏🏽

  3. Når du hører hvordan jose snakker om sine egne spillere (bare negativt)!hvorfor tror du laget underpresterer!jeg husker godt da du skrev at du mislikte jose!hvordan har det forandra seg?hva syns du han gjør bra for laget?nå har han rett og slett snakket dritt om man i laget og spillerne i 3 intervjuer på rad!største klovnen som finnes!nå har dere brukt enorme summer på spillere!liker godt man u,men jose kødder til alt!

  4. Ser du svarte en på FB Chelsea supporter å ha respekt for gammle trenere?du skal vel ikke snakke høyt om det!du skriver så mot deg selv at det er å le av hele bloggen din!arti å lese hvor mye tull du skriver!om du har hørt intervjua til jose og har en brøk del greie på fotball,så skjønner du at han er en KLOVN!!!

  5. Skræv sylta: STOR forskjell på Jose og Moyes/van Gaal for å si det mildt. Jeg respekterer selvfølgelig (?!) alle managerene United har hatt, men de to sistnevnte var veldig feil for klubben. � si det samme om Jose i Chelsea er jo bare helt latterlig.
    PS; du turte ikke skrive dette på Facebook så jeg kunne se hvem du var nei? Haha. Apropos klovn.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top