Liverpool-United

Om et døgn er Premier League tilbake og det med et brak; Liverpool tar i mot Englands mestvinnende lag gjennom tidene- Manchester United. Utvilsomt den største kampen i året, ingenting er som å vinne borte mot Liverpool. Dette er kampen som vi supportere elsker å vinne og naturlig nok hater å tape, her er det ingen mellomting og jeg er hvert fall ikke fornøyd med uavgjort i slike kamper!

Kroppen er ofte fylt med mange følelser før en slik kamp, jeg kan kanskje ikke kalle det en storkamp lenger siden Liverpool i skrivende stund befinner seg på en 7.plass, men det er en uhyre viktig kamp å vinne uansett. Jeg vet mange supportere gruer seg til denne kampen, for frykten å tape er så stor. Men jeg er faktisk ikke redd denne gangen, jeg gleder meg bare. Jeg er selvfølgelig spent og det kommer til å bygge seg ekstra opp til i morgen- det er jo nesten halve moroa og faktisk bli så gira før en kamp. Men grunnen til at jeg fortsatt er rolig er følgende: hvorfor skal vi være redde Liverpool? Hvordan kan de tro at de er i førersetet? Det er de nemlig ikke, det er United som kommer til Anfield med selvtillit. Det er United som er serieleder med delt førsteplass. Det er faktisk Klopp som sitter med presset nå og som må bevise.

Jeg er ikke fan av landslagspauser, det kan ødelegge rytmen til laget, spillere kan være slitne/jetlag eller dratt på seg småskader eller faktisk skadet så de må stå over kamper. Og det er selvfølgelig noe som vi supportere hater, men heldigvis gjelder det alle lag! Ikke bare oss. Jeg skulle ønske Liverpool stilte med sitt beste lag slik at når vi vinner slipper vi å høre at de hadde vunnet bare Mané ikke hadde vært skadet. Men vi har også spillere ute, to av lagets beste spillere er dessverre skadet og vi må stille uten Pogba og Fellaini. United har bevist at de kan vinne kamper uten Pogba og Fellaini har scoret mange viktige kamper så det kan fort bli et savn. I tillegg er Carrick også ute, så jeg er spent på midtbanen. Og jeg er spent på hvem som får sjansen, Rashford eller Martial? Spiller Valencia? Jeg setter opp nye mulige startoppstillinger hvert femte minutt og klarer ikke bli enig med meg selv. Men det er viktig å ha balanse på midtbanen! United må utnytte at Liverpool er fryktelig dårlig organisert i forsvaret. Liverpool kan ha et hurtig angrep så vi kan ikke være for offensive, men alt i alt er United best i alle ledd og jeg kommer til å sette en klar seier til United!

Jeg kjører også en konkurranse der du kan vinne billetter mot City i Desember og det du må gjøre er å registrere deg på www.redarmybet.com (eller via app på mobil) og sette et spill på Liverpool-United. Screenshot det og send det på mailen min, [email protected] 😀 

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

4 thoughts on “Liverpool-United

  1. Hei!
    Må bare spørre, hvor har du fått tak i t-skjorta di? Den må jeg å ha ;-P

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top