Mine tanker etter tapet mot Real Madrid

Sesongens første kamp gikk vi dessverre ikke seirende ut av. Real Madrid var for sterke og det var en fortjent seier.

Alle så det første målet komme og første omgang var ikke behagelig å se på. Vi ble rundspilt og forsvaret slet forferdelig, midtbanen hang ikke med og de få gangene ballen når angrepet vårt så utnytter vi ikke sjansen. Det er vel kampen kort oppsummert og det høres vel kjent ut dette?

Heldigvis er andre omgang mye bedre og United kommer inn i kampen igjen etter at Real hadde dominert lenge. Men dårlige avslutninger ødelegger for oss. Lukaku burde satt den første, men jeg er veldig glad han fikk et mål i det minste. Sitt første mål i sin første offisielle kamp for United gir forhåpentligvis økt selvtillit til han går ut på Old Trafford søndag for å senke West Ham. Pogba var veldig svak og misbrukte store sjanser og Rashford hadde heller ikke sin beste dag. Skjønner heller ikke hvorfor han fikk ta frispark? Pogba er mye bedre på det. Hadde også håpet på at Martial fikk sjansen og ble overrasket da Lingard startet kampen. Det ble enorm klasseforskjell dessverre.

Matic var fantastisk og er kanskje Premier Leagues beste kjøp?! Han blir utrolig viktig for oss.

Lindelöf var igjen shaky, men han kom seg. Jeg ser at media er veldig ute etter å ta han. Han kunne ikke fått større prøvelse under sin første kamp så litt urettferdig er det. Tror både at forsvaret og Victor blir tryggere når Bailly er tilbake. Spørsmålet er om han får starte eller om det blir Jones? Uansett, han blir vel ikke kalt Iceman for ingenting. Nå har han en kamp i beina og forhåpentligvis roet litt nerver, jeg har trua.

Jeg har ikke lyst til å skrive veldig stygge banneord inne på bloggen min så å si min fulle mening om Ramos går derfor ikke. En av de styggeste, slueste og ikke minst feigeste spillerne vi har nå til dags. Dette har jeg ment lenge så det er ikke noe bitterhet på grunn av tapet jeg skriver dette. Følelsene blir selvfølgelig mye sterkere når det er mot ditt eget lag han driver skuespill av ypperste klasse med, en så god fotballspiller skal ikke behøve å ha slike fakter. Jeg hater virkelig denne stilen og synes det må straffes hver eneste gang, ellers blir det aldri slutt på det! Jeg er så glad han ikke endte opp hos oss, det er vel tre sesonger siden (?) han var sterkt linket til United. Å ha en slik spiller i klubben er bare flaut.

En jeg har skrevet mye negativt om er Fellini. Han har vokst under Mourinho og er tydeligvis godt likt av sjefen så han blir i United. Jeg kan ikke hate en United-spiller, men jeg synes ikke Fellaini er god nok for oss. Men er han på bana så skal han selvfølgelig få min fulle støtte- noe annet er bare dumt. Så lenge han ikke er stygg i spillestilen og gjør sitt beste så heier jeg på han. Og i går var Fellaini veldig god! Han kjempet og blødde bokstavelig talt for drakta.

Phil Jones, gå å legg deg…

Jeg ser noen skriver at det var uflaks at vi tapte. Der er jeg sterkt uenig. Vi hadde sjanser som burde blitt mål, da hadde kampen selvfølgelig sett annerledes ut. Men det gikk begge veier, Real kunne også satt flere. Vi tapte mot det beste laget og vi er per dags dato for svake til å kjempe mot feks Real Madrid og Barcelona. Vi bør få inn en ny back asap og da er mye gjort der. De Gea freste mot forsvaret og det med god grunn, vi er for svake og med en lang sesong fremfor oss bør vi forsterke oss på det feltet.

Dette var en fin generalprøve til søndag. Premier League er selvfølgelig mye, mye viktigere og vi er gode gullkandidater. Mer om det i mitt neste innlegg.

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

3 thoughts on “Mine tanker etter tapet mot Real Madrid

  1. Husker du når Rashford fikk frispark, og Carvajal fikk gult, og på tv bildene så la Rashford seg, uten noen kontakt, ikkje bare Ramos som overspiller, filmer og lyger, ser ut som United har noen spillere som kan det og

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top