Endelig er Premier League tilbake

Endelig. Ventetia er over. I morgen er endelig Premier League tilbake!

Har det vært større forventninger innenfor en sesong før egentlig? United er uten tvil det laget som har vært mest i media og det får jo ikke meg til å glede meg mindre til sesongstart. Silly season er jo noe eget og jeg tar alt med en klype salt, men ryktene rundt Zlatan og Pogba virket veldig troverdige og da er det jo ekstra spennende. Nå er vi endelig blitt kvitt LvG og hans “filosofi”. Mourinho er en manager jeg alltid har likt, men ikke tillat meg å like han siden han var i Chelsea. At han nå er i United er stort, dette er en mann som alltid vinner uansett hvilken klubb han er i. Han har en vinnermentalitet uten like og det samme gjelder Zlatan. Vi hentet til slutt Pogba også. Mange kritiserer summen, men jeg mener han er verdt det. En spiller som kjenner klubben og ligaen og som vi kommer til å ha i mange, mange år. Jeg er veldig fornøyd med kjøpene og kan for en gangs skyld ha lave skuldre på Deadline-Day. Men det er ikke bare rundt oss det er forandringer; City har hentet inn en av de beste i verden med Guardiola, Chelsea har fått inn Conte. Leicester skal forsvare tittelen, Liverpool har Klopp som begynner å markere seg godt i klubben og vil Arsenal endelig klare å ta tittelen? West Ham har beholdt Payet og stiller med ny stadion og eiere, andre klubber har Pochettino og Koeman for eksempel som jeg også tror vil gjøre det bra. Ikke at alle kommer til å kjempe om gullet, men dette blir en sesong uten like! 

Jeg tror ikke jeg har gledet meg så mye til sesongstart før og det er jeg nok ikke alene om. Dette er større en bursdag og juleaften. Og denne sesongen blir jevnere enn aldri før med så store profiler både på og utenfor banen. 

Med tre jævlige sesonger så føler jeg endelig en tung bør har lettet. Manchester United er endelig fyllt med optimisme og det gjelder både spillerne, de ansatte i klubben og for oss supportere. Det er mye positive ting å lese og jeg føler klubben har gjort det veldig bra etter Mourinho kom inn. Han har markert seg, satt i gang sin spillestil og etter det vi ser og får lese så virker det som om spillerne har det bedre enn på veldig lenge. Nå skal vinnermentaliteten inn!

Men jeg er ikke blind. Jeg kan fotball. Det er ikke bare å kjøpe dyre spillere så går det av seg selv. LvG og han “filosofi” har jo bevist det nok ganger. Jeg har sett alt av pre-season og selvfølgelig Community Shield kampen mot Leicecter der vi tok våres første trofé. Og med det så ser jeg jo at det er mye å jobbe med. Spesielt i forsvaret. Nå vil jeg tro at det blir bedre når Smalling er kampklar, men selv om Bailly har vist seg frem og spilt bra så kan det nok ta tid for han å komme seg ordentlig inn i rytmen til laget og Premier League, klart han vil gjøre feil. På midten har vi forsterket (thank god!) men spillerne må komme i form og det er de ikke enda. Sesongen kommer et par uker for tidlig føler jeg. Rooney er en spiller jeg føler MÅ bevise denne sesongen. Han har vært alt for dårlig, han er treig og tung. Det er helt kritisk at han kommer fort i form ellers må han bli benket, og det er jo bare trist. Om han kommer i form er han selvfølgelig selvskreven fra start. Jeg tror han fortsatt har mye å bidra med. Han er hardtarbeidene og sluntrer ikke unna, det liker både jeg og Mourinho! Han starter garantert nå på søndag, men går det for tregt bør det ikke være gitt at han starter neste kamp hjemme på Old Trafford.. Så selv om vi har hentet inn dyre stjerner så er det ikke gitt at alt skal gå på skinner fra start.

Men med signeringer som Zlatan og Pogba er det klin umulig og ikke være positiv! Jeg må klype meg i armen for å forstå dette. Nå er jeg vant med kun miserable forhold og kjedelig fotball og nå har vi plutselig to av verdens beste spillere i klubben vår. Vi har spillere Real Madrid ikke klarte å hente fordi de ville til Manchester United. Vi har ikke en gang Champions League å friste med, men allikevel kommer stjerne etter stjerne. VI ER TILBAKE!

Jeg er ofte alt for optimist når det kommer til eget lag, men denne sesongen har jeg virkelig trua. Skyhøye forventninger har jeg og jeg tror faktisk de blir innfridd. Med tanke på at overgangsvinduet ikke er stengt så er det vanskelig å tippe hvem som ender hvor, men så mye United har forsterket og det med spillere som går rett inn på laget og at vi har Mourinho som er vant med Premier League tror jeg vil avgjøre og at vi tar gullet. Nummer to føler jeg per dags dato er helt åpent mellom City, Chelsea og Arsenal. Jeg føler alle lag må forsterke og at ingen av dem har et balansert nok lag per dags dato. Det blir også meget spennende å se hvordan Guardiola og Conte talker den engelske fotballen, man kan jo håpe på et lite kulturkrasj. Og med det så tipper jeg faktisk Arsenal som nummer to, City tredje, Chelsea som nummer fire og Leicester/Tottenham etter det. Liverpool klarer best sjetteplass, men jeg tipper sjuende.

Feel free to disagree, hva tenker dere? Neste plan før det smeller er å lage årets Fantasy lag, Red Army Oslo Official må selvfølgelig inn, men tips meg gjerne om flere gode ligaer det er verdt å joine.

Kjedelig for meg at vi røde må vente helt til søndag, men helgen er satt av til fotball. Fra start til slutt. Herregud så deilig. Endelig er det i gang igjen!

 

 

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

3 thoughts on “Endelig er Premier League tilbake

  1. Er helt skjelven, for nå er det sesongstart!!! Ferien ble en parentes for hue var på Silly Season og den sto til forventningene! Fikk alt vi ønska oss, minus Varane da, men superfornøyd! Zlatan lissom, og så toppa Faan meg Pogba hele greiene! Tipper starten på sesongen blir minst like viktig som de siste sesongene. Vi har et overkommelig program og bør ta mye poeng. Da skal vi være med helt til mai! Garantert! Tipper at vi tar gull, $hitty blir helt klart hardest imot. Chelsea bør greie tredjeplassen! Bak det er det om mulig enda jevnere. Spurs har beholdt laget og tar fjerdeplassen. Scousera får den kjedelige femteplassen. Åpner med tre bortekamper og får forhåpentligvis en dårlig poengfangst. Snakker om neste år allerede i september! Arsenal og SutteWenger tar sjetteplass og dette blir hans suste sesong. Everton, West Ham deretter. Nå er det bare å finne fram passet og reise over! Pundet er levelig og alt er bare fryd og gammen. Sees i baren::’))) GGMU

  2. “Vi har spillere Real Madrid ikke klarte å hente fordi de ville til Manchester United.”
    lol. $$

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top