aanvallend voetbal

Det startet dårlig lenge før kampstart. At West Ham supporterne prøver å smadre spillerbussen til United er helt drøyt. De er kjent for å være noen av de hardeste i England, men å ta det så langt er bare trist å se på. I tillegg skremmer de bort egne supportere som hadde tatt med barna sine for en storkamp. Det er ikke det her fotball handler om. De ødelegger mye og at noen ble utestengt for livet er en smekk de ikke hadde regnet med.

En storkamp. På mange måter. West Ham spilte sin siste kamp på Upton Park og i tillegg er det storlaget Manchester United som kommer på besøk. Dette var en viktig kamp for begge, men spesielt for United som måtte vinne sine siste kamper for å kvalifisere seg til CL neste sesong. Så det var klart en kamp begge lag og supportere hadde store forventninger til.

For første gang på lenge blir vi utsunget av hjemmefansen. Etter å ha knust ruter og utsatt kampen nesten en time så synger de i allsang om å blåse bobler. Men det var en fantastisk atmosfære, det skal de ha!

Og selv om dette var en ekstrem viktig kamp så taper United. Jeg er så skuffa og drittlei at jeg faktisk gleder meg til sesongslutt nå. Jeg GLEDER meg til helger der jeg slipper å se drittfotballen som van Gaal & co serverer. Takk for maten og ja takk til ny leder i sommer. Da vi lå under første gang i går ble jeg ikke overrasket i det hele tatt. West Ham er vanskelige å spille mot, spesielt borte og de var gira til tusen ved første spark. Og det er det jeg savner! Den sulten! Man skulle tro at den starten United fikk i London ville gi dem blod på tann og at hver eneste spiller bærte drakta vår med stolthet. Det er noe som heter å blø for drakta og det er det lenge siden jeg har sett nå. Fy faen som jeg savner Vidic og Keane feks! To totalt forskjellige spillertyper, men de dominerte utpå banen. Hvem er det som frykter en eneste spiller i United nå egentlig? Det er null autoritet å skimte, hadde vi bare hatt gamle, gode Rooney så hadde det vært en start, men han har i likhet med andre mistet futten og man skulle tro at å spille for en av verdens største klubber var nok, men det er det dessverre ikke.

Jeg har alltid tro på United, for vi er jo UNITED?! Havner vi bak så kommer vi jo alltid tilbake! Så jeg klamret meg fast i det og vi går opp i ledelsen! Yes, som skrevet i historiebøkene er det nok en gang en kjapp unggutt som er på vei til å senke West Ham! Men det har også dessverre blitt en vane at vi ikke holder på denne vinnermentaliteten og det ender med at vi roter bort seieren og mest sannsynlig CL-spill neste år. Antiklimaks deluxe. I går var en svak kamp og med denne spillestilen fortjener vi ikke noen plass i Champions League heller. Nå er vi avhengig av at City taper og vi vinner.

Så ja, jeg har fått nok nå. Jeg har gjort min jobb som supporter og dratt over til England nesten hver måned for å heie laget frem, støtte i motgang og feire i medgang. Men nå er jeg lei. Grunnen til at jeg ble United supporter var på grunn av den fantastiske fotballen de spilte. ANGREPSFOTBALL. På nederlandsk er det ?aanvallend voetbal? og jeg skulle ønske van Gaal hadde lært seg betydningen av det. Vi er enkle sjeler vi som elsker fotball. Vi vil se laget vårt spille godt å vinne kamper. For mange er det 90 minutter man glemmer alle andre problemer i livet og lar seg forsvinne hen i fotballen, bli så glad av gode mål at man feirer så man nesten besvimer. Det er vanskelig med den spillestilen vi har nå. Jeg ser ingen vinnerskaller på banen, ved sidelinjen eller høyt opp i ledelsen. Vi må få inn noen med fotballforståelse NÅ. Fansen er dritt lei og det hadde ikke vært noen storklubb uten oss.

Min siste tur over til England er sesongens siste kamp. FA-cup finale på Wembley. Til tross et mørkt innlegg så tror jeg vi vinner den. Et stort plaster på såret til oss og til spillerne som faktisk fortjener det. Men først er det en tøff kamp om 4.plassen. Klarer vi ikke det ?gleder? jeg meg til vindushoppingen i sommer.

Snipp, snapp, snute…kan vi håpe på LvG ute? 


 

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

4 thoughts on “aanvallend voetbal

  1. Hei AMO jeg hadde trua og håpet i går på att vi kunne klare det men det er ikke lett mot west ham på hjemme bane og med det spillet vi hadde i går så har vi ikke sjangs, så nå håper på ny trener og noen nye spillere til neste sesong. Håper vi vinne Fa cupen men da må spille bedre en i går. Ha en fin kveld AMO 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top