Baksiden av medaljen

Jeg har vært heldig, jeg har vokst opp i glansårene til Manchester United. En fantastisk tid med masse troféer, store stjerner og verdens beste mann som manager. Det var ikke vanskelig å være supporter på den tiden. Med spillere som elsket klubben og blødde for drakta. Da de tok på seg drakten så bærte de den med stolthet, for en passion de viste ute på banen. Vi hadde gode ledere og spillerne ga alt. 

Jeg har fått oppleve det beste en supporter ønsker seg, mange ganger! Mer enn en supporter av et annet lag bare kan drømme om. Så jeg har kanskje ikke rett til å klage… Men nå er det umulig ikke å si noe. Fy faen jeg hater van Gaal! Han MÅ gå. Han ødelegger klubben vår og gårsdagens kamp var siste dråpen. Det handler ikke om at vi taper mot Liverpool. For vi ryker ut fortjent og kampen tapte vi på Anfield. Jeg hadde ikke store forventinger i dag og var godt forberedt på tap. ALT skal ikke skyldes på van Gaal, United har hatt et mareritt med skader og han har måttet ta mange sjanser med unge gutter. Det har satt laget ut av spill og enkelte spillere har måttet spille i posisjoner de ikke er vant med. Da forventes det ikke at de skal gjøre jobben plettfri hele tiden. Mange spillere har også vært dårlige og det kan ikke bare skyldes på manageren. Spillerne skal ha en god dose med skyld de også når det kommer til prestasjonene og poengtapene. De spiller uten glød og som Keane sa etter kampen i går; de krymper når de tar på seg drakten. Hvor jævla trist er ikke det?!

Som sagt så er det mange faktorer som spiller inn når det går dårlig, men til syvende og sist så er det manageren sin feil. Byttene i går sa alt. Det er det verste jeg har sett. Jeg lo høyt faktisk for det er uforståelig å forestille seg hva som foregår i topplokket til den fyren. Han gir opp før kampen er over og da er det faen meg på tide å pakke sakene sine! Det er null engasjement å se fra van Gaal og han unnskylder seg hele tiden med latterlige bortforklaringer. 

Det gjør oppriktig vondt å se mitt kjære United spille fotball og jeg har ikke samme gleden lengre på kampdager fordi jeg vet det blir nok en skuffelse. van Gaal har tatt fra meg alt. Og det blir ikke bedre før han drar. Du vet det er noe oppriktig feil når alle andre supportere elsker van Gaal og vil han skal få livstidskontrakt i United. Han har tatt fra meg gleden av å nyte fotball og har du klart det er det på tide å dra. Han har mistet fansen og da er det null håp.

UT. NÅ!

Men jeg elsker fortsatt laget og klubben. Det betyr alt. Win, lose or draw, United til I die…

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

24 thoughts on “Baksiden av medaljen

  1. Det er ikke mye moro å se kamper lengre nei. LVG har helt feil tankesett når det kommer til hvem som har ansvar for resultatet av en kamp. Det virker som om han MÅ finne minst en spiller å legge skylden på hvis vi taper. Da får du ikke et godt samkjørt lag. Nils Arne Eggen var veldig bra sånn. Hvis RBK tapte, var det hans feil, ikke spillerne. Mens vant de, var det alltid noe spillerne kunne forbedre på. Da får du et godt samkjørt lag med positiv innstilling.
    Blir ikke LVG kastet på hode ut, vil tiden der Man.Utd. var topplaget være en tid vi ikke kommer til å se igjen på lenge. Dessverre.

  2. Jeg er så ENIG! Det gjør vondt langt inn i sjela! Greit at vi har vært bortskjemt de siste 20 åra med Fergie, men makan til forfall skal man lete lenge etter. LvG er UTDATERT, det ække tvil om det!! Det værste er at jeg som ManUtd fan i 30 år har nesten blitt helt likegyldig til kamper..
    Trist som F… Og sånn skal det ikke være. Håper på en sommer med ny manager, sportsdirektør og et fantastisk overgangsvindu!!

  3. De to siste byttene i går var vel spillere som har slitt med skader. Syns United startet bra i og kunne hatt flere mål før pause.
    Men uansett har det blitt brukt 300 mill £ (10x mer en hele Leicester laget kostet) på å bli et dårligere lag. Alle er vel enige i at lvg bør og kommer til å forsvinne til sommeren. Men hvem bør ta over ???

  4. Helt jævelig å se på. Må jo være noe feil med treninga nå alle sliter med hamstringskader.
    Blir ikke bedre om vi får Mourinho til sommeren heller. Pep hadde vært optimalt men han har Shitty sikret seg. Gigsy er ikke klar men heller han med Fergie som “hjelper”.
    God helg søta!
    GGMU.

  5. Jeg er stor Liverpool fan, men jeg forstår absolutt frustrasjonen. Når jeg så kampen igår, så ble jeg faktisk irritert av å se Van Gaal sitte rolig på plassen sin, med hodet nedi den forbanna tavla si. Det er null engasjement å spore hos fyren.
    Jeg tror ikke Van Gaal passer inn i Premier League, for å være helt ærlig. Han takler ikke intensitetsnivået, spillestilen og ihvertfall ikke pressen.

  6. Værste av alt er at dette er verre enn under Moyes. Han kan til en viss grad unnskyldes av flere grunner samt ikke den pengebruk. Aldri vært mer frustrert enn jeg er nå. Få klovnen ut NÅ!

  7. Helt enig! På tide at han forsvinner ut dørene på OT.
    Han har virkelig ikke peiling på taktikk. Nå laget ligger under, bytter han innpå defensive spillere. Og hvorfor inni h***** spiller Fellaini??
    På tide å la Schneiderlin få ankerrolle på midten – han er mer enn god nok.

  8. Du hater en manager som prøver å gjøre jobben sin? Ganske drøyt å si sånne ting når det er snakk om et spill. Selv har jeg aldri hatet en manager til tross for at resultatene ofte ikke har gått Liverpool sin vei.

  9. Helt enig.
    Han er ikke i stand til å motivere spillerne, i tillegg til alt annet han ikke får til.
    Bare få LVG bort fra United. Vi trenger en vinner i mangaerstolen, er vel bare en ledig som passer der nå, Jose Mourinho, om man liker det eller ei.

  10. Helt enig. Har vært så heldig å være fan siden 76 og vil være det til jeg dør, men van Gaal må vekk. Sa til guttene mine på 12 og 14 at laget etter min mening har blitt ansiktsløs og har ikke noe som sier DETTE er Manchester United. Vi har vært i Barcelona pga yngstemann er Barca-fan, er værre å få med eldstemann som faktisk er ManU-fan til Old Trafford fordi de spiller så ræva, samt for min egen del å bruke så mye penger for å se på slikt. Byttene i går sier alt om van Gaal, og morsomt at han etter kampen sier at han har fansen på sin side…

  11. Overhørte en mann som sa til en guttunge i manu-drakt: Nå som Alex F. har sluttet, har du mange år med frustrasjon foran deg.

  12. For å ikke nevne alle KR som er brukt. Simeone hadde fått fart på Trafford.
    Kan ikke si at At.Mad har de store stjernene, men han får spillerene til å spille som om mødrene deres er holdt som gisler.

  13. Det blir nok værre før det blir bedre..! Desverre har ikje LvG klart å se potensialet i den stallen han har..! UNIKE spillere som er en skygge av seg selv no..
    Som trener skal du bygge OPP laget.,ikje ØDELEGGE dem på trening med skader,eller taktikk som funka på 90-tallet.
    Æ gremmes..! Drit i å kjøpe spillera..Ta heller vare på dem som enda er der., og bruk heller peng på en manager som KAN dagens fotball.!

  14. Også jeg er en av de som vokste opp i ManU`s glansdager.
    Fotball er for mange lidenskap, uansett hvilken klubb du holder med. Det er denne atmosfæren som er så vanvittig tiltrekkende.
    Jeg må slutte meg til Ann Mari sin beskrivelse av ManU som klubb. Det er mange faktorer som spiller inn når et lag møter motgang, og en kan ikke hele skylden på manageren.
    Imidlertid vil det i praksis eksistere et objektivt ansvar som manager. Van Gaal har ikke klart å løfte klubben tilbake til det nivået som ManU en gang hadde, og jeg må nok innrømme at det vil ta lang tid å bygge opp et lag som i det hele tatt kan matche ManU sin storhetstid.
    Under storhetstiden, så var begrep som: “å gi alt”, “blø for drakten” begrep som lå tykt inn i beinmargen til mange fotballspillere, og særlig i store klubber. Slike fotballspillere finnes også i dag, men omfanget av dem er mer begrenset.
    Når man ser ManU spille, så ser man også at spillerne ikke klarer å fungere som lag. Man ser bare 11 indivuduelle spillere på banen, og ofte så har de ikke noen plan på spillet sitt i det hele tatt. De har kanskje blitt enige om en kampplan, men hva hjelper det når det ikke fungerer i praksis?
    Som ManU-supporter så må jeg nok erkjenne at det vil ta lang tid før ManU blir som en storklubb å regne. En slik “sjel” som ManU hadde, er ikke noe som bygges opp gjennom 1-3 sesonger. Det er en mer omfattende prosess som skal til.
    Samme tendenser ser en også på det norske fotballandslaget. Et dårligere lag skal man lete lenge etter. Og Høgmo har heller ikke evne til å skape et lag. Nå må det også fremheves at Høgmo heller ikke har gode spillere å velge mellom. Men bedre valg enn det han har gjort, bør han iallefall klare å gjøre.
    At han snakker om “gode tendenser” og “stort potensial” er noe ham bør holde seg for god for. Med slike uttalelser, så kan man nesten sammenligne ham med en eiendomsmegler som påstar at en leilighet på 10 kvm har en “god planløsning” når alt er stuet inn på ett stort rom.
    Så tilbake til kjernen av Ann Mari Olsen sitt innlegg:
    Van Gaal har tilstrekkelig kompetanse til å være fotballmanager. Imidlertid evner han ikke å formidle dette til spillerne sine, og ei heller ta tak i det som virkelig er problemet med ManU som fotballklubb. Til det er problemene altfor dype. Det er mer enn bare bytte av manager som må til. Hele trenerteamet må endres. I lys av dette kan man også undres på hva som foregikk når Moyes byttet ut samtlige personer i trenerteamet når han tok over. (ja, jeg har kjennskap til at dette ikke er uvanlig fenomen fra en managers ståsted)
    Så dersom ikke ManU er i stand til å erkjenne hva som gjør at klubben presterer så dårlig, og heller ikke iverksetter tiltak mot dette, så vil nok Manu spille fotball på et vesentlig dårligere nivå enn i dag. Selv om de ligger relativt høyt på tabellen, så har ikke laget tilstrekkelige kvaliteter til å hevde seg på toppnivå over tid.
    Hva tenker du, Ann Mari, om mine tanker?
    Svartmaler jeg bare situasjonen, eller mener du at jeg tar feil?
    Mvh
    En som vokste opp med ManU, men innser at fotball er ikke lenger det det en gang var…

  15. Hater jævla looserpool! Farmercupen er for loosers.
    PL er det som gjelder. Der har vi 20 titler. Mange hadde dere igjen????
    Mener vi har møtt dere scousers et par
    ganger denne sesongen men kan ikke erindre helt resultater.
    Viktig kamp til søndag. Regner med dere redrums heier på oss.
    Vet jo at dere innerst inne er united supportes.
    GGMU. 👍🏻

  16. Dere bortskjemte medgangssupportere er de største syterne av fans jeg kjenner til!
    Dere vet ikke hva motgang er!!
    Mvh Magpies

  17. Jeg har fremdeles troa på LvG! Bare spillerne komemr tilbake fra skade å noen storkjøp til sommern så blir vi et bra Van Gaal lag =)

  18. Grattulere med en vanvittig viktig seier, snuppa!! 🙂
    Og looserpool… Stille i fjøset? Au, den livsfarlige 2-0 ledelsen beit dere i ræva? Karma’s a bich! 😂👍🏻

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top