United away

For en helg! Bortefansen skuffet ikke og jeg har hatt den beste helgen på veldig lenge! 

Jeg dro tidlig Lørdag og det var en ganske så spent jente som satte seg på flyet. Første bortekamp på 10 år, jeg drar alene og det er mot Liverpool. Starter friskt, da!

Nigel plukket meg opp og kjørte meg til hotellet så jeg kunne ta en liten powernap. Nigel er en taxisjåfør og det er han som har sesongkortene mine, han er superhyggelig, alltid behjelpelig og billigere enn andre taxisjåfører så jeg anbefaler alle å bruke han når dere er i Manchester.

Jeg orket ikke fullt kjør lørdag siden jeg skulle opp så tidlig sønag, men jeg dro ut for å møte en god venn av meg og vi tok noen drinker og dro på bowling. Altså?Jeg er så dårlig i bowling at jeg nesten ble flau over meg selv! Men det er veldig moro da, må bare jobbe veldig mye om jeg vil bli god!

Denne utsikten er det fineste jeg har sett, jeg elsker Manchester <3 

Søndag og match day! Jeg våknet kjempetidlig og var klar til kamp! Heldigvis så reiste også Daniel fra Red Army Oslo alene så da hadde jeg noen jeg kjente så det var en betryggelse.

Tok frokosten på sasjonen! 

Liverppol er bare 50 minutter unna og dert var veldig lettvint å ta tog dit. 

Vi tok taxi fra stasjonen og til en Unitedpub. Der var det veldig bra liv og møtte flere nordmenn og Pete der også.

Så ble det en spasertur med politieskorte frem til stadioen. 

Vel inne så møter jeg jammen han fyren her! Normale folk ville sikkert vært litt sjenerte, men altså?jeg føler jo at jeg er på fornavn med spillerne siden de er en stor del av livet mit så jeg sa bare “Hey Phil, how are you?!” Som jeg liksom kjente han..haha.. Så kom jeg på at han aner jo ikke hvem jeg er så måtte si jeg var en stor fan og ba om et bilde. Han var superhyggelig og jeg synes det er dritkult at spillerne joiner supporterne  på kamper om de ikke har mulighet til å spille selv. Rojo og Carrick var også der og alle har vel sett gledesscenene da Rooney scorer og de feirer med oss? Klasse!

 

Jeg følte det som min plikt å gi 100% under kampen, med å heie og synge så mye jeg kunne. Og det er så deilig å stå der blant verdens beste supportere og knuse Liverpoolsupporterne med sang.

Ingen bra fotballkamp, men her gladt det bare å få de tre poengene. Vi SKAL vinne over Liverpool og selv om mange spillere var ekstremt svake så scorer vi et mål og vinner kampen. Mot Liverpool! Akuurat mot de så er jeg meget fornøyd med det!

Og når Rooney scoret? Herregud for en feiring! Folk fløy overalt og hoppet på hverandre av glede. Jeg skulle prøve å filme det, men en fyr foran meg fikk slått med armen sin og plutselig fløy mobilen min vekk! haha, det var den mobilen tenkte jeg, men han var kjempesnill og løp etter den og etter 10 sekunder hadde jeg den igjen. For en vanvittig følelse å stå der og feire seier!

video:18012016 1706

På vei ut så møtte jeg på Paddy også. Den mannen er så legende og det er så deilig at det finnes slike som han. Han elsker klubben og er definisjonen på “a true red”. Superhyggelig mann!

Anfield var en dårlig stadion med null varme så det var iskaldt å stå å vente så lenge på å få komme ut. Fikk beskjed om at de hadde satt opp busser til å kjøre oss til stasjonen igjen, men etter de første ble kjørt så kom de aldri tilbake. Null taxier også så vi sto ute i nesten en time og jeg holdt på å fryse ihjel. Kom oss heldigvis tilbake etterhvert og da var det rett inn på pub for å varme oss, og en liten shot er jo alltid lurt er det ikke?

Ble noen seiersøl på Circus da vi endelig var tilbake i Manchester, men kroppen var sliten så det ble ikke så fryktelig lang kveld faktisk. Tar på å feire slike seiere!

Nå er jeg på flyplassen og flyet mitt går om litt over en time. Det har vært en fantastisk tur med nye opplevelser og jeg gleder meg allerede til Februar da jeg drar tilbake til Old Trafford.

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

10 thoughts on “United away

  1. Deilig seier!!! Tenkte faktisk på deg når Rooney scoret! Vanvittig deilig å stå blant verdens beste supportere, borte som hjemme. Faktisk er det råere borte, men Bishop er jo halve kampen da…Konge det bilde med Jones da! Og at gutta stiller på tribunen er jo bare helt rått! Ikkeno er bedre enn å slå Pool!
    Keep up the good work!

  2. Hei AMO Må si jeg bel missunlig på den turern din der ja. Deillig og slå pool selv om vi spilte dårlig , men vi vant det er jo det viktigste mot pool uansett, hærlig . Ha en fin kveld 🙂

  3. Dette er den eneste bloggen jeg tar meg tid til å lese! Det gleder meg å lese om United turene dine 🙂 Jeg skal selv nedover i Februar da Manchester United tar i mot Arsenal på Old Trafford. Hvilken kamp skal du se i Februar?

  4. Utrolig heldige United var i dag da, 1 skudd på mål, og ett mål. Liverpool var mye bedre i stort sett hele kampen, og hasse så absolutt fortjent tre poeng. Sinnsykt iriterende å tape en sånn kamp. Fin dame er du absolutt, men du holder jo med helt feil fotballag.

  5. Så moro å lese om reisen din! Jeg er helt enig i at det er så bra når man ser egne spillere blant supporterne! Det er jo ikke første gang det har skjedd i år heller. Rojo var vel på Stoke borte. Tross for tap, så er det godt å se slikt. Godt å høre at du hadde en flott opplevelse, tross en litt shitty hjemtur. Jubelen stod skyhøyt her hjemme også, og best av alt var vel at en Liverpool supporter hadde tatt turen bort til meg for å se kampen. Han sa ikke mye etter målet til Roonet. ^^
    Hærlig blogg du har. Skal følge deg uten tvil! ^^
    Ha en flott uke videre. 😀

  6. Hei du. Hvordan fikk du bortebilletter? Søkte gjennom sesongkortet eller? Kult at du også bruker Nigel som fast taxisjåfør, herlig type.

  7. Leste nyheten din på United.no! Ville bare si at du er heldig som får til å dra på slike turer, og virkelig koser deg kjempe masse. Samt at du treffer så mange legender. Jeg begynte som Utd supporter rundt når Solskjær ble spiller der, har til og med fått meg en 20LEGEND tattoo som hyllest. :3 Kos deg på neste tur, Arsenal right? Kommer til å knuse dem!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top