En stor kamp

For en fantastisk deilig seier på Lørdag dere! Herregud, jeg overdriver ikke når jeg skriver at jeg var nære på å stryke med av glede når Basti avgjorde på overtid. Og det er ikke rart! Vi har ikke avgjort på overtid siden Desember 2012! Altså denne gleden ved et overtidsmål er vanskelig å beskrive for at det skal yte rettferdighet. Det er orgasmisk rett og slett. Det er en “ut av kroppen” opplevelse.. Hele meg eksploderer av glede og den seiersrusen er så vanvittig deilig, jeg blacker ut og de sekundene der du hopper opp og gir deg hen kan jeg ikke helt gjøre rede for. Men fy faen så deilig. Mer av det, takk!

I kveld er det endelig Champions League igjen og nok en viktig kamp.

Første møte med PSV og Champions League spill kunne vel ikke gått så mye verre. Tap og en veldig stygg skade. Etter skaden så bety kampen NULL for meg og jeg satt sjokka og på gråten over skaden til Shaw og hvor forferdelig det måtte være for han og for en kamp han kom til å få fremover. United tapte 2-1, men akkurat den kvelden betydde ikke fotball mye. Men heldigvis går det veldig bra med Luke og han poster stadig vekk bilder om rehabiliteringen. Jammen var han ikke ute i skinny jeans og uten krykker her for noen uker siden, det lover godt haha! Og United leder gruppen og kan etter seier i kveld ha sikret seg avansement. Så denne kampen blir uhyre viktig. Jeg mener vi MÅ vinne denne for vi kan fort ende opp med å slite borte mot Wolfsburg og vi trenger en seier i kveld så vi er sikret avansement og forhåpentligvis kan spare noen spillere i den siste kampen og gi andre spilletid. PSV på sin side trenger også en seier så dette blir ingen lett kamp. 

Vi husker alle den forferdelige taklingen som satte Shaw ut resten av sesongen med benbrudd og i kveld vil PSV-supporterne hedre Shaw med denne banneren. Det er pur klasse og noe vi alle setter stor pris på. Skal man tro engelskmennene så er PSV-supportene veldig alrighte folk til vanlig også. Tommel opp!

Og en annen ting.. I kveld blir det en hyllest til George Best i den 7. minutt på Old Trafford. Han døde 25. november 2005 og i kveld vil alle fans lyse opp stadionen med mobiltelefonene sine. Altså, jeg blir rørt bare jeg skriver dette og vet jeg kommer til å få både gåsehud og tårer under seansen. George Best var den første superkjendisen i fotballverden og tok verden med storm både på og utenfor banen. Han vil for evig og alltid være en legende for oss og jeg har ikke ord for hvor stor han er for meg. Jeg er dessverre alt for ung til å ha opplevd han live, men jeg har selvfølgelig sett utallige klipp av han, lest bøker og sett filmer og dokumentarer. Jeg har også møtt mange i England som har hatt gleden av å se Best spille da han var stor og jeg har hørt mange flotte historier om han. (Dette er også en stor grunn til at jeg elsker den lille puben Circus i Manchester der gamle, lojale fans fortsatt samles og deler historier til oss yngre). Best vil for alltid være en av de beste fotballspillerne verden har sett og en av de største legendene i Manchester Uniteds historie. Han scoret blant annet 2 mål mot Benfica da Manchester United vant som første Engelske lag Europacupen for serievinnere (nå Champions League) og ble samme sesong kåret til Europas beste spiller og det samme i England. Best var rett og slett BEST. Dessverre tok alkoholen over livet hans og det gikk fort nedover. Utrolig tragisk..

Men det blir en deilig dag dette, jobb så trening og til slutt Champions League med forhåpentligvis er seier til slutt. Også er vi halvveis til helg! Vinner vi i dag og på Lørdag så leder vi gruppen i Champions League og er top of the league i PL. Høres helt greit ut det. 

Alltis stas å velge ut dagens drakt.. I dag var det enkelt.

 

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

7 thoughts on “En stor kamp

  1. Hehe typisk at det er Liverpool suportere som henger seg på først, pleier å være sånn når det står noe om Man united, sjalusien stikker dypt. gå tilbake til Europa League nå sammen med FC Sion, all hell og lykke, Glory Glory Man Untied!

  2. Totalt utkjørt! Gleda meg som en guttunge på julekvelden. Idag skulle vi sikre avansementet mot en lilleputt. Vi har riktignok sjanser til å vinne, men spiller dårligste kampen på årevis. Null innsats, null bevegelse og ser ut som livredde bedriftsspillere. Unnskyld alle bedriftsspillere. Nei, blir ikkeno på kjerringa ikveld. Ikke imorra heller for den sakens skyld. Skuffa, forbanna og drittlei alt og alle. FAAN!

  3. Fantastisk å se at LFC-tilhengere er så glad i United at de tar seg tid til å lese, SAMT kommentere et BLOGG-innlegg som omhandler Manchester United. Lurer på om denne interessen skyldes at “dere” må ha et lag å heie på i CL siden LFC ikke er der, eller om det skyldes at dere liker United best av lag som har vunnet Premier Leauge, siden LFC ikke har gjort det heller siden serien byttet navn. Kan jo vær en fin miks, men uansett hyggelig! 🙂

  4. Nå glemmer vi den begredelige forestilligen mot PSV. Så satser vi på seier og tabell topp på lørdag. Gjerne med seiersmål på overtid !!
    Ha ei orgasmisk helg, men ikke stryk med ;)))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top