Pre-season nærmer seg over

Det er noen som koser seg i sommer og med noen mener jeg meg! Et aldri så lite beinbrudd ga meg en meget rolig inngang på sommeren, men nå som gips er av så kommer jeg meg sakte, men sikkert. Det har vært rolig inne på bloggen, men når man lever med 35 varmegrader ute så må det prioriteres synes jeg. Pre- season er liksom ikke det mest spennende å skrive om daglig så en liten pause har vi nok alle hatt godt av!

Selv om det var ubeskrivelig godt med en pause fra alt som hadde noe med United å gjøre så skal jeg ikke benekte at jeg var veldig gira når vi skulle spille mot storlaget Perth Glory! Man kan si hva man vil om disse treningskampene, men jeg ser alt av United så det var naturlig nok etterlengtet selv om det ikke er en vanlig kamp eller motstander. For meg har ikke resultatene så mye å si sånn egentlig, men det er jo en pekepinn på hvor trente spillerne er og hvor godt de samarbeider. So far, so good må vi jo bare si. Full pott så langt og jeg må si unggutta har imponert meg. De har spilt seg bra inn på laget og de ser selvsikre ut. Og slikt er selvfølgelig en drøm å se på! Det som er viktig nå og for deres fremtid er at vi får et sterkt, stabilt og balansert United lag. Ingen av disse gutta er modne nok til å bære et lag, de trenger gode og rutinerte spillere rundt seg. Derfor er det ekstremt viktig at vi får inn 2 – helst 3 nye spillere.

Maguire, Bruno og Dybala er nå mine favoritter og de som også er linket sterkt til oss. Men du verden som de bruker tid. Jeg forstår at det ikke bare er å signere, det er to klubber, med flere agenter og advokater som skal ha sitt å si. Men ta Maguire for eksempel, det virker nå som Leicester bare vil ha rett pris og selv om det er hinsides summer det er snakk om så er det dessverre lite å gjøre med det. Vi kan nekte og fortsette med Jones og Smalling og ikke noe Champions League, eller vi kan kjøpe en knallsolid spiller som kommer rett inn på laget og som vil bidra til å gjøre laget betraktelig sterkere sesongene fremover. Bruno hadde vært en drøm å få også, vi må forsterke på flere plasser og han pluss en byttehandel med Lukaku så vi får Dybala så skal jeg si at jeg er meget fornøyd faktisk! Daniel James har imponert og Wan-Bisakka har vel vært en av de beste så langt. Totalt eier den posisjonen nå og det er så nydelig å se. Men vi trenger definitivt å forsterke både i forsvar, midtbane og angrep så nå må Ed & Co sette opp giret. Under ei uke til overgangsvinduet stenger så klokka har virkelig begynt å tikke..

Manchester United – Kristiansund!

Endelig skulle United til Oslo igjen og dette ble nå min tredje kamp jeg ser laget i Oslo. Det er jo alltid stas å være på hjemmebane og det var en herlig dag! Så utrolig godt å se venner og familie igjen på stamstedet Scotsman. Mamma og pappa tok turen med mine to tantebarn pluss tante og onkel. Jeg har tatt med begge nevøene mine over til Manchester et par ganger og ser det på som min plikt å opprettholde dette så det var en selvfølge at de også skulle få oppleve denne kampen. Det er ikke alle som har råd til å ta med hele familien over til Manchester noe jeg har 100% forståelse for så denne kampen gjorde det litt lettere for folk å få se laget sitt- selv om jeg synes at billettene var sykt dyre. Og det er synd, fotballen skal være for alle, men det er ikke tilfelle når billettene koster fra 800 og oppover for en treningskamp.

Kampen var vel den kjedeligste hittil og ga meg et flashback fra de forrige sesongene, men det virket som de var mer opptatt av å unngå skader. Men det ble seier og som tidligere sagt; full pott så langt. Det er jo aldri negativt..

I morgen møter United Milan i Cardiff og det blir siste treningskamp før det virkelig er alvor. Om en uke og to dager så står jeg igjen på Old Trafford.

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

10 thoughts on “Pre-season nærmer seg over

  1. Мy developеr is trying to convince mme to move to .net from PHP.
    I have aⅼways disliked the іdea because of the expenses.

    Bᥙt he’s tryiong non the lesѕ. I’ve been using
    Μovable-type on a variety of websites for about a year and am nervous about switching tⲟ another platform.
    I have hhеɑrd great things about bⅼogengine.net.

    Is thеre a way Ican transfer all my wordpress content intoo
    it? Any help wߋᥙlⅾ be гeally apрreciated!

  2. Godt dere er glad å få en middelmådig spiller i forsvar!nå mangler det bare dybala nå som ikle ønsker å spille for dere!og vipps så har dere sparket ole og ny fiasko sesong:)

  3. I really like your blog.. very nice colors & theme.
    Diid you create this website yourself or did youu hire someone to do it for
    you? Plz reply as I’m looking to create my own blog and would like too
    know where u got this from. thanks a lot

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top