Ny svenske inn. Rooney ut og Ronaldo returnerer??

Velkommen Lindelöf! For en uke siden offentliggjorde United og Benfica at de hadde kommet til enighet og Uniteds første kjøp denne sommeren er i boks. Victor Lindelöf blir vår nye svenske og etter det jeg har sett og lest virker det som er bra kjøp. 22-åringen har spilt i Benfica siden han var 17 år og han la bak seg en veldig bra sesong; ligagull, cupgull og 8.delsfinale i Champions League. Han er fast på det svenske A-laget og vil mest sannsynlig bli en fast spiller på vårt lag fra høsten av. Han er primært midtstopper, men kan også spilles som back og def midtbane. Absolutt et nødvendig kjøp og la oss håpe han og Bailly blir et bra par sammen! Jeg har savnet Rio og Vidic fra dag én og ikke hatt den samme tryggheten siden de dro, Bailly ga meg for første gang på mange år en smak på den roen de hadde og det hadde vært fantastisk om svensken får en like bra start som han. Lindelöf har spilt fotball på høyt nivå i mange år og jeg tror han vet hva som kreves av han i Premier League.


Så over til Rooney.. Må vel være den største skuffelsen denne sesongen? Uansett hans desidert svakeste sesong i United. Nå er det kanskje ikke rettferdig å sammenligne han med verdens beste fotballspiller, men at Rooney og Ronaldo er like gamle er litt sykt å tenke på. De er to helt forskjellige fotballspillere, med ulik fysikk og utgangspunkt- og livsstil. Sistnevnte ble verdens beste i United og har holdt seg der i nesten ti år nå. Vi kan dessverre ikke si det samme om Rooney og hadde Ferguson fortsatt vært sjefen hadde han blitt solgt for mange år siden. Legende? Absolutt. En av mine favorittspillere. Han er fortsatt høyt respektert blant supporterne, men de aller fleste innser at hans dager er over i United. Det var en merkelig følelse da han kom innpå i Stockholm på slutten av Europa League finalen. Jeg tenkte at dette er siste gang jeg ser Rooney i United-drakt, siste gang han løfter et trofé for klubben vår. Og det er klart det er trist, jeg skulle gjerne sett Rooney et eller år til i klubben- som en squadplayer. Selv om han ikke er på topp har han en unik erfaring og rutine. Han er fortsatt viktig som en leder og teambuilder, men med den skyhøye lønningen hans er det ikke forsvarlig å holde han lenger. Spørsmålet er hvor han drar. Han har vært linket til flere Premier League klubber som Stoke og Everton- og selv om han er scouser kan jeg ikke se meg han vende tilbake til de blå? Det blir spennende å se hva som skjer, men for meg føles det rett å gi slipp på han nå.

Positivt er det vel uansett ikke at Manchester United endrer headered sin med å ta vekk Rooney..

Så har vi Ronaldo igjen da. Linket til United for 100. gang. Denne gangen er det sterke rykter om at vil ut av Spania og det fort. Han har vunnet alt som kan vinnes i Real Madrid og det hadde jo vært fantastisk om han hadde returnert til oss?! Klubben han ble verdens beste? Mange mener alderen og summen er for høye, men jeg mener at han fortsatt har igjen to, tre gode år igjen på topp og at han uten tvil hadde ledet laget til mange troféer. Et klart ja fra meg, men om jeg tror det er realitistisk er en annen sak. Han er jo en veldig privat mann og setter familielivet høyt, og ryktene sier at han nettopp har blitt far til tvillinger. Jeg kan ikke se for meg at han vil flytte på alt til et annet land. Han har livet sitt i Spania og mer enn nok penger til å forsørge familien livet ut. Jeg tror ikke han kommer, men ingnenting hadde gjort meg glader enn om jeg hadde feil.

Gotta love Silly Season?! Jeg henger meg ikke alt for mye opp i rykter, det har jeg hverken tid eller energi til! Men det er jo moro å lese hva alle skriver og hva supporterne faktisk tror på. Som admin i Red Army Oslo så kunne jeg tatt det som en sommerjobb på fulltid kun å slette tråder fra The Sun osv. Greit å bli entusiastisk, men et godt tips er å være kildekritisk 😉

Denne helga har gått rolig for seg og det har vært deilig. Det har vært en veldig travel uke på jobb så når jeg først har hatt fri har jeg prøvd å nytt det fine været og på kveldene har jeg hatt House of Cards maraton- blitt helt hekta!


 

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top