Play the United way

Da var nok en tur til Manchester overstått og nå er jeg tilbake i Norge. Forventingene til kampen var ganske store etter flere kjedelige kamper og jeg følte at laget skyldte oss en god seier. Så blir det 0-0.. Det er så skuffende. At vi ikke klarer å score mål er trist og sykt frustrerende. 

Stemningen før kamp var veldig bra, men man merker det blir mer og mer misnøye blant supporterne. Det er allerede mange motstandere av van Gaal og når mange på Stretford End setter seg ned midt i kampen så er ikke det er godt tegn. Selv om jeg ble veldig skuffet så tok vi poeng i det minste og man må bare håpe at spillerne skal få mer selvtillit og at det skal løsne foran mål. Jeg tror at van Gaal er rett mann, og at alt ikke kan skyldes på han. Vi har mange unge spillere som har fått for mye ansvar for tidlig og vi må bare regne med at spillere som Martial, Memphis og Lingard vil variere i form. Vi har ikke hatt så mye flaks heller og det sammen med mange skader og at nøkkelspillere ikke har innfridd så skal vi være glade at det ikke står verre til. Vi må alle skjønne at ingen kamper er enkle. Alle kan slå alle i Premier League og selv om vi er i en enkel Champions League gruppe så har lagene kommet seg dit av en grunn også.

Kan ikke deppe når man er i Manchester. Jeg hadde det beste reisefølget; Christina er ei veldig god venninne og heldigvis(naturligvis) veldig stor Unitedsupporter! For ei dame!

Siden vi startet med frokost som besto av ei skål havregryn og min yndlingsdrink vodka+ pepsi max og holdt det flytene hele dagen så orket vi ikke ut etter vi hadde vært på pub noen timer etter kampen. Vi satt heller i hotellbaren og snakka med alle som kom inn og møtte folk fra hele England. Jeg er ikke et nattklubb-menneske i det hele tatt og foretrekker heller en rolig pub der man kan ta noen drinker og snakke sammen. Og det var kjempemorsomt bare det. Søndag våknet vi i ganske god form, men ekstemt sultne. Både jeg og Christina mister matlysten når vi drikker så det ble bare med frokosten. Så begge bestilte et par retter og masse drikke når vi først spiste og det var helt sykt godt. Og etter litt mat var vi klare for shopping! WE LOVE MEGASTORE 😀


Selv om det var et skuffende resultat var det nok en fin tur til Manchester og i kveld er det enda en viktig kamp for tur. Vi trenger en seier for å gå videre i kveld og jeg skal innrømme at etter uavgjort mot PSV så jeg mørkt på det. At vi rett og slett ikke er gode nok. Og vinner vi ikke i kveld så er det greit, jeg blir ikke overrasket. Vi er ikke verdens beste lag lenger og klarer vi ikke score mål i denne gruppa ser jeg ikke helt at vi skal klare det mot enda bedre lag. Så om vi ryker ut fortjener vi ikke Champions League. Det kommer til å bli en stor skuffelse, og van Gaal vil bli stilt i et enda mer kritisk lys, men da er det helt greit også. Jeg har troen på van Gaal, men jeg er ikke helt overbevist. Han er uten tvil en manager i verdenklasse, men hvorfor scorer vi ikke mål? Jeg føler det kan argumenteres opp og ned om hvorvidt han er rett mann eller ei, men det eneste vi kan gjøre er å vente. Vente på bedre tider, håpe på det beste og samtidig forberedt på at det kan bli verre.

Jeg er som tidligere sagt evig optimist når det kommer til United. Champions League har ikke vært en lett vei hittil og som jeg skrev så var jeg ganske sikker på at det var over etter uavgjort mot PSV. Men skal vi virkelig ryke ut av en CL-gruppe med PSV, CSKA og Wolfburg?! Det er jo bare ikke greit.. Og jeg håper jo at det skal løsne litt nå, at vi kommer til sjanser og klarer å avslutte, score mål? Ja, det hadde vært noe. Jeg så nettopp kampen på MUTV mellom United og Wolfsburg i 2009 der Owen scora hattrick og United gikk videre som gruppevinnere. Kan vi ikke få en reprise av det? 

Fotball er komplisert, men også lekende enkelt. Putter man ballen i mål mer enn motstanderen så vinner man kampen. Så COME ON FFS PLAY THE UNITED WAY!!!!!

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

6 thoughts on “Play the United way

  1. Hallo søtnos!
    Er jo sikkert bra stemning før kampen i området rundt Old Trafford,men kvifor ikkje prøva nokre bortekampar og av og til?
    Det finst sikkert ein gjeng som vil ta deg med på tur både i England og ute i Europa og som fiksar billett.Og da kan du skrive blogginnlegg om bortekampar og……………………

  2. Sidan du også er stor George Best fan(det er me alle)kan du sjekka ut denne sangen som Phil Lynott i Thin Lizzy skreiv til Georgie:For Those Who Love To Live frå Fighting albumet i 1975.Phil og George var kompisar.Tøft gitar riff på slutten.
    Viss du er glad i å slåss,eller berre likar tøff musikk så er Showdown sangen frå Nightlife albumet fra same gruppe i 1974 berekna spesielt på hooligans fra United som var berykta på den tida!

  3. Hehehe! Dere får ha lykke til i Europa Ligaen, kan nok nå ett stykke der også, men mot Liverpool blir nok United alt for svake. YNWA

  4. United,er det ikke de Pondus heier på? som altid ligger under på tablellen??

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top