God påske!

Jeg trodde aldri jeg skulle si dette men; herregud så godt det er med en ROLIG påske- UTEN alkohol! Det har vært sinnsykt godt å bare slappet av uten noen store planer, det hadde kroppen min hvertfall godt av. Torsdag hadde tanteungen min Martin bursdag og han har blitt hele 13 år! Verdens fineste tenåring er han og når jeg ringte å spurte hva han ønsket seg så kom svaret kjapt; United hjemmedrakt med Januzaj på ryggen. Slik blir tante veldig glad for å høre så det ønsket ble selvfølgelig oppfylt 🙂

Lille Leander måtte også få en gave, han  er ihuga hockey-gutt blitt så da fikk han NHL-drakt med favorittspilleren Crosby bak, gjett om det var en glad gutt som åpnet den pakka 🙂

Koselig å være hjemme på Toten, er det alt for sjelden dessverre. Skulle gjerne vært lenger for å fått besøke vennene mine også, men hytta var neste punkt på agendaen så da dro jeg og Jaran opp dit etter å ha fått et lite sukkersjokk av alle kakene søstera mi hadde laget. Godt jeg ikke er god til å bake for da hadde det bare bært en vei rimelig kjapt….;)

Været har vært helt perfekt på hytta! Vi har sitti i solveggen med kaldt drikke, påskeradio og en god bok. Sola tok skikkelig og selv med 30 i solfaktor har jeg blitt litt solbrent. Men utrolig godt å få kjenne sola på kroppen igjen. April er alkoholfri måned på meg så mens andre har kost seg med øl har jeg min gode, trofaste Pepsi Max 😉 Drar til Manchester 1.mai så ingen fare at det blir lite øl da.

I går var vi på skitur og jeg trodde ski var litt det samme som sykling- at det har du inne uansett hvor lang tid det går i mellom… oh no! Herregud så dårlig jeg var på å gå på ski! Bare det var en liten oppoverbakke så sklei jeg bakover og måtte virkelig ta i med armene for å holde meg oppreist. Haha, det ble i det minste en god treningsøkt for min del. Jaran og søstera hans holdt på å le seg ihjel en periode da de lurte meg inn i en annen løype som var relativ bratt og Olsen gikk på ræva mer enn et par ganger!

Det er koselig på hytta, jeg har fått slappet av, spist god mat og masse godteri, fått lest ferdig en bok og startet på en ny. “Et helt halvt år”- den MÅ dere lese! Herregud så fin bok, ville starte på nytt da jeg var ferdig med den. Jeg leser i hovedsak bare krim, men fikk denne i gave og anbefaler den virkelig.

I går kveld dro vi hjem til Oslo, det er Unitedkamp i dag og det er godt med noen dager her hjemme også før det er jobb igjen. Jeg har spist så sykt mye godteri denne påsken at nå har jeg fått i meg en god frokost og 3 kopper kaffe så nå blir det straks en tur på Elixia før kampen. Godt de har åpent hver dag, en tur dit i morgen også så har jeg fått fire økter i påsken. Det er godkjent.

Og denne Premier League sesongen er bare å le av. Alt er snudd på hodet og Liverpool av alle lag leder serien. Er vel bare å få et par straffer til hver kamp så har dere dette! Veldig godt å få hjelp av dommere i andre kamper også. Som sagt tidligere så driter jeg totalt i denne sesongen, den får gå som den går. Men jeg gleder meg uansett veldig til kamp i dag og det blir godt å treffe Red Army Oslo igjen 🙂

Og til dere som tror jeg er så bitter denne sesongen- jeg er virkelig ikke det! Jeg tror alle Unitedsupportere- særlig oss yngre har godt av å få oppleve litt motgang og selv om United har kjempet i toppen hver sesong så forventer jeg ikke et trofé hver eneste gang. Slik fotballen har utviklet seg så er det umulig. Det er mye å sette fingeren på denne sesongen for vår del, men jeg synes den har vært spennende på mange måter. De fleste tror nok jeg hater alle lag bortsett fra United og unner ingen andre noe godt. Men jeg elsker fotball- GOD fotball og det har dessverre ikke United spilt denne sesongen, noen gode lysglimt har det vært, men laget mitt har prestert langt under det som er godkjent. Og slikt er trist å være vitne til. Og det er selvfølgelig ikke noe gøy å se at rivaliserende lag er mye bedre, men jeg kan ihvertfall innrømme at Liverpool, Chelsea og City har spilt bra fotball i år, Arsenal også i starten. Så et av de lagene fortjener gull i mai. For min del synes jeg City og Chelsea har vært best overall. Liverpool har aldri vunnet Premier League og selvfølgelig- før eller senere så vil de klare det. Hadde de bare ikke hatt Suarez på laget så kunne jeg strekt meg til å si at de fortjener det! -Ja, tenk! Men jeg tåler virkelig ikke den personen! En absloutt god fotballspiller- en av verdens beste! Men alt det syke han har gjort på fotballbanen- av negativ sort skygger over det gode for min del. Og slik han hopper og tramper ned i bakken og slår seg på hånda så fort en ball kommer i kontakt i overkroppen på en motspiller- han ser ut som en 3-åring i trassalderen! Så for min del håper jeg City eller Chelsea tar det. Om ikke, nei da gratulerer jeg Liverpool med seiren. De har spilt kjempebra denne sesongen, men med en del straffespark tildelt og slikt synes jeg er ufortjent.. Fokuset mitt er heldigvis mye mer rettet på mitt eget lag og nå mer enn noen gang. For en spennende sommer vi går i møte!! Med VM og silly-season, det er bare å glede seg- vi slår tilbake! 🙂

Nå skulle jeg vært på trening for 15 minutter siden, jeg er ALLTID for seint ute….. Uansett- fortsatt god påske alle sammen og god fotball-søndag! Måtte de beste vinne 😉

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

2 thoughts on “God påske!

  1. Denne sesongen har vært som å bo i bakvendtland. Liverpool på topp og United bak i køen. Jeg har vært på Old Trafford siden 1989 og sett over 70 Unitedkamper. Det var først denne sesongen jeg opplevde at United tapte, attpåtil to ganger, hjemme mot WBA og Shitty! Ha en fin dag…..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top