Den avgjørende kampen

I dag er det tid for finale. Dette er kampen som avgjør om denne sesongen blir helt OK eller en skuffelse. En andreplass i ligaen og seier i FA-cupen må sies å være godkjent for denne gang. Det handler til syvende og sist om å vinne trofèer og lørdag er vår eneste mulighet til det. Om vi taper så er alt en skuffelse. Da er jeg glad fotballen for sesong 2017-18 er over for da tar jeg meg en velfortjent pause.

Denne kampen er avgjørende for begge lag. Chelsea har floppet denne sesongen og kan knapt kjennes igjen etter de vant serien under Contes første sesong. Følger han i de andres fotspor får han vel fyken om Chelsea ikke vinner så det er klart denne kampen vil han vinne over alt. Så er det i tillegg Mourinho VS Conte, her er det også prestisje på spill. Jeg tror Conte ikke har alle spillerne med seg, samme med Mourinho, men de spillerne har ikke tillit fra Jose heller og kommer ikke til å spille. Mourinho har sine favoritter og de kommer til å starte. Som feks Young. Jeg skrev jo et eget foredrag føltes det som før Liverpool kampen og hvorfor Young IKKE skulle spille og han svarer med å ha en av sine beste kamper. Så la oss håpe min tvil denne gangen også fører godt med seg.

I dag avgjøres det. Jeg droppet 17. Mai i år og tok heller et tidlig fly til London for å lade opp til kampen. Chelsea har i likhet med United, hatt en varierende sesong, men jeg tror begge lag stiller skjerpet og klare på Wembley. Jeg tror vi kommer til å vinne, magefølelsen min nå er i hvert fall ganske sikker og det er deilig. Jeg bruker å være nervøs foran store kamper, jeg var det ikke i forkant av semien og håper det holder seg slik frem til kampstart.

Det jeg er veldig spent på er taktikken og laguttaket og det avgjørende er vel om Lukaku blir klar?! Det jeg håper på er; De Gea, Valencia, Bailly, Lindelöf, Young, Matic, Herrera, Pogba, Lingard, Sanchez, Lukaku.

Jeg håper også Bailly er klar for en full kamp?! Han virker litt rusten mot Watford, men er soleklart den beste vi har. Jeg håper også at Lindelöf får sjansen, men jeg regner med det blir Smalling. Muligens Jones om Bailly ikke starter, men jeg krysser fingrene for at det ikke stemmer for da vil ikke magefølelsen være like god. Dette er en perfekt kamp for Lingard og Herrera så de bør absolutt starte, jobber alltid hardt og forstår alvoret i slike kamper.

Nå sitter vi på The Green Man, det er strålende sol og jeg er klar for finale!!

This wasn't what the fans or the team was hoping for back in August, but the FA cup is the only silverware we can win this year. Chelsea is in the same position as well so no doubt this is a huge game that will determine if our season is a failure or not. It's Mourinho vs Conte and tonight we'll get the answer if this season is a failure or not.

I arrived London on Thursday and the final has been on my mind constantly. We must win and leave this season with a trophy and some progress to show the doubters. I'm feeling optimistic right now and hope it stays! Both team are having some problems, but I think Conte got bigger problems with his players and that will benefit us.

My only concern is if Lukaku will be fit or not. I think it's a bit of mind games from Jose and he will start?!🙏

I hope Mourinho starts with this team; De Gea, Valencia, Bailly, Lindelöf, Young, Matic, Herrera, Pogba, Lingard, Sanchez, Lukaku.

I also hope Bailly is ready for a full game?! And Jose should give Lindelöf the shot, but I guess it will be Smalling. And Jones probably if Bailly isn't ready. Fingers crossed that he is!! Playing Chelsea in a final at Wembley, I believe it's a perfect game for Herrera and Lingard, they always work hard and I love the passion Herrera shows in these games.

I'm at the green man now, the weather is perfect and I'm ready for the final!!!!❤

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

2 thoughts on “Den avgjørende kampen

  1. Med ditt laguttak trur eg me kanskje hadde vunne pokalen Ann Mari.
    Men slek vart det ikkje dessverre !!
    Har du sett Bruce Willis i Last Man Standing?Fytti fitta der er han tøff…Filmen er ein slags remake av ein av Eastwood-filmane men denne er lagt til 30-talet og gangster-tiden.Ein annan tøff gangster film er Road to Perdition,verdt å sjå.Eastwood filmen det er snakk om er vel for a fisttful of dollars fra 1964,men Willis er faen meg tøffare.Men oppfølgaren fra året etter som heiter For a few dollars More er den tøffaste Eastwood filmen fra 60-talet for min del,der han står med speledåsen på slutten,og Lee Van Cleef med teppet på hesten med alle våpena i byrjinga, ha ha,faen kor bra!Håper du koser deg der borte sjølv om resultatet ikkje gjekk vegen,var nett som forventa spør du meg.Chelsea har kvaliteten i somme spelarar til å straffe oss når me gjer feil,og dei gjere me mange av med denne feige spelestilen.Det var vel ein lang ball på måfå inn i 16-metaren til Chelsea som starta deira angrep som førte til staffen som dei scora på.Og dei har kvalitet nok bakover til å forsvare seg når det trengs etterpå så seieren deira var heilt grei.
    Me får berre håpa på betre tider,og dei kjem.Berre vent å sjå

  2. Hallo Ann mari,når me fyrst er inne på gangster-filmer,Legend fra 2015 med Tom Hardy i hovedrollene er ein “must seen” film spør du meg.Når du les deg opp på Kray brødrene i etterkant av filmen,er nokre deler av filmen kanskje ikkje heilt det samme men den skuffer ikkje alikevel,og den heile og sanne sanninga er vel vanskeleg å få til på film kanskje..Tøff musikk er det i han og!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top