Football, bloody hell!

English version further down.

For noen innholdsrike dager dette har vært for oss som elsker fotball! Selv om mitt lag er ute av Champions League så følger jeg selvfølgelig med. Jeg elsker gode fotballøyeblikk og det har vi virkelig blitt servert de to siste dagene.

Å se Liverpool mot City var jo som å velge mellom pest og kolera. Men etter to kamper så gikk Liverpool fortjent videre. Selv om jeg føler at de har overprestert en smule og at de var heldige å møtte City når de har en dårlig periode. (Nå er det vel bare å forberede seg på nok en haggel med hatmail..). Det blir veldig spennende å se neste runde og hva de er gode til da. Jeg klarte ikke velge mellom den kampen og Roma mot Barca så jeg endte opp med å se begge samtidig på to forskjellige enheter. Og for en klassiker sistnevnte ble! Så sykt bra og ikke minst kult at Roma gikk videre! Veldig sterkt! Gårsdagen skuffet heller ikke og jeg så Real- Juventus. Jeg hadde ikke sett for meg en slik kamp i det hele tatt! Real ble tatt på senga og jeg syntes faktisk synd på Juve på slutten. Når det er sagt så ville jeg ha Real videre og det var godt at Ronaldo fikk avgjøre det hele. For et overtidsdrama og dommer-rør. Men ville scener og derfor elsker jeg fotball!

Men la nå oss ikke glemme United! Jeg må selvfølgelig si noen ord om City-kampen. Kvelden der Ethiad var rigget opp med fyrverkeri og champagnen var godt tilrettelagt nedi isbadet. Ydmykelsen virket komplett da vi gikk til pause. Fy faen så dårlig jeg følte meg, overkjørt. Det er alltid surt å tape en kamp, men borte mot City som kan feire gull etter 90 minutter er så ubeskrivelig vondt å være vitne til. Men for en snuoperasjon! Jeg og Christina skrek som gale da vi utlignet. Hvor DEILIG var det ikke at det var selveste Pogba som fikk Pep bokstavelig talt til å sette seg? Jeg hadde en følelse på at han var klar til fight og satte et bet på han som målscorer. Denne gutten vil alltid være i mediene, på godt og vondt. Uken før storoppgjøret handlet det om at Pep hadde sagt nei til Pogba. Altså, det må jo være tidenes FAIL på mindgames?! Herregud så flaut. Men igjen utrolig moro når man får det tilbake så til de grader i sitt eget tryne.

Jeg har sagt mitt om Smalling, han er dessverre ikke god nok. Ikke stabil i det hele tatt. Men da han førte oss i ledelsen etter å ha ligget under 2-0 mot City elsket jeg han et minutt. For en kamp! Dette er den sterkeste andre omgangen jeg har sett på mange, mange år! Jeg skal love dere vi feiret seieren.

Og med tanke på hvor gode Liverpool og City er så må jo laget mitt være ganske så rå siden vi faktisk har slått begge to fortjent de siste oppgjørene!

Etter denne runden kan jeg ikke annet enn å synes synd på de som ikke liker fotball. For en fantastisk deilig sport!

There's been full of surprises in football this week! Event though we're not in the Champions League anymore, I still love football and good moments and wow- this two last days have been crazy and full of remarkable moments! Watching Liverpool against City was interesting, I clearly don't want any of them to do well. But, Liverpool deserved to go trough. Even though I feel they have over performed and they were lucky to face City right now. I'm not saying this just to hate on Liverpool, but it will be very interesting to see them against another great team and how good they will be against them. I couldn't choose between that game and Rome-Barca so I ended up watching both on two different devices. And what a crazy game that was. Incredible! Barca is out we've witnessed some unbelievable scenes! Yesterday didn't disappoint either, I wanted Real to go trough, but I couldn't help feeling sorry for Juventus after the game. Everything can happen in these games and I feel incredibly sorry for this who don't watch football! They are missing out on life! I love this game!

But back to us and United! I've talked about crazy scenes in the Champions League, but man, Saturday was a game I'll never forget. With Etihad all rigged up with fireworks and champagne on ice. Ready to celebrate in front of us. We're 2-0 down and the humiliation was a fact. I wasn't surprised, and it was painful to watch. I'm sure the media and all the haters had their headlines ready, with Pogbas blue hair and everything. But this is why I love my team and why I'll never give up on them.

You should NEVER underestimate Manchester United. Words can't describe my happiness when Pogba scored! What a massive fail from Peo trying to do mind games before the game! And Pogba literally got Pep to SIT DOWN. Unbelievable.. I've said my opinion on Smalling and I hope we sell him in the summer, but for a small minute I loved him! What a comeback!

Yes, City will win the league this year. And they've deserved it. But the city is ours. Manchester is red and that will never change.

I freaking love football. Feelings change in seconds and for 90 minutes nothing else matters.

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

6 thoughts on “Football, bloody hell!

  1. Fortjent mot city?så du kampen!skriv hver sin omgang mot city!city klart best i første og man u i andre!skulle vært straffe i slutten,der young takla aguero!men arti kamp var det!fortjent var det ikke,om du har greie på fotball! Hilsen en som elsker fotball

  2. Fotball: det var to helt vidt forskjellige omganger, det er jeg helt enig i. Men om ‘tidenes Premier League lag’ klarer å kollapse på den måten når de leder 2-0 til pause, ja da er det fortjent av det andre laget å gå av med seieren!

  3. Artig å lese dette må jeg si 🙂
    Spesielt at du sier at Liverpool overpresterte og var heldige som møtte City i “dårlig” periode”. Men når var det united møtte City? Var det ikke dønn midt i sentrum av den “dårlige perioden”, hvor City i tillegg stilte med et godt, men klart svekket lag for å hvile spillere inn mot påfølgende CL kamp? Just saying:D men for all del, gratulerer med seieren 🙂

  4. Trond: jo, vi var også heldige som møtte de i samme periode. Absolutt! City hvilte spillere, men det er stor forskjell på reserver og et b-lag som mange har skrevet.
    Det blir uansett spennende å se Liverpool videre, man ser Når de utfordret City (som få lag har gjort) så kjørte de over de, men jeg er spent på hvordan det blir når de møter absolutt topplag. Dette er ikke hat fra meg, jeg er faktisk spent på hvor gode de er. Lykke til!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top