Hvor viktig er pre-season?

Pre-season. Hvor mye har det å si egentlig? Selvfølgelig vil jeg at United skal vinne hver eneste kamp- det er jo utelukkende positivt. I går spilte Manchester United sin siste kamp i USA og det var mot Barcelona. Hittil hadde vi vunnet hver eneste kamp, men i går tapte vi 1-0. Hylekoret var tidlig ute på sosiale medier i natt med å melde at vi er alt for dårlige og at vi må forsterke oss med flere spillere- det har jo Mourinho sagt lenge. De er på jakt, men det er ikke lett å få de spillerne klubben vil ha. Jeg tror vi uansett kommer til å signere et par, med nye rykter hver dag så lar jeg vær å spekulere i mer om det akkurat nå! Selv om vi tapte kampen i går så var det positive ting å ta med seg, United kom til mange sjanser og vi har to av de beste keeperne i verden. Vi tapte 1-0 mot Barcelona med Messi, Neymar og Suarez på topp. Jeg tar ikke på vei av den grunn. Pre-season er til for å teste spillerne, forskjellige formasjoner og gi alle spilletid. Selvfølgelig blir det et helt annet spill og prestasjoner. Det eneste jeg synes er veldig rart er at Bailly og Lindelöf ikke får så mye spilletid sammen?! Svensken ble vel kjøpt inn til å gå rett inn som par med Bailly og jeg skulle gjerne sett de spille sammen så mye som mulig for å danne et fundament. Lindelöf har dessverre ikke hatt beste starten, han er shaky og gjør dumme småfeil. Straffen han lagde var jo meget klønete.. Forhåpentligvis rister han av seg dette og er klar til Premier League start. Han føler seg kanskje litt tryggere i Norge også?! 🙏 Og ja, det skal sies at Bailly må sone to kamper- men jeg vil helst at de “parrer” seg så fort som mulig, vi trenger et trygt stopperpar nå.

Jeg føler det ikke er noe stort poeng å analysere disse kampene alt for mye, men man sitter jo igjen med noen tanker; Suarez er fortsatt en dritt spiller. Tok meg ikke lange tiden i natt før jeg kom på hvor mye jeg hater han. Hva er vitsen å spille stygt i en vennskapskamp? De er alt for gode til å drive på slikt og ødelegger fotballen. Og med det går jeg rett videre til vårt eget lag. Jeg kan bli beskyldt for å ha «Unitedbriller» på og det er vel kanskje litt naturlig når man er så lidenskapelig interessert som meg. MEN- jeg ser også når ting er feil og Fellaini skal dere få gratis av meg. Stygg og slu i spillestilen og hører ikke hjemme i United. Han irriterer meg grenseløst. Blind er ikke venstreback og Darmian alt for svak. Om ikke Shaw satses på trenger vi en ny i hans posisjon. Blindt er ikke god nok der, alt for treig. Han kan lese spillet bra, men ikke god nok for en startellever. Jeg vet meningene er splittet, men jeg blir aldri overbevist av han!  Lingard får masse hat, men synes ikke han har gjort så mye fei. Han blir kanskje aldri en superstjerne, men han er god nok til å være i stallen- og han er Unitedgutt- det veier også i hans favør. 

De som har imponert meg er spesielt Rashford og Pereira. Rashford er i scoringsform og Pereira ser ut til å ha nytt godt av utlånet. Jeg tror han er klar til Premier League-spill nå og det blir veldig spennende å følge med på han. Martial og Pogba har vist seg frem og både De Gea og Romero har storspilt. Sånn som situasjonen ble i fjor så synes jeg ikke vi bør selge så mange spillere, i hvert fall ikke før nye kommer inn. Bortsett fra Fellaini, han kan dra nå. 

Jeg har selvfølgelig holdt meg enten våken hele natta eller stått opp på syke tidspunkt for å se mitt kjære United spille kamp. Treningskamp eller ei- jeg skal se gutta i aksjon! En smule mindre engasjert, men kamp skal jeg se. Og det ødelegger jo døgnrytmen helt. Skal man døgne? Stå opp for så å sove et par timer? Våre supportere rundt om i verden fortjener stor respekt som gjør dette ukentlig for å se United!

Nå er det heldigvis mer normale tider de spiller på og første stopp er OSLO! Min by ❤

Selv om jeg forventer veldig lite av kampen så kan jeg ikke annet enn glede meg! Det er så lenge siden jeg har vært på kamp nå, alt for lenge! Så det å dra ned på Scotsman i drakt på søndag og deretter opp til Ullevaal retning Singing section blir godt for sjela! I tillegg blir det mamma og pappa sin første kamp pluss den ene tanteungen min som heller aldri har sett de live. Jeg har lovet dem tur når sesongen starter igjen så å starte her i Norge med en light-versjon er perfekt.

Så tilbake til overskriften igjen; hvor viktig er egentlig pre-season? Hva mener dere? Jeg er faktisk helt enig med Mourinho da han sa etter kampen at vi hadde godt av å tape en kamp. Disse kampene er perfekte til å teste ut hva man vil, finne feil før sesongen starter. Og jeg trenger vel ikke nevne at vi hadde gode pre-season oppbygging med både Moyes og van Gaal og de sto for det tristeste jeg har opplevd i fotball etter det. Så for meg er det viktigst å se de komme i form og at de holder seg skadefrie. At de scorer mål og prøver seg frem. Og so far so good..

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top