Support your own team

English version further down.

Jeg har ikke blogget siden før Wembley. Jeg trengte en liten pause rett og slett og jo nærmere dagene mot Champions League- finalen nærmet seg, jo mer ble Oslo farget rød. Rød på helt feil måte. Dere vet hvor jeg vil hen. Selv om Uniteds sesong allerede er over så måtte jeg vente med å evaluere den før jeg hadde sett finalen nå på lørdag. For det sier seg selv at det ikke kan bli så mye verre enn når City vinner Premier League, Chelsea slår oss i FA-cup finalen og om Liverpool hadde vunnet Champions League så hadde det virkelig vært spikeren i kista.

Jeg elsker fotball, og jeg holdt selvfølgelig med Real Madrid. Før dere (ja dere Liverpool-supportere som klikker i vinkel bare jeg nevner noen andre enn United) sier noe om at jeg hater Liverpool så har jeg alltid hatt Real Madrid som lag nummer to. Sett bort i fra Solskjær og Class of '92 så var van Nistelrooy en av mine favoritter. Jeg hadde sengesett av han og jeg husker hvor trist jeg var da han gikk til Real Madrid. Da det samme skjedde med Beckham så ble det mitt lag nummer to, og det ble selvfølgelig forsterket da Ronaldo dro dit. I mange år så jeg nesten alt av kamper, men alle som er die hard supportere av et lag vet hvor mye som kreves av deg. Jeg hadde ikke samme passion som United og derfor dabbet det litt av, men av spanske lag er det utvilsomt Real Madrid som jeg holder med. Så beklager så mye at jeg gjorde det lørdag også?!!

At Salah ble skadet såpass synes jeg er trist, han er nok den eneste av Liverpoolspillerne jeg unner noe godt, han er verdensklasse og blir nok ikke lenge i Liverpool, ikke om han vil vinne trofèer.

Jeg har aldri likt Ramos, han er også i verdensklasse- men benytter seg alltid av skitne triks. Og det ødelegger fotballen. Selv om han er en av de beste i verden klarer jeg ikke å like han, samme gjelder Costa og Suarez. Når det er sagt så er jeg sikker på at han ikke mente å skade Salah såpass. Alle som har spilt fotball vet hvor fort situasjoner oppstår og det der mener han ikke. Her er folk splittet, og hadde han gjort det samme mot en United-spiller så kunne jeg fort ha hatt en egen mening- rett og slett fordi jeg kan bli farget av meningene enkelte ganger. Og selvfølgelig endrer det kampbildet, det gjør hver eneste situasjon hvor det blir blåst. Det er ikke noen vits i å diskutere hva som kunne hendt om ikke, hvis eller hva. Det er synd for kampen, men skader skjer og det er en del av fotballen. Jeg håper Salah rekker VM.

Han har bært Liverpool en hel sesong, hvor hadde de vært uten han? Bale scorer et av de deiligste målene jeg har sett i turneringen og Real Madrid vinner 100% fortjent.

Så tilbake til overskriften; av andre lag så holder jeg altså med Real Madrid. Men jeg skal ikke leke uskyldig; jeg hadde holdt med hvilket som helst annet lag denne kvelden. Fordi jeg unner ikke Liverpool suksess. Og dere som hater meg for dette hadde følt akkurat det samme om det var United som sto i finalen! 100%!

Dere aner ikke hvor mye hat jeg fikk etter kampen. Av voksne folk som i mange år selv har lagt ut statuser osv om hvor dårlig United er og som har frydet seg over tap. Plutselig var de moralens forkjemper og blitt modne over natta. De sier til meg: 'fokuser på ditt eget lag', 'du vet United har en ræva sesong når høydepunktet er at Liverpool taper' osv osv

Herregud, jeg både elsker og hater Internett enkelte ganger. Det er jo underholding å lese frustrasjonen, alle unnskyldningene og ikke minst hatet mot meg etter de selv har tapt en kamp. Jeg har en fotballblogg, jeg skriver naturlig nok 99% om United, men også om andre lag og store kamper. Så kommer disse triste Liverpool-supporterne til MEG etter tapet for å hate. Be meg passe meg og tenke på mitt lag, men samtidig sitter de å snakker dritt om United. Ja, dere ser ironien sant?

Men for å svare enkelte da; nei, årets høydepunkt var ikke at Liverpool tapte. Det var at det var progresjon i laget. Et lag det vil ta tid å bygge. Liverpool vet vel alt om det? Ikke kom til meg å snakk om at Klopp er underholdene, Mourinho har i det minste vunnet trofèer og det er mer enn det Klopp har klart. Hvorfor vil jeg ikke at Liverpool skal vinne? Fordi de alltid vil være vår største rival. Jeg unner ikke Chelsea, Arsenal eller City suksess heller, med de supporterne har i det minste vett til å unngå bloggen min.

Det ble 7 kamper på meg denne sesongen. Alt for lite i mine øyne, men jeg har reist mye i år; London, New York og Cuba i tillegg til Manchester. Fortsatt moro at folk som aldri har stått på feks Anfield setter min lidenskap til min klubb tvil;) oh well…

Sesongen endte dessverre ikke slik vi ønsket. Mitt første finaletap og la oss håpe det er det siste. Hvordan kampen endte var selvfølgelig utslagsgivende på sesongen. Vi tapte og dermed ingen trofèer i år. En andreplass i Premier League. Skuffende. Men sett ut i fra hvordan United har spilt så ikke overraskede og det er fortjent. Positive ting? Det er progresjon. Men laget er ikke konsekvent. Og det er både Mourinho sin feil og spillerne. Først og fremst så har vi ikke et forsvar til å kjempe i toppen. Alle må byttes ut unntatt Bailly og Lindelöf. Behold Valencia og Young som squadspillere, men vi trenger sterke, klare backer. Jeg vil beholde Shaw, men om han ikke er på godfot med sjefen så bør han selges og noe nytt inn. Bare der har vi ordnet mye selv om United trenger kvalitetsspillere i flere ledd. Det som United må gjøre i sommer er å bygge et lag. Som spiller fast. Det er ikke rart laget ikke spiller bra eller det er balanse når det aldri er noe fast. I tillegg har vi ingen leder. Det må selges mye i sommer, og nytt må inn. Det er sykt å tenke på at nesten alle forsvarsspillerne våre spilte under SAF. På tide med unge, sultne spillere.

Jeg tror både fansen og spillerne trenger en sommerferie nå, litt av en berg og dalbane sesong. Slitsomt rett og slett. Men det er jo det dette innebærer: støtt laget i tykt og tynt. Nå har vi hatt en dårlig sesong, jeg har opplevd et finaletap, og det er faktisk helt greit nå. Det er en del av gamet.

I haven't blogged since before Wembley. Honestly I needed a break, and as the days past, the closer we got to the Champions League final. Everywhere in Oslo there was people in red. The wrong kind of red. You know where I'm going.. Even though Uniteds season is over, I had to wait until the final to evaluate it. It can't get any worse than City winning the league, Chelsea beats us in the FA cup and Liverpool to win the Champions League. Haha, absolute nightmare.

I love football and I obviously wanted Real Madrid to win it. I also use my social media to interact under big games, but I didn't expect the amount of hate I got from Liverpool fans. Before I go any further, Real Madrid has been my team number two since Beckham joined. And with Ronaldo going there later I watched all their games, but I don't have the same passion for Real as I do for United. I just enjoy them playing now and then. So chill just A BIT before you spend your night harassing me after your team lost 😂🙈

But ok, I'm not playing all innocent either. I would have supported any team that played against Liverpool that night. Simply because they will always be our biggest rival. I hate Liverpool and I don't want them to have any success.

I honestly feel sorry for Salah and I hope he's fit to the World Cup. He's probably the only Liverpool player I want to succeed, just not in Liverpool. And if history repeats itself, he's off to a bigger club that actually win trophies soon.

Another player that's world class is Ramos. But I don't like him, he ruins for himself when he plays dirty. It's a shame because he's good enough not too. He's a fighter, but overdo it all the time. Dragging down Salah is normal to him, but I'm sure he didn't mean to injure him that bad. Situations happens so fast, everyone who's played football can understand that. Injuries happens, it's part of football unfortunately. But I think it's super hypocritical to continue the hate in Ramos when they supported the c…. Suarez trough and trough!

Anyhow, Real Madrid won deserved and I loved it. Funny how the scousers motto is You'll never walk alone when Karius had to be supported by Real players after the game because he lay there all alone crying. Hahaha… The title in this post is what a lot wrote to me after the game; 'support your own team' 'you know United is shit when they celebrate a Liverpool loss' etc 😂 like WHY do people contact ME after their loss and talk shit about me and United, saying I should focus on my team. You see the irony right?

This season I went to 7 games. Too little and will do more next season! But I've traveled a lot this year; London, Cuba and New York, but I try my best. But still funny to read hate comments about my passion for United from people in their 40s never visited Anfield 😂🤔

The season didn't end how we wanted to. My first defeat in a final, let's hope it's the last! If we won against Chelsea at least we'd have a trophy to look back at, but it ended in nothing. And it's disappointing. And that's the word I would use to describe this season. Just disappointing. But also deserved. It's no surprise after how we've been playing. But, there is progression. Not everything is negative.

Problem number one was no consistency. And it's pretty easy to fix that: BUY A DEFENSE! Get rid of everyone except Bailly and Lindelöf. Keep Valencia and Young as squad players. A lot is fixed if we get a stable back four, but we also need quality players all over, and A LEADER. United needs to build a team this summer that plays every week. No wonder there's no balance or communication when there's no consistency in the line-up. It's crazy that almost the entire defense played under Fergie?! It's time for new, hungry players.

This summer break will do us good, for both fans and players. It's been a roller coaster of a season. It's been very frustrating at times. But that's the life of a supporter, you support your team no matter what. It was a bad season, I experienced my first loss in a final, and now I'm over it- it's ok. It's a part of the game.

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

9 thoughts on “Support your own team

  1. Greit det du skriver!vi har fått med oss at du hater Liverpool!men hvor hadde United vært uten de gea??han har jaggu redda dere så jævlig mange ganger!og jose,greit at han har vunnet trofeer!men hvorfor presterer ikke United spillerne under han?JO fordi han BEHANDLER United spillerne som dritt!dere har den største klovnen som trener!jeg liker å se alle premier league kamper,United,Liverpool,city osv!men United skuffer meg gang på gang!dere har igjen skaffet dere feil trener!

  2. Du skrev jo akk at hvor hadde Liverpool vært uten salah!tenk litt hva du skriver!!er det feil Liverpool har god spiss?

  3. “Fortsatt moro at folk som aldri har stått på feks Anfield setter min lidenskap til min klubb tvil;)”
    Synes det er litt smålig av deg å skrive dette, det er ikke alle som har økonomi eller mulighet til å dra over. Finnes mange gamle gubber som har holdt med United i 60 år men aldri vært på OT. har ikke de lidenskap da plutselig? Er jo også mange som drar over uten egentlig å like fotball så godt, øl, fest og moro frister jo det og. Du kan farte verden rundt på først klasse med din rike kjæreste, men det er ikke alle som kan det, så litt ydmykhet kanskje? 🙂

  4. Anonym: grunnen til jeg skrev det var IKKE et stikk til folk som faktisk ikke har økonomi til å dra. Men mange sier til meg hvor heldig jeg er fordi jeg kan de til Manchester osv, mens grunnen er at i mange år har feriepenger- og dager gått nettopp til det- så det er hva man gjør det til ofte. United er min lidenskap og prioritet derfor reiser jeg ofte dit. Mens andre har feks biler, dyr, eller annen sport de også liker som koster penger som de fokuserer på.
    Vi nordmenn er heldige økonomisk sett og en fotballtur – om man er sparsommelig er ikke dyrt i det hele tatt om man planlegger. Det er billigere enn å ta en to-dagers i Norge. Og hvem har ikke det i løpet av et år? De som jeg hintet til vet jeg med fakta blåser penger her og der, men samtidig ikke drar å ser klubben de holder med- det synes jeg er spesielt.
    Og ang det siste du nevner- jeg er IKKE finansiert av kjæresten min ????
    Jeg kommer ikke fra en rik familie/livsstil og lever heller ikke et slik liv med kjæresten min heller så vi har all ydmykhet rundt det- bare så det er sagt ?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top