Endelig noe av betydning

8. august har siden vi vant Europa League i mai vært huket av i kalenderen og hele sommeren har jeg ventet på denne dagen. For det er i dag det hele starter. Sesongen 2017/2018 starter med et brak, Real Madrid mot Manchester United. Hvem er størst i Europa?

En seier er selvfølgelig veldig ønskelig og en meget god start på sesongen da vi møter verdens beste lag. Jeg- som de fleste vil at United skal ta trofèer så å starte serien søndag som Europas beste hadde jo vært perfekt!

Jeg har fulgt United tett i sommer og sett alle treningskamper. Laget virker mye mer sammenspleiset enn før og med mye selvtillit. Mourinho har fått rensket litt i stallen og nå består laget vårt mest av unggutter. Antallet minsker stadig av spillere som var under Ferguson og det er en ganske rar tanke at alle de store, gamle spillerne nå er borte. Den eldste er nå Carrick og dette blir vel også hans siste sesong. Så har vi De Gea og Valencia som heldigvis er en stor del av laget.

Det er en ny æra og etter et år under Mourinho begynner det å sitte for spillerne. Alle sjefer har selvfølgelig sin filosofi så det er bare naturlig at alt ikke klaffer med en gang- og mange har spilt under Moyes og van Gaal så jeg tenker vi gir dem forrige sesong for det det var. Mourinho har som sagt kvittet seg med spillere som ikke passer inn og samtidig forsterket laget. Jeg tror også at det kommer en spiller til inn. Kanskje en vi ser i hvit drakt i kveld? 🤔

Uansett- poenget er at spillerne er mer synka nå om jeg kan si det slik. Å se de under trening, sosialt- det er noe annet enn før. Som jeg nevnte er det en ny æra for oss. Det er unge gutter og de setter preg på laget med sine ulike og fargerike personligheter. Jeg synes vi har det mest spennende laget i England nå og jeg gleder meg vilt til å se gutta i aksjon under offisielle kamper! Det er mange jeg har store forhåpninger til og jeg har selvfølgelig mine egne tanker og meninger om sesongen. Men det kommer i et eget innlegg 🤓

I kveld er det supercup-finalen som gjelder og det kåres en "konge av Europa". Det blir selvfølgelig ikke en lett kamp. Det er på papiret verdens beste lag vi møter og et tap vil derfor ikke knuse meg. Men jeg tror helt ærlig vi har en fair sjanse til å vinne kampen. Som jeg har skrevet så er lagmoralen veldig bra og jeg tror alle vil kjempe hardt for denne seieren! I tillegg kjenner Mourinho Real-laget veldig godt. Både de sterke og svake sidene.

Mitt tips: United vinner 2-1.

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

4 thoughts on “Endelig noe av betydning

  1. Hadde vi hatt Jones og baily, så hadde eg vært mer rolig med tanke på seier. Men er litt mer usikker når det er smalling og lindeløv som skal stå imot benzema, isco, bale og ronaldo.
    Men håpet er alltid der..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top