Feriebilder fra Maldivene

19.04.2017 - 08:02 Ingen kommentarer

Himmel på jord.. Maldivene er det vakreste jeg noen sinne har sett og opplevd. Et paradis. Jeg er nesten mer overveldet nå som jeg er hjemme igjen og ser over alt av bilder som er tatt og tenker over alt det fine jeg opplede. Herregud for en fantastisk ferie, den beste og fineste jeg noen sinne har hatt og det blir ikke lett å toppe dette her.

Turen ned var lang, men fin. Vi reiste tidlig på dagen så vi holdt oss våkne en god stund med litt drinker og pokerspilling. Jeg skulle egentlig vært i Dublin for poker NM, men følte at et par spill på TV-skjermen retning Dubai var like moro, vant gjorde vi og ;)

Resorten vi bodde på het Ozen by atmosphere og er en av de nyeste resortene i Maldivene. Det er en liten øy og tror det tok ca 20 minutter for å runde hele øya. Selv om øya er så liten og det er mange villaer så følte jeg faktisk mange ganger at vi var på en øde øy. Tenk deg det- på en øde øy med verdens beste kjæreste. Vi har hatt det så fint og dette blir et minne for livet.

Etter en mellomlanding på rundt fem timer i Dubai så fløy vi videre til Male som er hovedstaden og der ble vi plukket opp av de som jobbet på Ozen og siste strekke før paradis var en båttur som tok litt over en halvtime. Det var tidlig da vi ankom så vi var heldige å fikk hele dagen fra første dag. Vi ble møtt av mange ansatte som ønsket oss velkomne og tok oss med til resepsjonen hvor vi fikk et glass champagne mens de ordnet med bagasjen våres.

Bildet over er fra resepsjonen og under kan dere se hele øya og hvordan vi bodde.

Vi bodde i en water villa hvor vi hadde basseng og trapp på terrassen som gikk rett ut i havet. Det er det fineste jeg har sett i hele mitt liv! Turkist vann så langt vi kunne se og herlig temperatur.

Inne var det god plass og stilen var både ekslusiv, men også eksotisk. Som dere skjønner er jeg ikke den beste på interiør, men veldig fint var det ;)

Vi hadde spa inkludert så det var perfekt med en times massasje etter en lang flytur. Spaavdelingen var kjempefin med stor utendørs lounge med treningssenter tilknyttet og en raw bar. Fint for en veganer ;)

Frokost og lunsj var buffe med masse forskjellig mat (de endret det hele tiden), men man kunne alltid bestille salater, smørbrød, pastaretter, supper osv, men det digge var at de lagde sushi hver dag. Spiste jeg sushi til lunsj hver dag? Ja. Ble jeg lei? Nei! I <3 sushi!! Det kunne jeg seriøst spist hver dag resten av livet mitt.

Øya var delt opp i forskjellige deler med blant annet spaavdelingen, treningsavdeling, aktivitetsavdeling hvor man kunne padle, dykke, snorkle og forskjellige vannaktiviteter. Det var forskjellige restauranter rundt omkring på øya blant annet en indisk, kinesisk og en undervannsresturant.

Første dagen hadde vi booket kinesisk og det er noe av det beste jeg har smakt. Det var så godt! Og mange lurer på hvordan det er å være veganer spesielt på reise og i utlandet og så lenge man gjør litt research og informerer restauranten har det aldri vært noe problem. Tvert i mot! Her var de så snille og service innstilte og de gjorde virkelig alt for at jeg skulle få en bra opplevelse. Og det fikk jeg virkelig, Vegansk mat er langt fra kjedelig og jeg har aldri spist så god mat enn nå som jeg er veganer, mange tror at man må ofre bort ting og går glipp av noe, men det mener ikke jeg. Jeg opplever stadig nye, store og digge matopplevleser.

Den kinesiske og indiske resturanten lå i samme bygning, men det var to forskjellige avdelinger. Jeg klarer ikke bestemme meg for hva som var best siden det er så forskjellige smaker. Jeg elsker begge deler, men jeg er kanskje hakket gladere i kinesisk og spiser mye wok i hverdagen, men jeg må gi begge 10 av 10. Her var vi to ganger på hver avdeling. Like godt hver gang og de endret menyene så vi gikk ikke lei.

Denne suppa fikk jeg som forett den første dagen og den var helt insane god. Beste jeg har smakt noen sinne.

Den første dagen tror jeg må være den morsomste, vi gikk all in og skrudde virkelig på feriemoduset. Her skulle vi oppleve ALT og det med en gang. Vi snakker poolbar, ufrivillig duppert i et basseng, badekar, hengekøye og Vazelina + Rihanna medley på anlegget. Jeg har noen sykt morsomme snaps lagret på mobilen, men det får ligge der. Haha..

Da vi kom tilbake så hadde de lagt frem saronger og en innbydelse til Indian Ocean Party dagen etterpå. Vi var klare vi!

Fra kl 07-18 var det sol og etter det helt mørkt. Men temperaturen svingte lite og den kaldeste på nattan var 28 grader.

Her lå vi ved poolbaren og fikk servert drikke og mat om vi ville. Det er viktig med nok drikke når det er varmt så det var hovedsaklig det jeg passet på å få i meg ;)

Det var også to Unitedkamper mens vi var der og de så vi selvfølgelig! Samme hvor vi er i verden, United skal vi se! På grunn av tidsforskjellen så startet ikke kampene før midnatt så vi passet på å ha sen middag så vi holdt oss gående.

Eneste gangen jeg har mistrivdes i drakt- herregud så varmt og klamt! Haha

Bartenderne var også Unitedsupportere så de båndet vi jo selvfølgelig med automatisk! :D

Inne på den indiske resturanten.

Vannet var like turkist som bildene viser.. Utrolig nydelig og man kunne se alt av fiskeliv så klart. Det var blant annet masse babysharks som svømte rundt oss til en hver tid!

De hadde også utekino på kvelden hvor vi kunne ligge i sakkosekker å få servert popcorn og drinker.

Vi var for det meste i våres hytte på dagen. Vi var også i fellersområdene som poolbaren osv, men det kan man på en måte oppleve over alt i verden. Hvem har vel ikke vært i syden g i en poolbar? Det er digg det, men dette var jo en kjærestetur og hvor ofte opplever man egentlig et slikt sted? Og vi hadde det helt perfekt bare oss to, vi var i fred og slappet av. Hørte på musikk og lydbok, tok et glass vin når det passet seg, et bad eller en nap når man ville. Jeg liker ferier hvor det skjer ting, men aller mest liker jeg å sole meg og slappe av. Lade batteriene. Og det gjorde jeg så absolutt. Jeg savner det skikkelig når jeg ser på bilden, men utrolig glad jeg fikk oppleve Maldivene. Om noen funderer å dra så kan jeg skrive under på at det virkelig er paradis.

Den kuleste opplevelsen må ha vært undervannsresturanten. Her fikk vi se havlivet rett foran oss mens vi fikk servert 7-retters lunsj med vin. Det var en helt fantastisk opplevelse.

Nå har jeg lastet opp bilder i flere timer og det meste jeg har er badebilder eller matbilder så jeg gir meg med dette. Jeg har to mobiler jeg tok bilder fra, pluss Kjetil sin og hans kamera så det er nok mye jeg ikke har fåt med, men nå har jeg i hvertfall postet et innlegg mange har spurt etter!

Verdens fineste ferie var det!