we got our trophy back

Nok en tur på Wembley og nok en seier i boks. Dette må gjerne bli en tradisjon synes jeg og forhåpentligvis blir det en tur til på samme sted denne sesongen..

Southampton spilte en veldig bra kamp og United slet mer enn forventet, men jeg vil ikke si det var flaks at vi vant heller. Etter at Mourinho og Zlatan kom til klubben så har vi fått tilbake vinnermentaliteten. Og å ha Zlatan på banen søndag var avgjørende. Han hadde en vanskelig jobb hele kampen, men var god og får lønn for strevet til slutt. Vi kan takke supersvensken for dette troféet! Prestasjonen til enkeltspillere og laget totalt sett var svak, Martial feks hadde jeg store forhåpninger til, men han skuffet. Det viktigste er selvfølgelig at vi vant, men med det tette programmet fremover så kan vi nok forvente noen slitne spillere..

Før kampen var de fleste Unitedsupporterne samlet på The Torch, jeg var litt sent ute så sto utenfor i kø i nesten to timer, men med en butikk rett ved siden av så manglet det ikke stemning i køen heller akkurat.

Jeg går “dessverre” inn i eget kampmodus ofte på matchdays så jeg er dårlig på å ta bilder. Da er det hyggelig at folk tagger deg på Twitter feks. Møtte denne fyren i køen inn til The Torch og det viste seg at han fulgte meg på Twitter, verden er liten 😉 Eller, jeg tar masse jo bilder på snapchat og der er det lite filter. Men man føler ikke alltid behov for å legge de samme bildene ut på bloggen når man våkner litt hangover dagen derpå. Haha, så dere får legge meg til på snapchat om dere vil få med dere alt neste gang.


Wembley!!! Alltid like stort og stas å gå oppover mot plassene våre.


Jeg elsker å være i England og noe av de hyggeligste er å møte likesinnede på kamp. Engelskmenn er over snittet hyggelige synes jeg, men denne gangen hadde jeg uflaks. En idiot av en fyr står på plassen vår og forventer etter å ha vært meget ufin at vi bare skal presse oss sammen for at han skal få stå der uten billett. For vi nordmenn har tydeligvis ikke rett til å holde med et engelsk lag vi i følge han, selv om jeg er oftere på Old Trafford enn han og kan alle sangene og elsker United mer enn mye annet. Han fikk ikke stå der hele kampen for å si det sånn. Og apropos synging. Det var dårlig med det til tider, men det er ofte bakdelen med å være en av de største klubbene i verden. De som har billetter er ikke alltid de som vil lage stemning. Jeg elsker å synge hele kampen og på en finale så forventer jeg egentlig at alle vil stå, synge, klappe og å heie laget sitt frem. Og det gjorde vi hele første omgang, men da andre omgang startet var tydeligvis stemninga annerledes for jeg ble slått til i ryggen og dama bak meg glefset “sit down” til meg. Mm-hmm….her lager vi stemning folkens… Pipa fikk tydeligvis en annen lyd etter hvert for da sto hun selv og det er noe man bør tillate seg når det er finale på Wembley….

Det var i hvertfall veldig god stemning da vi endelig fikk feiret seieren! Man kan si hva man vil om Ligacupen , men det var utrolig deilig å se spillerne løfte trofèet! Dette trengte både spillerne og vi supportere! En selvtillitboost og selvfølgelig meget deilig å “knock the scousers off their perch”- IGJEN 😉

Vi har ikke Champions League-spill denne sesongen og Premier League kan vi også glemme, så da er det andre cuper vi må satse på og forhåpentligvis var dette en av flere vi tar denne sesongen.


Dette har vært en av de fineste turene mine over til England. Det var moro og endelig kunne dra til London igjen og at det ble kombinert kjærlighetstur og fotballtur- det er jo ganske perfekt for meg, og det er liksom hakket koseligere å dra med en kjæreste synes jeg;) Spesielt da han har bodd i London i mange år og er veldig kjent i byen og vet hvor det er bra å dra ut å spise og drikke. London er også en veldig bra by for veganere og nesten over alt finner du veganske alternativer. Til og med på mer poshe resturanter har de egne veganske menyer og da blir jeg veldig glad. Ikke fordi jeg trenger det så fancy, men at det blir mer og mer normalt 🙂

 

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

One thought on “we got our trophy back

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top