møte med en legende

Om noen spør meg hvem som er mine topp ti favorittspillere i Manchester United så er det en fryktelig vanskelig oppgave å svare på. For det finnes så utrolig mange fantastiske spillere som fortjener å være på den lista. Men mine topp tre har alltid vært klare; Ryan Giggs, Paul Scholes og Gary Neville. Enorme spillere i Manchester United. Vidt forskjellige, men alle tre legender.

I dag fikk jeg møte en av de. 

Sammen med Giggs og Scholes så skrev Gary Neville historie med Manchester United. Han var en del av Fergies Fledgings, the class of ’92.. Han ble kaptein og spilte i likhet som Giggs og Scholes for samme klubb hele livet. Han vant åtte Premier League-titler, tre FA cup-titler, to Champions League-titler og én Ligacup-tittel. Og for meg så er han selve definisjonen på en “true Red”. Han elsket klubben sin, han blødde for drakta og han var virkelig stolt av å spille for Manchester United. Han spilte med passion og vi alle husker feiringa hans mot Liverpool. Da får du en plass i hjertet mitt.

Det som gjør Neville enda bedre er at han virkelig har gode verdier. Han elsker Manchester United og supporterne. Det er dessverre vanlig at spillere er høye på seg selv og kan gi faen i fansen, men der er Neville stikk motsatt. Han gir tilbake. Nå om dagen reiser han Europa rundt og intervjuer folk til boken han skriver. Han bruker pengene han tjente på testimonialkampen sin for å skrive en bok til supporterne. Hvor fantastisk er ikke det!? Sammen med Andy Mitten reiser de som sagt rundt for å snakke med fans som skiller seg litt ut. Og at de ville snakke med meg er faktisk en ære.

Jeg blir sjelden starstrucked. Jeg har vært heldig og møtt mange spillere gjennom årene og det er alltid hyggelig, de er jo bare vanlig mennesker deep down og jeg tror de aller fleste setter pris på at folk er så naturlige som vanlig rundt dem så det har aldri vært noe stress. Men den gangen jeg møtte Sir Alex Ferguson så ble jeg til de grader starstrucked og turte så vidt hilse på han. Det var ikke like ille i dag, men når du sitter å blir intervjuet av en av favorittspillerne dine så kjenner du på det. Fryktelig moro var det! Og for en fantastisk hyggelig fyr. Både han og Andy Mitten er tipp topp karer og det var veldig hyggelig å snakke med dem begge. Det som er ekstra moro er at du merker de virkelig vil lytte, de er genuint interesserte det du sier. 

Sigve- for en fyr! Han er faktisk en av de første jeg husker fra mine første turer over til Manchester og er en liten legende blant supporterne på puber. Og det morsomme er at blant alle disse gale gutta så kan jeg føle meg LITT normal jeg og 😀 haha

I kveld er det kamp igjen og vi er vel så og si allerede i finalen. Det skal godt gjøres å tape dette. Turen til Wembley er allerede booket så denne jenta er klar for finale!

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

One thought on “møte med en legende

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top