wazza

Wayne Rooney har vært medias yndling siden han slo igjennom. På godt og vondt, det er ikke bare glanshistorier vi har blitt servert. Utroskap og fyllehistorier har dukket opp mange ganger og andre supportere elsker å dra dette opp. Han har også flørtet med andre klubber og jeg vet om mange Unitedsupportere som ikke ser Rooney som en legende på grunn av dette. Det synes jeg er helt feil og vi må la det sportslige dømme om han er det eller ei. Og det er faktisk udiskutabelt. Det vi supportere ofte glemmer er at disse spillerne er mennesker. Det er unge gutter som blir superstjerner over natta, de blir forgudet av fans, damene hiver seg etter dem, managere som skal presse mest mulig penger ut av kontrakter. Det er fristelser over alt. Selvfølgelig går folk på en smell. Det betyr ikke at det er greit, men så må vi igjen huske at de tross alt er mennesker, som får tilbud om absolutt alt som bare vi kan drømme om og om man gjør noe så er media der og blottlegger deg. Det er også alltid to sider av en historie og jeg synes det er hyklerisk at vi skal sitte her å dømme folk når vi ikke vet alt bak det. Spesielt når vi vet hvordan avisene i England opererer, de betaler folk får å lage oppslag og historier. Man kan selvfølgelig velge selv om man liker en person eller ikke, det er mange (!!) spillere jeg ikke tåler trynet på, men er de gode så innser jeg jo også det og gir de den kreden de fortjener. Og Wayne Rooney fortjener virkelig en hyllest.

Vi må ikke glemme at Rooney har vært en av vår viktigste spillere hver eneste sesong siden 2004. Han er en legende og vil for alltid være blant mine yndlingsspillere. Det er umulig å glemme alle målene, seierne og minnene den mannen har gitt oss. 

Det er mange gode Rooney-øyeblikk, men min favoritt vil alltid være brassesparket mot City. Jeg skrek meg gal og har et arr på kneet etter feiringa, et vakkert min​ne!

Debuten var også en legende verdig. Hattrick og moroa hadde allerede begynt. Det som gjør Rooney til en av mine favorittspillere er både hvordan han er som person og spillemåten. Det er ingen tvil at han verdsetter klubben vår. Han jobber knallhardt og i tøffe perioder har han kjempet seg tilbake. Den sulten han hadde under kamp, måten han jobbet på og aldri ga opp. Han er en maskin. Det er dessverre naturlig at formen daler jo eldre man blir og Rooney har hatt noen svake sesonger nå, men ikke undervurder han. Han er fortsatt en bidragsyter og så lenge han er god nok så bør han spille. Han er også utrolig viktig i garderoben og han er en spiller mange ser opp til. At andre spillere lærer at knallhard jobbing får deg dit du vil er en ekstrem viktig faktor å ha i klubben. 

Neste ligarunde møter vi Liverpool. Jeg har bare gode minner fra turer jeg har vært over for å se de oppgjørene og Rooney har scoret i mange av dem, både hjemme og borte. Drømmen hadde jo vært at Rooney avgjør kampen på søndag og er tidens mestscorende spiller i historien. Og tenk hvor surt og trist det må være når du er Liverpoolsupporter og samtidig vite at den beste spilleren som er derfra hater klubben og har bidratt til at Manchester United tangerte Liverpool på antall titler. For meg en ganske så deilig følelse faktisk. Fredag drar jeg til Manchester igjen for årets første tur. Liverpoolkampene er selvskrevne, det er den første kampen jeg ser etter når terminlista legges ut og den deiligste å vinne. Slik vil det alltid være. United er virkelig i form nå, måtte det bare fortsette slik!


    

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

19 thoughts on “wazza

  1. Hei AMO ja Rooney har betydd mye Man Utd med opp og nedturer men han fortjener den hyllesten han får og for håpe han scorer til helga hadde vært så deilig og slå scumen 🙂 Du får ha en god tur over AMO missunlig på den turen der ja 🙂 god tur og han fin kveld 🙂

  2. Er helt enig i mye av det du sier og hva han har prestert skal han hylles for. Men lojalitet tar tid å bygge opp og kan lett rives ned, og overgangssakene vil være to riper i lakken, spesielt når et av lagene var city. Men dem som som påstår at han ikke er noe legende kan heller heie på Liverpool.
    Mitt beste stadionøyeblikk var i 2012, United-Liverpool, Suarez første kamp etter rasismeutestengelsen og han hadde tydeligvis gått glipp av forelesningen om hvordan man håndhilser. Rooney scoret begge i 2-1 kamp. Nydelig!

  3. Rooney er jo scouser og Everton-gutt. Mange av poengene din blir noe underlige 🙂

  4. Her kjenner ironien ingen grenser, først en hyllest av scouseren Rooney for så å avslutte med et bilde med teksten could be worse, could be scouse.
    ManUtd supportere må en faktisk bare le av.

  5. 08.01.2017 kl.22:08:
    Overgangssakene vet vi svært lite om sannheten så det skal man ikke legge så mye vekt på. Hvis man leser noe i avisen betyr ikke det at det er sånn. Du bør vite mer om sannheten før du begynner å vurdere riper i lakken..

  6. could be worse,could be scouse? Wayne Rooney er jo fra Liverpool..så ja,han er scouse.Hjelper ikke alltid å være kun deilig skjønner jeg.

  7. Rooney er en av de store legendene i man utd.
    En spiler som har gått i front for sitt lag.
    En kaptein av rang, en målscorer av rang.
    En viktig spiller i garderoben også, kjenner en man som
    er i United med jevne mellomrom, der snakker dem mest
    om cantona og Rooney. Flott jente du forresten

  8. Morsomt at du skriver positivt og hyller scouseren (fellesbetegnelse på alle innbyggerne i Liverpool) Rooney, samtidig som du har på den t shirten 🙂

  9. He he, det værste å være er scouse trøya di passer bra samtidig som du hyller Wassa. Mere scouse enn han skal du lete lenge etter.

  10. Hyggelig at du støtter Rooney og laget ditt, vil forøvrig bemerke at Wayne Rooney er scouser god som noen.

  11. Det er jeg veldig klar over, men jeg hater Liverpool som fotballklubb, samme gjør Rooney….så hvordan er mine poeng underlige..?! Jeg kan historien til klubben min så jeg er fullt klar over at Wazza er fra Liverpool 😉

  12. Ingen regel uten unntak. White Pele en sjeldent bra Scouser! Faan så jeg gleder meg til å banke Scousera nok en gang. Fortjent hyllest til Wazza og sees i baren i Manchester AMO. GGMU!

  13. Skal ikke så mye til for å bli en legende i Manchester United 🙂
    Ja rooney har vært god
    men når dere hyller Keane som bevist går ut for å skade/ødelegge andre spillere (håland) men fortsatt er en “legende” og en annen som sparker publikum (cantona)
    ja da faller det på sin urimelighet å si seg enig i noe som helst når en united supporter lister sine “legender”
    dere har kun 3….Bobby charlton, George Best og Alex Ferguson…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top