thank you sir alex

Dere som leser bloggen min vet hvor mye jeg liker fotball. Det er lidenskapen i livet mitt. Jeg elsker Manchester United og jeg støtter laget i tykt og tynt. Da jeg først ble supporter hadde jeg ikke store kunnskapene om fotball, det er små ting som gjør at du nettopp følger den klubben du gjør i dag. Det kan være at faren din holdt med det laget eller du fikk en lue eller drakt av det laget i gave og det gjorde at du ble supporter. Det tidligste minnet mitt var en sterk seier, United spilte fantastisk fotball og jeg husker jeg tenkte “WOW, så moro!?”. Jeg var ingen fotballjente da jeg var lita, men interessen vokste og Manchester United ble laget. De underholdt meg, David Beckham sjarmerte meg og vår alles Ole Gunnar Solskjær spilte på laget sammen med store verdensstjerner. Jeg har mange helter; Giggs som nummer en og Scholes som en god nummer to. Rio, Vidic, Keane, Ronaldo, Rooney, Neville, van der Sar og Schmeichel for å nevne noen.. Lista er lang. Alle fortjener å bli nevnt, men da blir jeg sittende her. Men alle disse spillerne har noe til felles. De er helter, men den største helten av dem alle er mannen bak dem; Sir Alex Ferguson.

I dag er det 30 år siden SAF kom til klubben. Vi har alt å takke denne mannen for. Han har faktisk formet meg som menneske og har bedytt mye for den jeg er i dag. Jeg er jo tross alt en “fotballidiot”. Som ung var det kult at United vant kamper, men da jeg begynte å lese om klubbens historie og hva den og oss supportere har gått igjennom fikk jeg en enda større respekt. Historie er viktig, og la oss ikke glemme at selv vår kjære Ferguson slet i starten. Resten er nå historie, men la oss tenke på det og gi dagens lag litt pusterom. Vi må vinne i dag, men det hjelper ikke at våre egne supportere sitter på nettet og legger ut nedlatende bilder, memes og kritikk til egne spillere. Det er direkte flaut å lese og alle som kjenner til historien vår bør holde seg for gode til slikt.

Swansea – Manchester United.. Oktober har vært en mørk måned, la oss håpe vi starter november starter bedre. Ingenting hadde vært bedre enn tre poeng i dag.

 

Valget av drakt var ganske lett i dag..


 

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

One thought on “thank you sir alex

  1. Deilig seier idag! Sterke defensivt og god kontroll i hele matchen. Zlatan leverer og er BB. Godt han ikke var benka som enkelte mente…..Rooney satte fart idag og det er lenge siden sist. Carrick stabiliserer midtbanen som i glansdagene. Swansea var stusselige, men et lag er ikke bedre enn motstanderen tilsier. Litt urutinert å ikke bytte ut Zlatan siste halvtimen. Det suger at han må stå over mot Gunners i neste kamp. Heldigvis led ikke Pogba samme skjebnen, men det var nære på. Nå kan vi gå inn i landslagspausen med godt humør. Det er deilig, selvom jeg holder meg unna å lese tabellen! Sir Alex, ingen over, ingen ved siden. GGMU!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top