derfor støtter jeg ikke Rosa sløyfe-aksjonen i år

03.10.2016 - 07:21 71 kommentarer

Oktober er den rosa måneden og Kreftforeningen setter ekstra fokus på brystkreft i samarbeid med Brystkreftforeningen. Ved å kjøpe en rosa sløyfe støtter du automatisk denne saken og det er et flott tiltak synes jeg. At butikker og diverse firmaer fronter dette øker naturligvis fokuset.

Jeg hadde gledet meg til å kjøpe denne sløyfen i år fordi jeg synes det er viktig å bidra i en såpass viktig sak, men ble ganske så skuffet og ikke minst overrasket at de har valgt å produsere dette i skinn.

Konsekvensen til at Camilla Pihl (blogger) velger å designe denne sløyfen i skinn er at mange tusen ikke kommer til å støtte denne saken i år. Utrolig synd! For veganere er det 100% nei med skinn, men de aller fleste vegetarianere er også sterkt i mot dette og her er det snakk om mer enn "bare noen tusen" mennesker.

Jeg er veldig skuffet, jeg hadde gledet meg til å støtte denne kampanjen i år også. Og det hjelper ikke at hun forsvarer seg med at skinnet uansett er fra et dødt dyr, jeg vil da for F ikke gå rundt med skinn fra et dødt dyr som om det skulle være ok. Når hele kampanjen handler om OMTANKE så har hun bomma så jævlig. Utrolig dårlig gjennomtenkt.

At man i 2016 velger å bruke skinn er trist og veldig unødvending. For det er dessverre ikke bare "resteskinn" man bruker. At skinnindustrien bare utnytter avfallsprodukt fra et allerede dødt dyr er en myte. "Flotte" skinnvekser, jakker, sko ol kommer fra dyr som er avlet opp for å få et fint skinn. Og de har det helt forferdelig før de blir drept. En krone til skinnindustrien er en krone til utnytting av dyr. Veldig ironisk at en sak som som skal representere kampen om livet velger å støtte misbruk av dyr og designer et produkt som symboliserer død. 

Og jada, det finnes nok mer forferdelige ting her i verden som er verre! Men selv om det finnes andre saker som er ille er ikke det en unnskyldning gyldig her. Jeg blir bare så frustrert at mennesker med så stor påvirkningskraft velger å gjøre dette uten å blunke. Og det må da være mye billigere å produsere dette i noe annet enn skinn?! Som igjen ville donert mer penger til selve saken og ikke gått bort til produksjonen av sløyfen.. 

Uansett, det er ekstremt viktig å støtte Kreftforeningen. https://kreftforeningen.no/stott-kreftforeningen/ er nettsiden deres og her kan du støtte uten å få sløyfen. Det gjorde jeg og det er noe jeg mener alle bør gjøre. Et lite bidrag har alle råd til. Man vet aldri hvem det rammer og om det er deg eller noen du har nær vil du sette pris på at de får den beste hjelpen.

Ha en fin dag! :D


 

71 kommentarer

Camilla

03.10.2016 kl.10:04

Helt enig. Bra at du skriver om dette!

03.10.2016 kl.11:59

Helt enig! Det er trist. Hadde de produsert den i etisk kunstskinn hadde jeg kjøpt med en gang...

03.10.2016 kl.19:37

Ikke nok med at det skal lages i skinn... men hva går pengene til?

Så klart vil noe av det gå til sin støtte. Men resten av pengene mesker hun seg i.

Om man skal gi sin støtte, an man gi det direkte til foreningen og ikke kjøpe et bevis via et firma som bruker penger på å produsere de sløyfene. Jeg har alltid donert direkte til kilden!

Tommy

03.10.2016 kl.20:41

Hei AMO ser du ikke vil støtte den rosa sløyfeaksjonen i år men hva med å kjøpe en blomster bukket hos feks mester grønn da går jo også noen penger til den aksjonen uten at bare kjøper en rosa skinn sløyfe + att du kan glede deg selv eller andre med en fin blomster bukket :) Og ellers med deg er formen bra etter opprasjonen du har vært igjenom ? ha en god kveld :)

Ann Mari Olsen

03.10.2016 kl.20:47

Tommy: Jeg har donert via nettsiden dems. Finnes heldigvis mange måter å vise sin støtte, synes bare det var utrolig synd at de fronter kampanjen på denne måten da det eksluderer mange mennesker.
Formen min er stigende, tusen takk :)

Tommy

03.10.2016 kl.21:05

Hei igjen AMO det er jeg enig i de burde tenke på at vi folk er forskjellige og de burde bruke noe annet når de lage sånne kampanjer for en så god og viktig sak. Bra att formen din er stigende igjen for vi Man Utd supportere trenger ei som deg :)

Og takk for att du deler det du gjør fra dine turer til Manchester :)

Magnus

03.10.2016 kl.22:53

Skjønner at du er imot det, men du kunne jo kjøpt refleks eller nøkkelring som de hvertfall selger i Vitusapotek men var kanskje den skinn sløyfa som stoppet det også. Uansett bra og viktig å støtte

selv om jeg mener de burde kjørt like stor kampanje for alle typer kreft

Charlotte

04.10.2016 kl.03:04

Ehm, hva tenker de med?? Skal man hjelpe noen og samtidig misbruke andre?? Jeg får helt sjokk.. rosa sløyfer liksom, i skinn.. wtf!

Stian

04.10.2016 kl.10:30

Hva feiler det folk? er det plutselig dyremishandling å lage en sløyfe i skinn? Har du tenkt på at der du bor, var det en gang ett beite, ett område der dyr hadde sitt habitat? SKAM dere, husk at det er slik du ble til. Fordi at for mange hundre år siden så brukte forfedrene dine skinnet til et avdød dyr. Slik er naturen, selv om du er i mot pelsbruk og skinn. Så betyr ikke det at ulven vil la være å angripe deg om du støter på den, eller bjørn for den slags skyld. Er det bedre å hugge ned trærne i skogen for å få ut noen få nylon-tråder... der insekter bor i, og som DYR lever av!

Er det mishandling å bruke pelsen eller skinnet til et dyr som er dødt, eller avlivet av en eller annen årsak! Hadde jeg vært en ulv så ville jeg vært stolt av at noen ville gjort nytte av meg etter livet. SKJÆRPINGS! Alt er ikke dyremishandling!

Ann Mari Olsen

04.10.2016 kl.10:38

Stian: Veldig godt spørsmål du stiller her, Stian. Hva feiler det egentlig folk? Når ble det ok å utnytte dyr for vår egens tilfredstillelse? Det henger ikke på grep å forsvare seg med "at før i tiden så jaktet vi for å overleve og derfor er det greit nå". Verden har utviklet seg såpass at dette ikke lenger er nødvendig, og masseproduksjon av kjøtt er ikke bærekraftig med den stadig økende befolkningen.

Hvor kommer ulv inn i bildet i dette innlegget egentlig? Du snakker om mishandling, jeg snakker om hva slags SIGNALER det gir ut. Om et dyr hadde falt dødt om på bakken helt naturlig så hadde det aldri falt meg inn å bruke skinnet til den. For det er helt unødvending og sender et signal til omverden at det er ok å utnytte dyr på den måten og det er det IKKE.

Og ja, jeg synes synd på ulven. Skal den drepes bare fordi vi presser oss inn i deres territorium?

Jorunn

04.10.2016 kl.10:37

Støtter deg på alle punkt her!

04.10.2016 kl.12:26

Man må faktisk ikke kjøpe sløyfe. Finnes andre ting som "viser" at man støtter denne kampanjen.

Ann Mari Olsen

04.10.2016 kl.16:22

Anonym: ja? Det skrev jeg også i innlegget om du hadde giddet å lest.

04.10.2016 kl.12:34

https://no.wikipedia.org/wiki/Polyester Så dette er altså bedre for miljøet å bruke?

:)

Ann Mari Olsen

04.10.2016 kl.16:22

Anonym: alt er bedre enn at uskyldige dyr må bøte med livet for at folk skal ha skinn, så ja- mye bedre. :)

Inge

04.10.2016 kl.12:54

Jeg synes det er synd at det er bare fokus på brystkreft, rosa sløyfe burde vært for alle kreft typer. Men helt enig Ann Mari at å lage dette i skinn er veldig unødvendig. Vi får håpe på en god sesong på OT i år.

bjørn k

04.10.2016 kl.13:00

Støtter deg på dette. men!!! jeg har da sett deg på diverse jakt, blant annet på bjørn..... og du har ikke noen sko med skinn???

Ann Mari Olsen

04.10.2016 kl.16:20

bjørn k: det stemmer at jeg har deltatt på jakt da jeg fortsatt spiste kjøtt. Det har jeg forøvrig heller aldri nektet eller skjult? Og Nei, jeg har ingen sko i skinn. Det lages like fine i uekte. Det gjelder jakker, vesker osv.

Carsten

04.10.2016 kl.13:07

Her snakker vi virkelige verdensproblemer når din støtte står og faller på materialet sløyfen er produsert i. Blir bare komisk spør du meg! Vi har det mao alt for godt her på bjerget når dere lar være å støtte kreftsaken pga at sløyfen er produsert i skinn. Dere våkner forhåpentligvis opp en dag dere også og innser at det finnes viktigere ting i livet å bruke tida si på.

Ann Mari Olsen

04.10.2016 kl.20:48

Carsten: for deg er det kanskje samme faen, men for meg er et dyreøober verdt enn en sløyfe og for at du skal få biff på lørdagskvelden. Derfor er jeg veganer og vil derfor ikke kjøpe noe i skinn. Men vi er enige om en ting og det er at det er villig å støtte forskning på kreft, håper du også har bidratt:)

Erik

04.10.2016 kl.13:12

Fortell meg, hva har du på føttene? Tovet ull? Eller det går vel ut over sauen. Flettede bananblader?

Ann Mari Olsen

04.10.2016 kl.16:24

Erik: ull bruker jeg heller ikke. Jeg bruker sko som ikke er laget av skinn eller andre produkter som stammer fra dyr. Ganske enkelt faktisk.

Hanne

04.10.2016 kl.13:14

Hvis du ikke hadde hatt nesa godt plantet i din egen navlelo, kunne du vinklet innlegget ditt omtrent sånn: kanskje noen reagerer på at en av de rosa sløyfene i år er laget i skinn, men det finnes mange andre ting du kan gjøre eller kjøpe for å støtte årets aksjon! Men neida, du velger å lokke lesere inn med en boikott-vinkling. Det er bare å gratulere. Hvis du og saueflokken din imidlertid er i stand til å heve blikket, finner dere andre måter å støtte aksjonen på her http://nettbutikk.kreftforeningen.no

Ann Mari Olsen

04.10.2016 kl.20:44

Hanne: takk for link, jeg har allerede støttet kreftforeningen og fornøyd med det, men kommer ikke til å støtte denne kampanjen og det med god grunn. Og jeg er heldigvis ikke alene om det, MANGE har reagert på at de velger å bruke skinn. Det er urovekkende at de velger det med tanke på signaler angående dyrenes rettigheter og kostnad til produksjonen av sløyfen. Og slike ting synes jeg er viktig å få frem.

Tommy

04.10.2016 kl.14:00

Dette er like utafor som hu som ikke lot barna spille fotball, og ga idrettslaget skylden fordi fotballen ble finansiert med loddsalg.

Ei skinnsløyfe ekskluderer ingen. Ekstreme holdninger, derimot.

Det er synd at ekstreme holdninger (som her, vegxxxisme, skal komme i veien for støtte til en god sak.

Ann Mari Olsen

04.10.2016 kl.16:26

Tommy: da vil jeg gjerne vite hva du synes jeg gjør som er så ekstremt? At jeg ikke støtter utnyttelse av dyr? Nå er jeg interessert på svar..:)

JRF

04.10.2016 kl.14:38

Flaks at du kommer til å støtte blå sløyfe aksjonen og Movember aksjonen da. For du skal det ikke sant?

Bjørn K

04.10.2016 kl.14:59

Hmmm du ville ikke poste det jeg skrev at du jakter på bjørn og andre dyr. Er det dobbeltmoral ute å går her???

04.10.2016 kl.15:39

Går ut i fra du aldri har spilt med et

Par fotballsko av skinn eller sparket på

en ball ?

Ann Mari Olsen

04.10.2016 kl.16:27

Anonym: jo, men som veganer avstår jeg nå fra produkter som har bidratt til utnyttelse av dyr :)

Marie

04.10.2016 kl.15:50

Hva med å kjøpe en av de andre rosa sløyfene som ikke er laget av skinn?

Ida

04.10.2016 kl.15:52

Helt enig med deg!

jeger andreas

04.10.2016 kl.16:17

Skal sende deg en flott ekorn truse av årets ekorn så du får se hvor flott det er med skinn og pels🙂

T

04.10.2016 kl.20:22

Alle har sine meninger A.M.O , du trenger ikke være så spydig til folk som ikke mener det samme som deg.. Husk at du er avhengig av leserne dine

Ann Mari Olsen

04.10.2016 kl.20:33

T: spydig? Jeg har kun svart på spørsmål eller påstander som ofte ikke er riktig. Selv om jeg ikke har smileys etter hver setning så er jeg ikke sur eller spydig.

Hans petter

04.10.2016 kl.21:10

Hvordan forsvarer du din store interesse for fotball? Både sko og fotballer er laget av dyrehud....

Ann Mari Olsen

04.10.2016 kl.21:47

Hans petter: Jeg spiller ikke fotball lengre? Hva andre mennesker bruker har jeg dessverre ikke mulighet til å bestemme.

...

04.10.2016 kl.22:21

Mannen til fotballfrue henger ut innlegget ditt på facebooksiden sin :/

hege

04.10.2016 kl.22:28

At du velger å ikke støtte kreftaksjonen fordi sløyfa er laget av skinn er opp til deg.

Men hva med fotballsko du digger (skinn) fotball,du digger (skinn. Sko/støvletter som kanskje er i skinn. Hva med alle veskene du har (noen av de er nok i skinn)

Håper du kan svare på dette

Ann Mari Olsen

04.10.2016 kl.22:40

hege: Hei Hege. Jeg liker sporten fotball, men hva de fotballspillerne bruker av sko kan jeg dessverre ikke bestemme, det gjør sponsoren dems. Jeg bruker ingenting i skinn. Jeg har ingen jakker eller vesker i skinn/pels.
Jeg kan kun gjøre mitt for å gjøre minst skade på dyr, hva andre gjør/kjøper kan ikke jeg bestemme.

Øyvind

04.10.2016 kl.22:33

"..."

På samme måte som Ann Mari Olsen "henger ut" Rosa Sløyfe-aksjonen her på bloggen sin?

Kan vi ikke droppe barnslige avsporinger som å kalle ting "uthenging" og bare ha saklige diskusjoner? Liksom, prøve å være voksne mennesker?

Øyvind

Ann Mari Olsen

04.10.2016 kl.22:45

Øyvind: Jeg synes det er viktig å få frem slike ting, at man bruker en dyrere måte å produsere dette på synes jeg er synd da det både er unødvendig og trist og noe de bør ta innover seg til neste år siden det er mange som har reagert om mange droppet å donere penger.

At mannen til fotballfrue henger ut meg derimot må jeg ta med en stor dose humor. At han ikke skjønner forskjell på innlegget mitt og sammenligner det med at jeg liker en sport er jo underholdene. Men fotballspillere er vel ikke kjent for å være de smarteste :D

04.10.2016 kl.23:01

Jeg er ikke verken veganer eller vegetarianer, men kommer allikevel ikke til å kjøpe noen rosa sløyfe i år så lenge de er laget av skinn. Tipper mange kroner vil gå til spille der!

Jaujau

04.10.2016 kl.23:59

Vel, jeg har sko av lær, skinnmøbler... Tror minsanten jeg har et par semskede hansker også. Belte av lær.. Det er fjær i dyne og puter.

Jeg er ikke veggis, men heller ikke noen stor kjøtteter. Gidder ikke være fanatisk verken på den ene eller andre siden..

Nei, jeg er ikke for pels..der ales dyrene opp kun for pelsen. Man spiser ikke mink, rev og sånt. Jeg spiser ikke kaniner heller, men vet mange gjør. For meg er det kjæledyr. Silkeplagg er vel også litt udigg..man dreper larver i kokonger for å få den silken.

Rosa sløyfe i skinn synes jeg var noe unødvendig. På den annen side pleier jeg ikke kjøpe sløyfer uansett.

Wayne

05.10.2016 kl.00:27

Du kommer med denne kommentaren;

"Et lite bidrag har alle råd til. "

Nei, det er ikke alle som har råd til det, nemlig. Er mange i dette landet som såvidt får pengene til å rulle frem til neste lønning. Og da tenker jeg ikke på de som sløser penger, men de som virkelig må planlegge hele uken for å få nok til det dem skal ha. Og når du og andre da kommer med at; " Alle har råd til et bidrag." Hva tror du dem tenker da? Skal ikke gå mer inn på det, jeg tror jeg har gjort meg forstått nå.

Ann Mari Olsen

05.10.2016 kl.07:13

Wayne: Hei, det var ikke meningen å være frekk eller utenksom da jeg skrev det. Men å støtte Kreftforeningen er veldig viktig og om det er snakk om 20kr i løpet av et helt år feks så er det mye bedre enn ingenting.:)

05.10.2016 kl.03:51

Så mange rare mennesker i kommentarfeltet her, jeg støtter deg iallefall.

Idiotisk å bruke skinn.

Hans

05.10.2016 kl.06:08

Hei.

Ser av dine mange bilder at du er storforbruker av både nylon-klær, kroppspleieprodukter, diverse plastprodukter, mobiltelefon osv

Anbefaler deg å lese litt om:

- produksjon av plast (plast kommer fra olje, og er ikke akkurat miljøvennlig)

- produksjon av silikon, halvledere mm. (trengs for å lage mobiler o.l. og er ei heller miljøvennlig)

- Mikroplast (kommer fra nylon, kroppspleieprodukter, poser osv. og havner til slutt alltid i havet og er et av verdens største miljøproblem).

Og selvfølgelig også les deg opp på konsekvensene av alt annet du driver på med som forurenser planeten på et nivå pr. person som er langt over bærekraftig (jeg tipper du kan finne litt; vi i Norge er dessverre i verdenstoppen på det meste som har å gjøre med overforbruk og "karbonavtrykk"); om du virkelig er opptatt av hva som er bærekraftig og av velferd for alle verdens dyr da...

Ann Mari Olsen

05.10.2016 kl.07:17

Hans: Hei, noen storforbuker av kroppspleieprodukter, klær, mobiler osv vil jeg ikke si jeg er. Jeg gjør mitt beste for å ta var på miljøet og her tør jeg påstå det er langt over det Ola Nordmann gjør :)
Miljøet er noe alle må ta ansvar for, men for meg er det viktigere å fokusere på at dyr ikke skal bli utnyttet og spiser derfor ikke kjøtt eller andre produkter fra dyr. Når man stopper å spise kjøtt, meieriprodukter osv så sparer man samtidig miljøet mye! Vinn-vinn :D

Steffen

05.10.2016 kl.06:09

Ha en fin dag, veganerduckface!

Andre Hauge

05.10.2016 kl.07:10

En idé Ann Mari, som du kanskje heller kan støtte? Hva om vi laget sløyfene av skinn fra de menneskene som dør av kreft? Hadde det vært noe for det enorme egoet ditt?

Ken

05.10.2016 kl.09:32

Ann Mari... Godt skrevet! "Dette" er også godt skrevet:

http://www.nyhetsspeilet.no/2010/10/10-myter-om-brystkreft/

M

05.10.2016 kl.10:06

De selger rosa sløyfe i vanlig materiale også. Feks på Lindex har de et billigere alternativ til Camilla pihl sin som ikke er i skinn. Støtter saken da også, og får gått med sløyfe.

Ann Mari Olsen

05.10.2016 kl.11:00

M: heldigvis finnes det andre alternativer også :) bare synd de fronter det med skinn..:/

Anonymus-pus

05.10.2016 kl.10:50

Kjære, kjære Ann Mari... vet du hva jeg foreslår?at du går til en tannlege og filer bort hjørnetennene dine! For du har de fordi mennesker i utgangspunktet er rovdyr, de er der for å spise kjøtt! ser du en sau, hest eller ku som har skarpe hjørnetenner?? Nei, hvorfor? fordi de er byttedyr, ikke rovdyr slik som oss mennesker! Forresten så er jo endelig høstjakta i gang!

Ann Mari Olsen

05.10.2016 kl.10:59

Anonymus: bor du i en hule og dreper byttet ditt selv også da eller? Og hvorfor trenger du bestikk om hjørnetennene er grunnen til at vi mennesker spiser kjøtt? Selv om en ting var vanlig før for å overleve betyr ikke at det er riktig :) kanskje du er for slaveri også eller at fargede mennesker og damer ikke hadde stemmerett? Slikt var jo også helt vanlig før..

Silje

05.10.2016 kl.13:07

Skjønner deg godt. Syntes det er veldig synd de plutselig skal begynne å lage sløyfer av det. Håper det er første og siste gang.

Stella

05.10.2016 kl.14:24

Hvilke sko bruker du? ikke fortell meg at du ikke eier et par skinnsko da....

Ann Mari Olsen

05.10.2016 kl.14:46

Stella: jeg har to par sko som har skinndetaljer på, men de er over tre år gamle begge to og de ble kjøpt lenge før jeg ble veganer. Når de allerede er kjøpt så kaster jeg de ikke før de er utslitt, det er ikke miljøvennlig det heller, men jeg kjøper ingenting av skinn nå og der er jeg 100% konsekvent :)

hege

05.10.2016 kl.16:10

Jeg skjønner ikke mentaliteten din. For få dager sidem ble du operert pga kreft. Burde du ikke da være så taknemmelig for å være i live at det er samme f... Hva sløyfa er i? "Det dør flere hundre i Norge pr år,fler barn mister sin mamma pga kreft. Mdn duvnekter å gå med en sløyfe fordi det er skinn. Det er jo så dumt..

Ann Mari Olsen

05.10.2016 kl.18:30

hege: Jeg kan prøve å forklare så godt jeg kan. Jeg klarer ikke å lukke øynene å kjøpe den sløyfa nettopp fordi den er laget i skinn og det er jeg 100% i mot. Jeg er veganer og støtter ingenting som går på utnyttelse av dyr. (Det gjelder alt av klær, mat og alt av produkter). For meg så er det helt feil og innlegget mitt er rettet mot de som er markedsansvarlige for denne kampanjen for her har de bommet grovt. Å bruke skinn i en så viktig kampanje i 2016 er sjokkerende da de eksluderer mange tusen mennesker som ikke støtter skinnindustrien. Alle er ikke veganere, det kan være personlige valg og meninger bak eller religion- muslimer feks kan ikke spise/bruke skinn fra gris og dermed kan de ikke kjøpe det.
Selvfølgelig skjønner jeg det er viktig å støtte! Derfor overførte jeg penger direkte til Kreftforeningen :) Det handler om mye mer enn å nekte å gå med den sløyfa, det er handlingen bak og jeg synes det er helt høl i huet å bruke skinn da det er helt unødvening og det finnes mange bedre og billige alternativer.
Om feks H&M hadde hatt en kampanje der de hadde donert et overskudd el til en sak, men klærne kommer fra barnearbeid så hadde jeg ikke villet støttet dem selv om det de gjør nå er bra, men det som ligger bak er dårlig. (Et eksempel)
Vi som forbrukere legger igjen en "stemme" hver gang vi kjøper noe. Det viser hva vi er villig å kjøpe og ikke kjøpe. Det er derfor jeg ikke støtter denne kampanjen i år da jeg er helt imot det de har produsert den med.
Håper det ga en forklaring.

Ken

05.10.2016 kl.18:57

Ann Mari Olsen... Du sover dels gjennom livet. Mitt råd til deg er å våkne opp til livet og dele noe som virkelig kan redde liv! Halloooo... Så du ikke meldingen min? Specsavers? I så fall, tilgitt :-)

Chris

05.10.2016 kl.19:01

Hei! Hvor ofte drar du på fotballkamp??

Ann Mari Olsen

05.10.2016 kl.19:11

Chris: Kan ikke se hvordan det er relevant her? Om det er pga miljøet du tenker så er det ikke derfor jeg er veganer.

*

05.10.2016 kl.20:20

Synes det er påfallende hvor mye usaklig du har fått av kommentarer på innlegget etter Fotballfruemannen delte innlegget ditt...

hege

05.10.2016 kl.20:39

Er jammen godt det er forskjell på unge jenter.

Jeg har ei på 17 år og hun sa i dag" du mamma ,jeg har ett ønske☺ kan jeg få en sløyfe til 30 kr fordi jeg ønsker å støtte kreftaksjonen💕 jeg sa at noe kanskje var i skinn så kunne kanskje ikke velge. " men mamma da,jeg støtter kreftaksjonen uansett skinn eller ei. Hun hadde tårervåte øynene da

Hun fikk sløyfa,fordi dette er viktig fot henne.

Fred

05.10.2016 kl.20:48

Wow! Har egentlig ikke lest bloggen din før, eller innleggene dine på Nettavisen, for jeg har trodd det kun har handlet om sex-greier, Man United eller sminketing, osv. Men her slår du virkelig til, og at det første innlegget jeg skal lese fra deg faktisk har gått såpass inn på meg en veldig overraskende!

Jeg synes det er veldig bra at du "tør" å poste dette, og jeg er helt enig i det du skriver. Det er helt idiotisk av å ha årets rosa sløyfe i skinn, hvor også jeg i år vil unngå å kjøpe sløyfa, i liket med deg og tusener av andre. Det er viktig å vise at det de driver med her ikke er greit. Utnytting av dyr er virkelig helt grusomt og totalt unødvendig. Å sette ditt profilerte navn bak dette tror jeg øker bevisstheten til en god del mennesker, og selv om de kanskje likevel vil kjøpe skinnet, kanskje de i alle fall tenker seg godt igjennom det.

Drit i de idiotiske kommentarene som du har fått her. Folk forstår ikke, og de som utnytter dyr har av en eller annen grunn en tvang til å angripe de som ikke gjør det. Ved å lese kommentarene ser jeg også at mange faktisk ikke har lest innlegget de faktisk kommenterer, ved å påstå at du faktisk ikke støtter Kreftforeningen.

Stå på! Du gjør en viktig jobb, og jeg tenkte at du kanskje trengte et støttende innlegg blant alle de negative. Håper folk tar til fornuft, og i alle fall tenker godt gjennom hva du har skrevet her. Og du, jeg vurderer faktisk å begynne å lese bloggen din videre og.

Birgitte

05.10.2016 kl.21:55

Jeg syns det er flott at du blogger om aktuelle temaer, blant annet innlegget #sjekkdeg, som ble veldig personlig og gav et nært inntrykk av hvordan du opplevde det. Jeg er rimelig sikker på at det var mange som bestilte time og fikk sjekket seg nettopp på bakgrunn av det innlegget! At noen velger å bruke det innlegget mot deg i kommentarfeltet nå syns jeg er direkte hårreisende! Da har de tydeligvis ikke forstått poenget med innlegget ditt.

Jeg kommer heller ikke til å kjøpe meg en rosa sløyfe i skinn, da jeg ikke kan se hvordan man kan markedsføre noe så viktig med en skinnbit uten å sitte igjen med en besk smak i munnen. At folk velger å angripe deg for dette viser bare at du traff et sårt punkt hos dem.

Det er - som du ettertrykkelig skrev - fint mulig å støtte Kreftforeningen uten å gå rundt med en bit av et kadaver på kroppen, klippet og pyntet opp..

Stå på!!

Lars a

06.10.2016 kl.10:59

Du er så imot skinn som du sier, et kjapt søk på google så finner man bilder hvor du har på-Skinnprodukter.. Hva sjedde med og kunne bruke skinn da, og ikke bruke en skinn sløyfe som faktiSk er laget av avfall og ikke laget en egen farm for og avle så de kan lage sløyfer.

Du skriver mye bra! Men dette her var skuffende og lese.0

Ann Mari Olsen

06.10.2016 kl.15:44

Lars a: jeg bruker ikke skinn, de bildene du har sett er av imitert skinn. Dvs fake. Det ser helt likt ut, så hva er da poenget med skinn? Jeg hadde jo aldri skrevet at jeg var imot skinn, men samtidig brukt det ;)

Linn

06.10.2016 kl.20:52

Støtter deg 100% i det valget. er veggis å bruker ikke skinn selv!

Skriv en ny kommentar

hits