Kampen om Manchester

Etter at Mourinho kom inn portene på Old Trafford så har det skjedd mange store og nødvendige forandringer. Manchester United har igjen blitt det fotballaget de var kjent for. Et lag med verdensstjerner, et lag som dominerer kampene, en stadion bortelagene gruer seg til å besøke, entusiastiske supportere og ikke minst en vinnermentalitet. Manchester United er tilbake.

Etter tre runder i Premier League er vi ubeseiret. Ni poeng. Det samme gjelder Manchester City. Dette blir første kamp i årets Premier League at et (eller begge) av lagene ikke går seirende av banen, hvem vil stå som top of the league etter fjerde runde? Vi står ovenfor en høykvalitetskamp uten like.

Jeg elsker derbykamper og jeg drar alltid over til Manchester for å oppleve det live. Poenget med sesongkort er jo nettopp å få sikret meg de største kampene. For det er en helt spesiell atmosfære i byen foran slike kamper. Alle snakker om det, gjerne uker i forveier. Dagen før dagen er det naturlig nok den største snakkisen av alt. Laguttak, spillere som er i form og ikke, formasjon, resultat.. Alle er gira og man håper selvfølgelig at laget man holder med skal vinne. For er det en kamp som er vond å tape så er det mot City. Det blir ikke en lett kamp dette her, for noen av lagene. Spillerne kommer til å være ekstra skjerpet, noen med litt mer nerver enn andre, piggene er ute og alle er klare for å kjempe. City har vært sterke innledningsvis og kanskje hakket kvassere enn United, men begge to er ubeseiret og jeg tror ikke det blir en overkjøring her av noen. Agüero er ute og det er nesten litt synd, jeg hadde håpet at begge lag hadde stilt med sitt beste mannskap, men man må jo også være lettet over at en av verdens beste spisser er utestengt. Og det var helt på sin plass også. Det kan fort bli avgjørende og jeg håper selvfølgelig på det!

Jeg tror United vinner 3-1 og har satt penger på det på Betsson så gjenstår det å se om man kan cashe ut ved kampslutt. Det viktigste er at United vinner. Jeg har bursdag på søndag og det eneste jeg ønsker meg i gave er 3 poeng.

Nå er det på tide å dra til Gardermoen. Deretter blir det storhandling på Megastore, jeg elsker draktene denne sesongen og skal kjøpe meg alle nå. Har bare hjemmedrakten hittil, men må jo ha den hvite og blå også. Damedrakten har veldig fin passform i år og den er helt vanlig i størrelsen. Jeg ligger mellom en x-small og small i drakter så jeg kjøper ofte barnemodellen, men snittet på damedrakten er så fin i år at det blir den. Også må jeg ha keeperdrakten. Dyrt å være supporter kan man si. Jaja, men det er det verdt. Følg med på Snapchat og Instagram, det er der det blir lagt ut mest i helgen, og det blir ikke kjedelige greier. 


 

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

6 thoughts on “Kampen om Manchester

  1. Håpe på en spennende og målrik match:) Har også trua på seier i mårra:) Med dæ på tribunen så bli det seier:) Gratulerer med dagen på søndag, og kos dæ i Manchester:)

  2. City:):):)dere ble rett og slett voldtatt utpå der!40-60 ballbesittelsen til city.med aguero kan dere regne med stor tapp

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top