finale

Da nærmer EM seg slutten. Det har vært to fantastiske uker i Frankrike hvor jeg opplevde mye moro, det var også veldig betryggende at de tok sikkerheten på alvor og det var bevæpnede politi over alt. Vi følge oss trygge og det var godt.

Turen startet dog litt kronglete da SAS nok en gang hadde overbooket flyet ned til Paris og valgte ut oss fire ?heldige? til å måtte ta et senere fly med mellomlanding i Køben i fem timer. Vi skulle på kamp samme dag så det var naturlig nok helt uaktuelt for oss. Men flyet var jo fullt og de sa de bare måtte nekte oss. Ingen gadd å bytte med oss heller, men det var helt uaktuelt- jeg skulle med det flyet! SAS må seriøst gjøre noe drastisk med rutinene sine, kompensasjonen var 250 euro?! Vi hadde da mistet en hel dag i ferien og gått glipp av kampen hvor billetten kostet over 1000 kr. Hadde SAS økt kompensasjonen så hadde jo andre folk som ikke hadde planer takket ja! Vi nektet å gi oss og det ble store forsinkelser og kapteinen kom opp for å prøve å løse det. Han forsto heldigvis at ferien våres sto på spill så han strakk seg til det ytterste for å hjelpe oss. Heldigvis var det en svenske som også skulle på kamp, men ikke før dagen etter og han forsto hvor viktig det var for oss så han sa fra seg plassen sin. De sendte også ei annen i crewet på et senere fly, Kasim fikk sitte på klappsete sammen med flyvertinnen og Anders fikk plass i cockpiten! Haha- vi kom oss med! Lønner seg å stå på sitt. Flyet ble forsinket over en time, hvor mye må ikke SAS betale ekstra for det?? Hadde det vært så vanskelig å høyne summen til si 7000 kr?! Klart folk hadde byttet fly for det og det hadde ikke blitt forsinkelser.

Vi kom oss heldigvis til Paris og ferien kunne starte! Første kamp vi så var Wales- Nord Irland

Will Griggs on fire!

Dagen etter dro vi til Tolouse for å se Ungarn – Belgia


Så ble det Nice, Monaco og Cannes før Marseille for Polen- Portugal

Klare for å heie England frem?


 

Siste kamp var Frankrike- Tyskland og det var litt av en kamp! Helt sjukt bra liv over alt, etter kampen hang folk i trær og lyktestolper for å feire. Jeg holdt jo ikke med noen, men med tanke på hvor vi var så var det vel like greit at Frankrike gikk videre.

Jeg må si jeg er litt skuffet over EM i år. Jeg hadde forventet meg litt mer for å være ærlig. Det er for mange lag som går videre synes jeg. Moro å se at Island kom såpass langt, men selvfølgelig utrolig bittert at de slo ut England. Denne sommeren har vært fylt med fotball og det er deilig. Neste helg er det første pre-season match også borte mot Wigan. De er det på med drakt og ekte fotball-lidenskap kommer atter igjen tilbake 😀

I dag er det finalevorse hos Hanne og Kasim før vi tar turen ned til kontraskjæret en siste gang. Jeg håper det blir en spennende kamp, ikke at jeg holder med noen lag i dag heller, men gjennom mesterskapet har Frankrike være best og om ikke Portugal virkelig kjemper i dag mener jeg vertskapet bør vinne. 

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top