#ZlatanTime

Her kommer en liten hilsen fra Frankrike! Jeg ligger i skrivende stund ved bassenget her vi bor i Korsika og nyter noen late dager i sola. Jeg er nettopp ferdig med å lese "Jag är Zlatan" og da følte jeg det var på tide å lage et innlegg her om det.

Zlatan til United, dere!!! Fy faen så deilig!!! Dette er noe jeg har håpet på så lenge og endelig ble det bekreftet. Jeg har alltid likt Zlatan og anbefaler alle til å lese biografien hans. En skikkelig snill og ordentlig fyr tross badboy-stempelet media ofte har gitt han. Han er uten tvil en av de beste spissene i verden og at han nå er hos oss er ganske så surrealistisk. United er vant med å ha store stjerner, men det er like stort og sykt hver gang en slik signering finner sted. Jeg hadde ønsket Zlatan til Premier League uansett hvilken klubb han hadde valgt, jeg digger han og ligaen trenger spillere som han, og han har selvfølgelig klasse nok til å velge United. Så fort draktnummeret blir bekreftet så sendes det en bestilling herfra for å si det sånn. Dette var julaften, og jeg vi har nok mye mer i vente..

Etter 29 år takker også Giggs for seg. Det kom ikke som noen overraskelse, men det er trist. Giggs vil for alltid være min favorittspiller og mye av grunnen til at jeg ble Unitedsupporter er det fantastiske spillet hans. Hvordan han herjet ned på siden, det uforglemmelige målet mot Arsenal er kanskje det beste minnet jeg har fra jeg var lita og å se den fantastiske fotballen han og resten av United spilte gjorde at jeg ble fan for livet. Ryan Giggs er unik og vi kommer aldri til å se en slik karriere igjen, hvordan han endret spillermåte og pushet kroppen til å klare å holde seg fit til å kunne spille for Manchester United i så lang tid. 29 år i klubben, 963 kamper. Han vant det som kunne vinnes. Det må være fryktelig hardt for han å forlate klubben nå, men det er rett tidspunkt. Ingen overraskelse at Mourinho vil ta med seg Rui Faria som assistent-trener og det synes jeg er riktig. Det er på tide at Giggs får større ansvar enn kun en plass i teamet. Han har vokst opp med Ferguson og fått prøve seg som manager og høyrehånden til LvG. Det er nok mye bra han tar med seg videre, men det viktigste er nok sulten på angrepsfotball. Det blir spennende å se hvor han går og jeg VET han kommer tilbake til oss en vakker dag.

Og apropos vakre dager. Jeg har vært borte i litt over en uke nå, men det føles ut som en evighet. Vi har reist så mye at det virker som mange uker og enda har vi mange dager igjen her nede. Frankrike er et fantastisk fint land, jeg har vært her før et par ganger, men da kun i Paris. Vi startet ferien med å dra ned til hovedstaden hvor vi så Wales- Nord Irland og det var et sinnssykt liv på tribunen. Will Griggs on fire ble sunget i 90 minutter. Vi ble over en dag og dro videre til Toulouse for å se Belgia mot Ungarn. Der ble vi også en dag for så å reise ned til Nice. Deretter ble det Monaco og Cannes et par dager før vi dro til Marseille for kamp igjen. (Polen-Portugal). Nå har vi nytt noen late dager i Korsika og det har vært utrolig deilig. Stranda hver dag og inn til byen om kvelden for å spise og for å se kamp. Her blir vi noen dager før vi igjen tar turen til Marseille for å se Frankrike-Tyskland. DET blir en stor kamp! Nå som England er ute så holder jeg ikke med noen lag, håper bare på god underholdning og at det beste laget vinner. Det er det ikke ofte jeg sier!

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

2 thoughts on “#ZlatanTime

  1. Du er sinnsykt heldig som er der nede, og sett så mange flotte kamper, heia Tyskland, ønsker deg ett fortsatt flott opphold.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top