FOTBALLGALSKAP

På tide å blogge om noe annet enn mitt forhold til mat kanskje? Vil først og fremst takke for alle positive tilbakemeldinger jeg har fått fra dere i det siste. 2016 er året for forandring og jeg er sikker på mange av dere kommer til å ta steget mot en mer vegansk livsstil i år og det er hyggelig at dere følger med her:)

Min største lidenskap i livet er fotball. Så enkelt, en sport betyr alt for meg. Eller mer riktig; Manchester United betyr alt for meg. De fleste forstår ikke at det kan bety så mye for meg, men jeg er en “alt eller ingenting-person”. Enten så er jeg ganske så likegyldig eller så gir jeg 100%. Det gjenspeiler mye i livet mitt, men spesielt fotball. Jeg går ikke glipp av en kamp. Punktum. Laget kommer foran alt og slik er det. Mange andre ting i livet mitt blir satt på vent, men alle i min omgangskrets har lært seg hvordan jeg er nå. Man kan ikke se en kamp i reprise fordi man måtte i en middag eller du måtte bli med dama på shopping. Det er 90 minutter med full tilstedeværelse. Jeg svarer knapt på en melding under kamper fordi jeg vil ikke la meg distrahere. Det er 90 minutter og jeg vil få med meg alt. Og når man følger et lag så tett som jeg gjør så blir du bare enda mer gira. Bare å skrive dette innlegget gjør at jeg gleder meg enda mer til morgendagens kamp. Det kribler i magen faktisk. Nå har det vært landslagspause og jeg savner virkelig fotball nå! Det har vært mange skuffelser de siste sesongene, men er man ekte supporter så gir man jo ikke opp. Man støtter laget og klubben uansett. Det er Manchester United til jeg dør.

Over til overskriften. Fotballgalskap. Jeg er nok av veldig mange kjent som en lidenskapelig Manchester United supporter og i forbindelse med det ble jeg filmet av tv3 for en stund siden til en episode i serien Kickstart der de tar for seg forskjellige temaer. For meg så er det dette som er normalt. Jeg forstår ikke at en person kan holde med et lag, men om man skal ut å spise eller må på trening så gjør man heller det når laget ditt spiller. Det hadde vært HELT uaktuelt for meg å gå glipp av bare 10 minutter. Så ekstrem er jeg. Jeg forstår at folk har forskjellige prioriteringer, men det er 90 minutter det er snakk om. Alt annet kan utsettes eller gjør før kampstart. Men en fotballkamp får man aldri tilbake. Det skjer der og da. Det har vært mange legendariske fotballkamper, men tenk for eksempel å se Champions League finalen mellom Bayern og United eller Milan mot Liverpool i reprise og ikke live?! Hadde ikke klart å leve med meg selv om det hadde skjedd. Så ja, galskap vil kanskje noen si, men jeg sier LIVET! Og dette ville de gjerne snakke med meg om og Olsen sier jo ikke nei til å snakke om favoritt-temaet sitt?!

Jeg er ikke en sånn typisk “skravlekjærring” og er jeg i situasjoner der jeg er litt utenfor min egen komfortsone så blir jeg mer stille og trekker meg tilbake (faktisk), men når det kommer til lidenskap så klarer man aldri å skjule det. Så selv om jeg ikke er så vant med filming så skravlet jeg i vei og husket ikke hva jeg hadde sagt i ettertid, men jeg tror jeg runda United i hvert fall! Haha, moro der og da, men kan bli bittelitt kleint i ettertid kanskje. Men man er jo den man er. Og dette er meg. Terje som også er med i episoden er like Liverpoolsupporter som jeg er Unitedsupporter og tross det kommer vi veldig godt over ens 😉 Jeg har stor respekt for folk som lever og ånder for laget sitt slik som jeg gjør, om så det er United, Liverpool, Leeds eller Raufoss. Fordi jeg vet hvor mye det koster. Ikke bare penger, men tid og energi. Ting man ofrer for å følge med på laget uansett tid og sted, det er nesten en heltidsjobb! Og de som gjør det 100% tar jeg av meg hatten for uansett lag. For det er ekte kjærlighet.

Dere kan se episoden her: http://www.tv3play.no/programmer/kickstart/707364?autostart=true

Fotballgalskap! Jeg elsker det!

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

5 thoughts on “FOTBALLGALSKAP

  1. Haha, du er den beste, Ann Mari! Jeg misunner de som er som deg som har funnet seg ett lag de følger så tett. Jeg har ikke noe lag, men jeg ser en god del fotball sammen med min far som er en gigantisk United fan. Når jeg ser den gleden, og ikke minst den entusiasmen han har over laget sitt, så blir jeg veldig misunnelig 🙂

  2. Du er en hærlig supporter du AMO liker det meste av det skriver her. Mange fine drakter som du har fin samling det der ja 🙂
    Ha fin lørdagskveld også får vi håpe på seier i morgen 🙂

  3. Dette hadde jo vore ein ypperlig film viss ikkje han duden hadde våre med,prøvde å spole forbi han men plutselig så stod han jo inne på soverommet ditt!
    Vel vel,du kunne jo gitt han ei sånn could be worse could be scouse t-skjorte he he.

  4. Kult med jenter som ikke bare takler å se gjennom en kamp uten å kjede seg, men som legger merke til og setter pris på et godt gjennomført angrep.
    Forresten..Jeg setter pris på rival-attituden, men etter jeg leste om at du nekter å avbildes i Liverpooldrakt har jeg fått skikkelig oppheng på å se deg i Liverpooldrakt:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top