en kamp som må vinnes

Ny kamp, nye muligheter. Jeg har i det siste vært ekstremt skeptisk til van Gaal og hans filosofi. Og det med stor rett. Jeg er en lidenskaplig supporter, jeg bruker store mengder penger for å dra over hver måned til England for å se laget mitt spille. Jeg drar til Old Trafford for å synge høyt, prøve å lage mest mulig stemning på Old Trafford så spillerne skal høre vår støtte og kanskje få ut det lille ekstra. Å få se laget mitt live gir meg en ubeskrivelig følelse i kroppen og det er prioritet nummer 1 i livet mitt. Kampen går foran alt og jeg går aldri glipp av det uansett hva. Resultatet avgjør hvordan dagen min blir, men uansett hvordan det går så støttet jeg klubben. Jeg gjør mitt for å være en god supporter. Selv om det går dårlig så jobber jeg ekstra for å kunne ta meg noen dager fri for å kunne dra over igjen og forhåpentligvis se laget mitt vinne igjen. Synge sammen med over 70 000 andre supportere og dele vår felles lidenskap. Og jeg vil alltid ha denne driven i meg, uansett! Og jeg er ikke alene om det, Norge er fylt med supportere som bruker fritiden og sparepengene sine for å kunne se laget sitt spille. Og dette handler ikke om penger i det hele tatt, men den enorme “jobben” vi som supportere også gjør og med det synes jeg vi fortjener å se spillerne gjøre en innsats. Alt er ikke van Gaal sin skyld, men når det er blitt en trend at spillerne ikke scorer mål, offensive spillere blir byttet ut i en kritisk tid der vi jager mål så er det manageren sitt ansvar til syvende og sist.

Jeg har støttet van Gaal lenge, men for meg er han ikke rett mann til å være manager for Manchester United. Jeg var ganske sikker på at han ville få sparken faktisk før Chelsea kampen, men etter at laget spilte bedre enn på lenge så har han nok kjøpt seg mer tid. Og selv om jeg heller ville ha sett at Giggs hadde fått muligheten ut sesongen og heller fått inn Pep i sommer så skal jeg ikke drive en #LVGout kampanje. Det som teller for meg er at laget mitt spiller undeholdene fotball og vinner kamper. Og skjer det under van Gaal så skal han få min støtte. Jeg kommer aldri til å stå på Stretford End å bue han ut. Støtter spillerne han så skal jeg gjøre mitt for å opprettholde en god stemning som supporter. Men han vil ikke få det om han fortsetter den spillestilen han har gjort i all for lang tid nå. Ja- det var store fordbedringer mot Chelsea, men er det fotballen van Gaal vil at United skal spille? Jeg tror ikke det. Men jeg håper jeg tar feil! Ingenting hadde gjort meg mer lykkelig enn om United starter å spille underholdene igjen, SCORE MÅL og ta poeng. Og der er det et stykke igjen ser det ut som, men hver kamp gir oss en ny mulighet til å prøve på nytt.

I dag møter vi Swansea og van Gaal har ikke en god statistikk mot de. Men vinner vi ikke i dag blir jeg igjen ekstremt skuffet. Det er et svakt lag og skal i teorien være en enkel kamp hvor vi skal klare å komme til mange sjanser som igjen vil føre til mål. Vil det skje? Jeg er ikke overbevist.

Kampen vil ikke vises på Sumo grunnet regler som tillater de å bare vise en kamp kl 16, men Scotsman har fikset egen stream og kampen vil vises der så møt opp og forhåpentligvis går vi inn i det nye året med 3 poeng. DET hadde vært fantastisk!!


Foto; Nicolai Saxegaard

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

2 thoughts on “en kamp som må vinnes

  1. Vinduet står på vidt gap nå, så da er det bare å åpne pengesekken og få Lukaku inn. Kan ikke kjøre på resten av sesongen med så få alternativ på topp.
    Da ender det utenfor topp fire og betydelig mindre å rutte med neste sesong.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top