Litt om..alt

Jeg skulle seriøst ønske at døgnet hadde mer enn 24 timer. Dagene er fylt opp med jobb, overtid og trening og da er det ikke særlig mye mer å gjøre etter å ha vært på farten i 12 timer enn å prøve å hive i seg litt mat, ta en dusj for så å legge seg. Så bloggen har blitt litt nedprioritert i det siste, det er ikke bare-bare å sette seg ned etter en lang dag for å skrive innlegg på bloggen når man skal opp igjen om 8 timer. Men sånn går no dagan! Jeg tenkte på søndag da jeg våknet etter nesten 15(!) timers søvn at nå blir det godt å ta det med ro noen helger, men kom på med en gang at eh, nei- jeg drar til Manchester igjen på fredag så rolige dager kan jeg se lenge etter. Alle dager inkludert søndager er jeg fullt opptatt med jobbing frem til jeg har juleferie. Og dette er jo den mest travle tiden også så dagene er helt sinnsykt hektiske, men det er jo det jeg liker. Så til helgen har jeg tatt ut ferie for å “koble av” i Manchester. Haha, blir nok ikke mye rolig da alle mine venner har dårlig innflytelse på akkurat det, men det blir veldig godt å dra “hjem”. 

Jeg bladde meg nedover bloggen for å se sist jeg hadde et “personlig” innlegg og det er godt over 2 måneder siden. Jeg elsker å skrive og det er en stor motivasjon at DU går inn på bloggen min og at jeg har bra lesertall hver dag, men dessverre strekker ikke tiden til alltid og jeg orker ikke blogge om kjedelige ting. For gjentar man seg hver dag blir det kjedelig. Og min hverdag er fylt opp med jobb og trening. Jeg er et vane-menneske. Og når jeg er ferdig på jobb orker jeg ikke skrive om jobb og dette er heller ikke noen treningsblogg så det blir nok ingen vane å blogge om trening heller. Jeg følger mange “fitness-jenter” på Instagram for å få tips til matretter og treningsøvelser, men herregud så lei jeg er av denne fitnessboblen alle lever i. Alle skal være så himla spreke og ikke minst vise det! Det virker som en treningsøkt ikke er verdt noe om man ikke har lagt ut et bilde av seg selv på treningssenteret eller sjekket seg inn. Hva skjedde liksom? Trening er en ferskvare og noe som er helt nødvendig for at man skal ha det bra både fysisk og psykisk, men jeg er så lei at jeg har begynt å avfølge mange allerede. Jeg bare orker ikke mer av den fitness-stilen.

En ting som faktisk er nytt i livet mitt, men som jeg ikke var sikker på når/om jeg orket å skrive her er at jeg har blitt veganer. Det er faktisk helt sykt med tanke på at jeg aldri hadde trodd at JEG skulle bli “en slik” og at mine holdninger til mat var noe helt annet enn det er nå. Men jeg liker det og det føles godt å gjøre noe bra for dyrene og ikke bidra til at de skal ha det så vondt og at jeg ikke er med å støtter den industrien lenger. At pizzaelsker nr. 1 i verden sier det og faktisk blir kvalm av tanken på kjøtt er faktisk noe jeg aldri, aldri i verden hadde trodd, men sånn ble det. Kan jeg så kan alle. Nok om det..

Nå skal jeg se siste episode av The Affair, en serie jeg tilfeldigvis begynte å se på fordi jeg trengte noe nytt som sto på i bakgrunnen mens jeg ryddet en dag, men som viste seg å være veldig bra. Jeg fikk tilsendt en sykt god scrub her om dagen også som jeg testet ut i dag etter trening. Den luktet helt sykt godt å reddet min vintertørre hud, nå har jeg babymyk hud igjen og har lagt meg nydusjet nå i nytt sengesett. Herregud, den følelsen er på topp 5 listen over deilige ting i livet. Små gleder 🙂

I morgen er siste arbeidsdag før jeg tar helg og det blir en lang dag. Trening før jobb og deretter opplæring på en ny ansatt så kommer nok til å bli en ekstra lang dag. Men det er mye bedre enn å ha for mye fritid tenker nå jeg, også er det ekstra deilig å ta seg litt fri når man vet hvor hardt man har jobbet.

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

3 thoughts on “Litt om..alt

  1. Regner med du har lest deg opp på hvordan det er å være veganer og konsekvensene dette medfører. Ønsker deg lykke til med det. Kjæresten min prøvde det samme og slet ganske raskt med psyken, humøret og etter hvert underernæring, samtidig som hun ble lammet i omtrent alle sosiale settings som middager hos venner, fester, jobbsammenhenger osv. Fra min side ble det helt uutholdelig å leve med henne selv om jeg prøvde mitt beste jeg også. Hun innså det selv omsider. Nå kaster hun i seg en salamipakke på sekunder, men hun er mye mer lykkelig og stort sett en fryd å være med. Og hun er fortsatt svært glad i dyr.
    Det er lov å prøve, men hey, ikke kom å si at du ikke er advart. 🙂

  2. Hvis folk vil være veganer eller vegetarianer må de få lov til det !! Selv har jeg vokst opp på gård med dyr og har i dag jobb i kjøtt industrien. De som ikke skjønner hva dyrevelferd er skal enkelt og greit ikke ha dyr !!! Enten det er en bonde som ikke steller godt med dyra sine, eller en veganer som ikke steller godt med kjæledyret sitt. Men nå har vi jo både mattilsynet og dyrepolitiet som gjør en god jobb.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top