En berg- og dalbane

Fotball er virkelig en lidenskap på godt og vondt. De siste kampene til Manchester United har gitt meg så mange forskjellige reaksjoner at jeg føler meg kasta rundt i en tornado av følelser.

La oss starte med storkampen United-Liverpool; den leverte. Og til de grader! Liverpool på Old Trafford er en av de største kampene hele sesongen. Det var en perfekt oppladning fredag kveld med Betsafe som holdt supporterfest og det i tillegg var bursdagen min. Jeg tror jeg aldri har fått så mange hilsener før og det varmer veldig! Takk til dere alle som gratulerte meg både her hjemme og i Manchester.

Jeg våknet 04 på morgenen å leste på Twitter at de Gea hadde signert ny 4-års kontrakt og da ble jeg så sykt gira og glad at jeg like greit sto opp og gjorde meg klar til å sette ferden mot min yndlingsdestinasjon.



Betsafe mente jeg ikke var pyntet nok og ga meg en bursdagsgave i form av tredjedrakten. Jeg var ikke sen om å ta den på, hyggelig som jeg er 😀

En greit fornøyd Olsen fortsatte ferden med gjengen på pub der jeg møtte bla Bea som også var i Manchester denne helgen. Godt vi holder oss samlet 😉

Lørdag, etter et par timers søvn ringte alarmen før åtte på morgenen. Bare å stå opp å gjøre seg klar til pub om man skal ha sjans til å komme inn. Første stopp var Bishop og stemningen kom seg raskt og innen klokka var tolv var det god stemning!

Hvordan man orker å holde på slikt er kanskje et godt spørsmål, men er jeg i Manchester blir jeg ikke sliten. Da gjør det ingenting om jeg har vært ute hele natten og kun fått 3 timer søvn. Jeg er så gira på matchday at ingenting kan holde meg tilbake. Sist ble jeg jo matforgiftet og var veldig dårlig, men det er bare å bite tennene sammen om man blir sliten, ta seg en til øl og prøve å nyte stemningen så mye man kan.

Sam Platts er også et sted det er verdt å besøke før kamp så jeg gikk dit en tur og der var det helt sjukehus!

Engelskmenn er gale og det samme gjelder totninger så Olsen hadde det som plommen i egget. Var så moro at jeg glemte helt tia å måtte småløpe til Old Trafford, kom et par minutter over, men det gjorde ingenting.. Kunne like greit ha skippa første omgang, heldigvis tok det seg greit opp i siste halvdel og for en scoring av Martial! For en debut! 

 

Det er helt ubeskrivelig deilig å vinne mot Liverpool. Det er så mye mer enn 3 poeng som står på spill. Og i tillegg være på Old Trafford gjorde det hele til en helt sinnsyk opplevelse. Dette er kamper jeg vil huske resten av mitt liv. 

En helt herlig helg med et fantastisk resultat. Slike kamper lever jeg på lenge. Men dessverre holdt ikke godfølelsen lenge. Tirsdag var det igjen kamp og denne gang Champions League gruppespill mot PSV. Så skjer det verst tenkelige.. Luke Shaw blir taklet og skader seg stygt. Jeg så på spillernes reaksjoner at dette var alvorlig, han ligger nede og får tilført oksygenmaske. Alle er preget og han blir båret av banen. Han gråter og LVGs reaksjon når han snakker med teamet fortalte det meste. Gutten er ute lenge. To benbrudd. Jeg så reprisen av taklingen på mobilen kanskje 20 ganger. Det var helt forferdelig, jeg ville virkelig ikke se på, men jeg klarte ikke å ta det innover meg at det var så ille så videoen spilte om og om igjen og jeg brakk meg hver gang beinet knakk i to og hang og slang når han var i luften. Jeg ble helt satt ut og kan bare tenke hvordan spillerne hadde det. Luke Shaw var på vei til å bli en av de beste venstrebackene i verden, han har trent godt i sommer og imponert stort, han var i god form og dette skulle bli sesongen han slår til for fullt og til sommeren er det EM. Nå er alt over, han får en lang og smertefull opptrening og jeg synes så utrolig synd i gutten. Så utrolig ufortjent. Og i tillegg så blir ikke Moreno straffet, men blir heller “banens beste”? Tapet kunne ikke brydd meg mindre faktisk, virkelig ikke. Kampen mistet sin betydning etter skaden og spillerne klarte heller ikke konsentrere seg. Men det er bare en ting å gjøre, se fremover og gjøre ting bedre. Så håper jeg virkelig at Shaw får en god tid fremover og han blir forterst mulig klar til å spille igjen..

 

Dagens kamp var blandet av ulike prestasjoner.. Starter med å ligge under, men heldigvis snur United kampen og vinner borte. En ekstrem viktig seier og vi ser hvor viktig De Gea er for oss! Nå har vi klatret opp til 2.plassen og med City som tapte mot West Ham er det kritisk at United utnytter andre lags prestasjoner med å slå tilbake. Gikk heldigvis veien i dag selv om det ble i overkant for spennende mot slutten? Avslutter dette innlegget med å konkludere med at United er på bedringens vei nå.. Det har vært mye frem og tilbake. Men det er også mye bra ting selv om ikke alt sitter. MARTIAL er ukens snakkis igjen;  “What a waste of Money”???.. En relativt ukjent ung gutt som ble solgt for en syk sum, avskrivd av de fleste før han i det hele tatt har fått spille. Han har so far bevist stort. Iskald i avslutninger og det er helt fantastisk å få ta del i denne utviklingen, denne gutten kommer til å bli stor!! 

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

5 thoughts on “En berg- og dalbane

  1. Skjønner godt at forrige hælj’s match var en stor opplevelse å være vitne til på nært hold 🙂
    Men hjelpes så spennende de gjorde det i sluttminuttene idag.

  2. Nesten bekymra, lenge siden siste innlegg! DDG signerer og seier over Pool! Går med hue høyt på jobb fremdeles. Tragisk med Shaw, men han kommer tilbake og blir legende! CL blir mer spennende enn nødvendig. Damme kan sies mot Saints. Var langt opp på neglbånda! Martial, for en type! Putter, drar finter, knaller i dueller og er bare 19 år! Bastian, sjef på midten så nå er det bare å glede seg til Sunderland på lørdag. Kan knapt vente! Ha en fin uke Ann Mari og deilig å se bildene/bloggen din.😄

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top