Take me home

Det er rart hvor mye pes man får om man er jente og blogger om fotball! Det forrige innlegget ble skrevet i frustrasjon etter et surt tap og selvfølgelig er det ikke bare fine, saklige ord som kommer ut da. Men selv om jeg er jente så kan jeg faktisk mye om fotball og fordi jeg er en lidenskaplig Unitedsupporter og i tillegg jente må jeg liksom bevise hele tiden for andre at det er ekte. Men det gidder jeg ikke, hva dere måtte mene driter jeg i. Jeg elsker laget mitt og det vil jeg alltid gjøre. Noen mente jeg heller skulle blogge om “fred og krig og sånn”, men jeg blogger om det JEG vil. Fotball er min hobby og da blir det også blogget om fotball. Nå er det bare å se fremover og fokusere på Premier League. Vi har et tøft program i vente, men forhåpentligvis vil det bare skjerpe spillerne mer.


Jeg har ikke rukket å legge ut bilder fra min forrige tur til Manchester så det kommer nå. Som tidligere nevnt fikk jo tanteungen min tur til Manchester i julegave av meg og det var en spent 13-åring som for første gang dro til England for å se favorittlaget sitt spille. 

En kompis av meg fra Red Army Oslo hadde med seg broren sin på 15 år også for første gang så de var vi ute å spiste med når vi hadde sjekket inn på hotellet. Vi spiste god mat og det var deilig med et par øl i tillegg. Da gutta var gode og mette fulgte vi dem tilbake til hotellet med en pose full av brus og godteri slik at vi voksne kunne ta desserten ute. Det er jo på sin plass når man er i Manchester og besøk på Circus er obligatorisk. Møtte igjen mange kjentfolk som alltid og det var god stemning.

Vi bodde på et hotell rett over yndlingspuben til vår egen Best. Måtte selvfølgelig dokumenteres!

Lørdag var det tidlig opp og vi var vel i byen allerede kl 10, vi tok for første gang trikk til Old Trafford og det var kjempelettvint. Jeg har alltid tatt taxi, men like lett med trikk og det tok ca 15 min fra Picadilly Garden og den strekka det er å gå mot Old Trafford er jo bare koselig så det skal jeg gjøre flere ganger.


Første stopp var selvfølgelig Old Trafford, det er like deilig å dra dit uansett hvor mange ganger man har vært der før. Ikke bare Englands største, men også fineste stadioen og desidert den med mest historie. Gåsehudfaktor!


Måtte jo kle gutten riktig!


Dette var jo min første “rolige” tur, men det er ikke kjempemye å gjøre før kampstart uansett etter man har kikket rundt på stadioen og vært inne å handlet på Megastore. Fotballpub i England er jo noe eget og også obligatorisk for å havne i rette stemning så vi dro på Trafford Pub for noen øl etter vi hadde spist frokost. Jeg pleier som regel å være på Bishop, men siden Martin er under 18 dro vi et annet sted han fikk være med inn. Og han fikk selvfølgelig bare brus 😉

Alltid i overkant optimistisk når man tipper før kamp..


Den beste følelsen i verden er å stå på Old Trafford å se spillerne gå ut av tunnelen mens musikken spilles og supporterne synger. Når man i tillegg har med nevøen sin som elsker fotball så er det ekstra stort og spesielt. Det er umulig og ikke ha gåsehud da!

Vi så Manchester United mot Sunderland og igjen så spiller United kjedelig fotball og man merket misnøyen blant supporterne. Jeg er drittlei av dette spillet nå og bedres det ikke er jeg redd for neste sesong. En til sesong uten Champions League er krise.

Heldigvis ble det to mål fra vår kaptein og tre viktige poeng, vi får si oss fornøyde med det..

Resten av turen ble nokså rolig. Lørdagen ble avsluttet med take-away fra Mc Donalds og film på hotellrommet. Søndag tok vi å ruslet litt rundt i byen, gikk en tur på Arndale senteret og besøkte fotballmuseumet før vi igjen hadde nokså en rolig søndagskveld. 

Siste dagen ble avsluttet med omvisning på Old Trafford. Det hadde jeg aldri vært på før faktisk så det gledet jeg meg veldig til. Og det var kjempemoro! Jeg vet jo det meste om Manchester, men jeg lærte faktisk litt nye ting og det å se det innenfra er noe helt annet enn å se bilder. 

Reaksjonen til meg da jeg gikk inn i garderoben til gutta var ikke rent ulik Falcao sin reaksjon! Følte meg som en liten unge og var den eneste som svarte villig (og riktig) på alle spørsmål turguiden stilte. Sa noen nerd?! Haha!


Og da vi skulle gå nedover tunnelen ble jeg valgt ut til kaptein for å lede laget ut! Haha, VELDIG morsomt for meg siden jeg er 10 år i huet når det kommer til Unitedrelaterte ting. Og når jeg går nedover tunnelen, musikken kommer på og når jeg går ut som førstemann står Cole og Yorke og blir intervjuet av MUTV rett foran oss!!!!! De er jo mine gamle helter og jeg hadde faktisk på meg Yorke-drakten min på kampen. Moro, moro.

 

 

Like stas om du er 13 eller 26 år!

Vi avsluttet med lunsj på Red Cafe og en tur i museumet. En veldig fin dag for liten og stor 🙂

Vanskelig (umulig) å få med alle troféene på ett bilde, så det måtte bli fler.

Man sier jo “borte bra, men hjemme best, men jeg vet ikke helt jeg. Det er aldri gøy å dra fra Manchester. Jeg elsker byen og skulle ønske jeg var der mye oftere, heldigvis blir det lettere neste sesong når jeg har eget sesongkort og jeg har to-tre kamper til jeg skal bort å se denne sesongen så jeg skal vel ikke klage. Men Manchester var igjen herlig og veldig moro at Martin endelig kunne bli med over. Seier og vellykket tur! Nå er det 21 dager til jeg drar over igjen så den ventetiden skal jeg vel klare. Da er det 5-dagers påskefeiring i verdens beste by. Deretter blir det hjem et par dager og “hjem” igjen mot City. Har på følelsen at April blir en bra måned. 

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

3 thoughts on “Take me home

  1. Herlig i Manchester ja. Det ble bare to kamper i år. Seire mot Burnley og West Ham. Vi brukte Premier Inn og Thistle. Begge i Portland street. Hvilket hotell bruker du?

  2. Jeg elsker og lese det du legger ut om fotball, og da du er Manchester United supporter i tillegg gjør jo det bare ennå bedre. Stå på videre (Y) GGMU <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top